ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဂ)

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဂ)

ဝိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္ဟု ဆုိ႐ိုးျပဳပံု

အက်ဳိးေပး ဝိပါက္ကေတာ့ အနိ႒ာ႐ံု မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးေပး ျဖစ္တယ္။ မိမိက အခုလို အသိဉာဏ္ရိွတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေဇာေတြက်ေတာ့ ဘာေဇာေတြ ေစာသြားပါသလဲ .. ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက "ဝိပါက္အမွန္၊ ေဇာအျပန္"လို႔ ဆို႐ိုးျပဳၾကပါတယ္။

ဝိေပါက္ကေတာ့ အမွန္အတိုင္း ကိုယ္ဆိုးခဲ့လို႔ မေကာင္းတဲ့ ဆိုးက်ဳိးေတြႏွင့္ လာေတြ႕မေနဘူးလား ... ေတြ႕ရပါတယ္။ ယခု ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ကိုယ္က ေကာင္းတဲ့ဘက္ကေန ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေဇာေတြက်ေတာ့ လာေဇာေတြ ေစာသြားပါသလဲ .. ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာသြားပါတယ္။ ေနရာက်လိုက္တာ။ ႏွလံုးသြင္းတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ အလြန္ပဲ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။ ကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း၊ အနီးဆံုး အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာနိေသာမနသိကာရ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းမႈေတြလည္း ရိွေနၾကရပါတယ္။

ႏွလံုးသြင္းမႈဆိုတာ တစ္ခါတစ္ခါလည္း ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါလည္း မရေပဘူး။ အာ႐ံုေတြက သိပ္ျပင္းထန္လာတဲ့အခါ ၾကမ္းတမ္းလာတဲ့အခါ စြဲလမ္းစရာ သာယာစရာ အာ႐ံုေတြျဖစ္လုိ႔ သိပ္စြဲလမ္းမႈ ႏွစ္သက္မႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါ တစ္ခါတစ္ေလ ႏွလံုးမသြင္းႏိုင္ေတာ့ေပဘူး။ အျပင္းအထန္ ဝိသမေလာဘေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြေပါ့ေလ။ ယခု ေယာဂီမ်ားအေနနဲ႔ေတာ့ အဲဒီဣ႒ာ႐ံုေတြေၾကာင့္ေတာ့ နွလံုးမသြင္းႏိုင္တာေတာ့ မရိွသေလာက္ နည္းၾကပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ အနိ႒ာ႐ံု ဆန္႔က်င္ဖက္ အာ႐ံုေတြ မျမင္ခ်င္တဲ့ အာ႐ံုေတြ၊ မေတြ႕ခ်င္တဲ့ အာ႐ံုေတြ၊ အလြန္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အာ႐ံုေတြနဲ႔ သြားေတြ႕ရတဲ့အခါ တစ္ခါတစ္ခါ ႏွလံုးသြင္းလုိ႔ မရေတာ့ေပဘူး။ စိတ္ေတြ ေဒါမနႆေတြ မျဖစ္တတ္ပါဘူးလား ... ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ႏွလံုးသြင္းမႈက တစ္ခါတစ္ခါလည္း ႏိုင္တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါလည္း မႏိုင္ေပဘူး။ ဘာနဲ႔ႏုိင္ေအာင္ ကုစားရမလဲဆိုေတာ့ ႐ႈမွတ္မႈနဲ႔ ကုစားရမယ္။

႐ႈမွတ္မႈ႕က အႏိုင္ဆံုးျဖစ္ပံု

႐ႈမွတ္မႈကေတာ့ အႏိုင္ဆံုးပါပဲ။ ႐ႈမွတ္မႈေလး ျဖစ္သြားတာနဲ႔ ဒီေဒါသ ေဒါမနႆေတြ ျဖစ္ခြင့္မရေတာ့ဘူး။ 'စိတ္ဆိုးတယ္၊ စိတ္ဆိုးတယ္' 'စိတ္ညစ္တယ္၊ စိတ္ညစ္တယ္'ဟု ႐ႈရတယ္။ သမာဓိဉာဏ္ အားေကာင္းရင္ေတာ့ စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္တာေတြ ပ်က္ပ်က္သြားတာ ျမင္ရမယ္။ သမာဓိဉာဏ္က အားနည္းလုိ႔ရိွရင္လည္း မျမင္ရေပဘူး။ မျမင္ရေတာ့ ဘယ္လိုမ်ား ႐ႈရမလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ကာယမွာ ေရႊ႕ၿပီးေတာ့ ႐ႈရမယ္။ မိမိက စိတ္ကို႐ႈလုိ႔ မႏိုင္ရင္ ဘယ္ကို ေရႊ႕႐ႈရပါ့မလဲ ... ကိုယ္ကာယကို ေရႊ႕ၿပီးေတာ့ မွတ္ရမယ္။

ထိုင္လ်က္ဆိုရင္လည္း 'ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္' 'ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္' 'ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္' 'ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္'လုိ႔ အမွတ္ျဖစ္သြားတာနဲ႔ ဒီေဒါသ ေဒါမနႆ ျဖစ္မွ ျဖစ္ပါေတာ့မလား .. မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ႏွစ္ခုၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လုိ႔ မရေပဘူး။ အမွတ္ျဖစ္သြားတာနဲ႔ ေဒါသ ေဒါမနႆေတြ တဒဂၤ တဒဂၤ ကင္းျပတ္သြားတယ္။ ပယ္ၿပီးသား ျဖစ္မသြားပါတယ္။

သြားလ်က္ဆုိလုိ႔ရိွရင္လည္း 'ဘယ္လွမ္းတယ္၊ ညာလွမ္းတယ္' 'ဘယ္လွမ္းတယ္၊ ညာလွမ္းတယ္' 'ၾကြတယ္၊ ခ်တယ္' 'ၾကြတယ္၊ ခ်တယ္' 'ၾကြတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္'လို႔ မွတ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒီေဒါသ ေဒါမနႆေတြ ျဖစ္ေနတာ မရိွေတာ့ဘူး။ အမွတ္က မပယ္လုိက္ပါဘူးလား ... ပယ္လိုက္ပါတယ္။ ရပ္လ်က္နဲ႔ ဆိုရင္လည္း 'ရပ္တယ္၊ ရပ္တယ္'လုိ႔ မွတ္လိုက္တာနဲ႔ အမွတ္ျဖစ္သြားတာနဲ႔ ေဒါသ ေဒါမနႆေတြ ျဖစ္ခြင့္ မရေတာ့ေပဘူး။ ဝိပႆနာကေတာ့ မႏိုင္ပါဘူးလား ... ႏိုင္ပါတယ္။ အႏိုင္ဆံုးပဲ။ ေယာဂီမ်ားကေတာ့ ဝိပႆနာကို တကယ္အားကိုးၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အားကိုးရာအစစ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္သည္သာ အားကိုးရာ အစစ္ျဖစ္ပံု

အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊
ေကာဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ။

အတၱာဟိ = မိမိသည္ပင္လွ်င္၊ အတၱေနာ = မိမိ၏ ၊ နာေထာ = ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏ ။ ပေရာ = သူတစ္ပါးသည္၊ ေကာဟိ = အဘယ္မွာလွ်င္၊ နာေထာ = ကိုးကြယ္ရာသည္၊ သိယာ = ျဖစ္ႏုိင္ပါအံ့နည္း။

ကိုယ့္ကိုယ္သည္သာ အားကိုးရာ အစစ္ျဖစ္တယ္။ သူတစ္ပါးဟာ မိမိရဲ႕ အားကိုးရာ ဘယ္မွာ ဟုတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ ... ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လိုအားကိုးရမလဲ ... ျမတ္စြားဘုရားက မိန္႔ၾကားပါတယ္။ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼတည္း ဟူေသာ သတိပ႒ာန္တရား(၄)ပါးက ပြားမ်ားေနတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးေနတာ ျဖစ္တယ္။ အားမကိုးရပါဘူးလား ... အားကိုးရပါတယ္။ အကုသိုလ္ဆိုတာ ရန္သူေတြ၊ ကုသိုလ္ေတြဆိုတာက မိတ္ေဆြေတြ၊ ေဆြမ်ဳိး မိဘေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ အကုသိုလ္ေတြ ပယ္ႏိုင္ဖို႔ရာ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼေတြ မပြားမ်ားရပါဘူးလား ... ပြားမ်ားရပါတယ္။ အားကိုးရာ အစစ္ျဖစ္တယ္။ ေယာဂီမ်ား အားကိုးရာ အစစ္ကိုေတာ့ ရထားလုိ႔ ေနရာက်ၿပီး ျဖစ္တယ္။

ျဖစ္ခိုက္သိမွ သေဘာသိပံု

အဲဒီမွာ ႐ႈမွတ္ဖို႔ရာကေတာ့ မ်က္စိကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ နားကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ ၾကားသိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ ႏွာေခါင္းကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ နံသိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ လွ်ာကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ စားသိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ ကိုယ္ကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ ထိသိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ စိတ္ကလည္း ႐ႈမွတ္ရမယ္၊ ၾကံသိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္မွာ။ အာ႐ံု(၆)ပါးက ဒြါရ(၆)ပါး အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာမွာ လာတုိက္၍ ဝိညာဏ္ျဖစ္တဲ့ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ ႐ႈရမယ္။ မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ႐ႈေနလုိ႔ေတာ့ မရေပဘူး။ ျဖစ္ခုိက္မွာ ႐ႈမွတ္ရမယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ျဖစ္ခိုက္႐ႈမွ၊ သဘာဝ၊ မုခ်သိရမည္ ။ သေဘာသိမွ၊ ဥဒယ၊ ဝယျမင္ႏုိင္သည္။

သေဘာသိမွ၊ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ႏုိင္ပံု

ျဖစ္ခိုက္ကို႐ႈမွ သဘာဝ - သေဘာေလးေတြကို သိရမယ္။ သေဘာကို သိမွ ဥဒယ-က ျဖစ္၊ ဝယ-က ပ်က္။ "ျဖစ္ပ်က္ကို သိမွ အနိစၥျမင္၊ အနိစၥျမင္မွ ဒုကၡထင္၊ ဒုကၡထင္မွ အနတၱျမင္၊ အနတၱျမင္ ၊ နိဗၺာန္ခြင္ ၊ ေျပးဝင္ဆိုက္ေရာက္သည္" ဆိုတဲ့အတိုင္း အနတၱဉာဏ္ေတြ ပိုင္သြားတဲ့အခါ ေယာဂီမ်ား ေကာင္းမႈေတြ ျပဳတုိင္း ျပဳတိုင္း ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားတာပါပဲ။

မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ လို႔ဆိုတဲ့အတုိင္း အစဥ္အတုိင္းေတာ့ မ်က္စိကစၿပီး ေဟာရမွာပါပဲ။ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ထူေထာင္ရတာေတာ့ ဘယ္ကေနစၿပီးေတာ့ ထူေထာင္ရပါသလဲဆိုရင္ ကာယကေနစၿပီး ထူေထာင္ေနရတယ္။ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ အား႐ိွထက္သန္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ မ်က္စိကလည္း ႐ႈလို႔ရ၊ နားကလည္း ႐ႈလို႔ရ၊ ႏွာေခါင္းကလည္း ႐ႈလုိ႔ရ၊ လွ်ာကလည္း ႐ႈလို႔ရ၊ ကိုယ္ကလည္း ႐ႈလုိ႔ရ၊ စိတ္ကလည္း ႐ႈလုိ႔ရတာ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ေဟာၾကားတဲ့ အစဥ္အတိုင္း ႐ႈမွတ္ပံုေလးေတြကို အတိုခ်ဴပ္ေတာ့ ထည့္ၿပီးေတာ့ ေဟာရမွာျဖစ္တယ္။

မ်က္စိမွာ ႐ူပါ႐ံုအဆင္း လာတုိက္တဲ့အခါ တိုက္ခိုက္ေလးမွာ၊ ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ခိုက္ေလးမွာ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္'လို႔ပဲ မ႐ႈမွတ္ရပါဘူးလား ... ႐ႈမွတ္ရပါတယ္။ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ေတာ့ ျမင္တာကို 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' လုိ႔႐ႈတာ ဘာမ်ား ထူးပါလိမ့္မလဲ ... ဝိပႆာနာ အေျခခံမ႐ိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ စိတ္မွာ ဒီလုိ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ဝိပႆနာ အေျခခံ႐ိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္'လို႔ ႐ႈရတာ အလြန္ ထူးျခားတာပါပဲ။ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ တည္ေအာင္ ႐ႈရတယ္။ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ တည္ေအာင္ ႐ႈလုိက္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ေယာဂီမ်ားအေနနဲ႔ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ တည္ေအာင္႐ႈဖို႔ရာ မခဲယဥ္းလွပါဘူး။ သာမန္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိေျပာတဲ့ စကားလဲလုိ႔ေတာင္ ထင္သြားၾကတယ္။

စၾကႍေလွ်ာက္ေနတဲ့ ေယာဂီမွာ အမွတ္ေတြက ေကာင္းလုိ႔ ၾကြတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္လုိ႔ မွတ္ေနရာတြင္ ၾကြလုိက္တဲ့အခါ ေပါ့ေပါ့တက္သြားတာ၊ လွမ္းလိုက္တဲ့အခါ ေပါ့ေပါ့ၿပီးေတာ့ ေရြ႕သြားတာ၊ ခ်လုိက္တဲ့အခါ ေလးေလးၿပီးေတာ့ က်သြားတာ ျမင္ေန၍ အမွတ္ေတြ ေကာင္းေနခိုက္မွာ ေယာဂီအနားမွာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားလိုက္တဲ့အခါ ေယာဂီနားက ျဖစ္သြားတာ ဘယ္သူပါလဲလို႔ ေမးလိုက္လွ်င္ လူတစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္သြားတာပဲ၊ ဘယ္သူလဲေတာ့ မသိပါဘူး၊ အမ်ဳိးသားလား၊ အမ်ဳိးသမီးလား၊ ကြဲမွ ကဲြျပားပါရဲ႕လား ... မကဲြျပားပါဘူး။

ျမင္လွ်င္ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ မတည္သြားပါဘူးလား ... တည္သြားပါတယ္။ ႐ႈမွတ္ေနေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားတာကိုေတာ့ သိလိုက္တယ္။ အမ်ဳိးသားလား၊ အမ်ဳိးသမီးလား၊ အရပ္က ျမင့္သလား၊ နိမ့္သလား၊ အသားက မဲသလား၊ ျဖဴသလား၊ သိမွ သိပါရဲ႕လား ... မသိပါဘူး။ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ တည္သြားတာ ျဖစ္တယ္။ ျမင္လွ်င္ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာဆိုတာ ေယာဂီမ်ားလို သမာဓိဉာဏ္ အေျခခံရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ေတာ့ သိပ္ေတာ့ မခက္လွပါဘူး။

ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ ဘဝိႆတိ။
ဒိေ႒ = ျမင္အပ္ေသာ အဆင္း႐ူပါ႐ံု၌၊ ဒိ႒မတၱံ = ျမင္ကာမွ် ျဖစ္ေသာစိတ္သည္၊ ဘဝိႆတိ = ျဖစ္လတၱံ (ဝါ) ျမင္ခါမွ်မတၱမွာ တည္ေအာင္႐ႈရမည္ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ ဘဂဝါ = ျမတ္စြားဘုရားသည္၊ အေဝါစ = က႐ုဏာေရွ႕သြား ပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ ပါေပသတည္း .... ။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

႐ူပါ႐ံုအဆင္း မ်က္စိအၾကည္မွာ လာတုိက္တဲ့အခါ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္'လို႔ ျမင္ခါမွ်မတၱမွာပဲ တည္ေအာင္႐ႈရမယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ျမင္ခါမတၱမွာ တည္ေအာင္ ႐ႈဖို႔ရာမွာ အဆင့္ဆင့္ ႐ႈရင္ေတာ့ ပိုၿပီး ျမင္ခါမွ်မတၱ တည္သြားႏိုင္ပါတယ္။

အမွတ္ေတြေကာင္းေနတဲ့ စၾကႋေလွ်ာက္ေနသည့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မွာ ျမင္စရာ ၾကည့္စရာတစ္ခုေပၚလာ၍ ၾကည့္ရေတာ့မယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ ေရွးဦးစြာ ၾကည့္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ အရင္ျဖစ္ေနတာ မထင္ရွားပါဘူးလား ... ထင္ရွားပါတယ္။ ထင္ရွားေနေတာ့ 'ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ ၾကည့္ခ်င္တယ္'လို႔ မွတ္လို႔မရပါဘူးလား ... မွတ္လို႔ရပါတယ္။ ၾကည့္ခ်င္စရာ အာ႐ံုသည္ မိမိအတြက္ ဘာမွ် အက်ဳိးမရိွဘူးဆိုရင္ မၾကည့္ေတာ့ေပဘူး။ 'ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ ၾကည့္ခ်င္တယ္'နဲ႔ပဲ ရပ္လို႔ရသြားတယ္။ မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ေပဘူး။

မၾကည့္မျဖစ္တဲ့ အာ႐ံုျဖစ္လို႔ ၾကည့္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ 'ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ ၾကည့္ခ်င္တယ္'လို႔ ေရွးဦးစြာ ႐ႈမွတ္ရပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္မွ ၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုး အမူအရာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အေပၚမ်က္ခြံက အေပၚသို႔တက္၊ ေအာက္မ်က္ခြံက ေအာက္သို႔က်၊ အတြင္းက အားယူေနတာကို 'ၾကည့္တယ္၊ ၾကည့္တယ္'လို႔ ႐ႈမွတ္ရေပတယ္။ (၃)ဆင့္ ႐ႈမွတ္လိုက္လွ်င္ ျမင္ခါမွ်မတၱ တည္ေအာင္ ႐ႈမွတ္လုိ႔ ရသြားၾကပါတယ္။

႐ႈမွတ္၍ ၾကည့္ရာတြင္ ကုသိုလ္(၃)မ်ဳိး ရရိွႏိုင္ပံု

'ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ ၾကည့္ခ်င္တယ္'လို႔ မွတ္ရတာက ၾကည့္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကို မွတ္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္အေနနဲ႔ ကုသိုလ္ေတြ ရေပတယ္။ 'ၾကည့္တယ္၊ ၾကည့္တယ္'လုိ႔ ႐ႈမွတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ မ်က္လံုးအမူအရာ ကိုယ္ကာယကို ႐ႈမွတ္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္အေနနဲ႔ ကုသိုလ္ေတြ ရေပတယ္။ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္'လုိ႔ ႐ႈမွတ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမင္ခါမွ်မတၱသေဘာကို ႐ႈမွတ္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္အေနနဲ႔ ကုသိုလ္ေတြရေပတယ္။ ဤကဲ့သို႔ တစ္ခါၾကည့္လုိက္ရင္ ကုသိုလ္ေတြ (၃)မ်ဳိး ရရိွသြားႏို္င္ေပတယ္။

ဥပၸႏၷဳပၸႏၷာနံ သခၤါရာနံ ခယေမဝ ပႆတိ။
ဥပၸႏၷဳပၸႏၷာနံ = ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းကုန္ေသာ၊ သခၤါရာနံ = သခၤါရတရား ႐ုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ ၊ ခယေမဝ = ကုန္ျခင္းကိုသာလွ်င္၊ ပႆတိ = ႐ႈ၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္ မူခဲ့ပါေပသတည္း ... ။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

ေယာဂီမ်ားရဲ႕သႏၲာန္မွာ အက်ဥ္းခ်ဴပ္အားျဖင့္ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ႏွစ္ပါးပဲ ရိွပါတယ္။ အဲဒီ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ႏွစ္ပါးလံုးသည္လည္း ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ ကုန္ပ်က္၊ ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ ကုန္ပ်က္သြားတာပါပဲ။ တစ္ခဏေလးေတာင္ မတည္ေပဘူး။ အဲဒီ ကုန္ပ်က္တဲ့ဘက္ကို စိတ္ကို ညြတ္ၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္တတ္တာဟာလည္း ဣေျႏၵထက္ေၾကာင္းတရား တစ္ပါးျဖစ္တယ္။ တရားေတြ ျမန္ျမန္ေတြ႕၊ တရားထူး တရားျမတ္ေတြ ျမန္ျမန္ရဖို႔ရာ ျဖစ္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ျဖစ္တိုင္း႐ုပ္နာမ္၊ ခ်ဴပ္ပ်က္ဟန္၊ ဧကန္႐ႈရမည္။

႐ုပ္တရား နာမ္တရားႏွစ္ပါးလံုး ကုန္ပ်က္ ခ်ဴပ္ပ်က္တဲ့ဘက္ကို စိတ္ကို ညြတ္ၿပီး ႐ႈမွတ္တတ္တာဟာလည္း ဣေျႏၵထက္ေၾကာင္း တရားေတြတက္ေၾကာင္း တစ္ပါးျဖစ္ေပတယ္။ ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္၊ ၾကြတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္ဟု ႐ႈမွတ္ေနတဲ့အခါမွာ ကုန္ပ်က္တဲ့ဘက္ကုိ စိတ္ကို ညြတ္ၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္ေပးရမယ္။ ေဖာင္းတယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ႐ႈမွတ္ၿပီးတာနဲ႔ ေဖာင္းတာေလး မရိွေတာ့ေပဘူး။ ပိန္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ရတာ အသစ္လား ... အေဟာင္းလား .. အသစ္ပဲ ျဖစ္ေပတယ္။ ႐ႈမွတ္ၿပီးတာနဲ႔ ကုန္သြားၿပီး ပ်က္သြားတာကို သိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ကို စူးစိုက္ထားရမယ္။ ကုန္ပ်က္တဲ့ဘက္ကို စိတ္ကို ညြတ္ထားရေပတယ္။

ဆက္ရန္ .... အာရမၼဏ ၂(ဃ)သို႔

1 comments:

luminnkhaung said... @ July 4, 2009 at 7:30 PM

တကယ့္ ကိုတနဖိုူရဗ် လြန္းတဲ့ စာေတြ ကို ဖက္ လက္ေရးသားနိုင္ ပါေစ။


ေလးစားစြာျဖင့္ ဥပသကာ

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္