ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ခ)

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ခ)

တေယာဥပမာ

ဥပမာအားျဖင့္ အ႒ကထာဆရာေတြက၊ ထိုထိုဆရာေတြက၊ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္ေတြက ဖြင့္ျပၾကတယ္။ အတိုက္ဓာတ္ရယ္၊ အခံဓာတ္ရယ္၊ အပြင့္ဓာတ္ရယ္ ျဖစ္ေပၚေနပံု ဥပမာႏွင့္ ျပၾကတယ္။ တေယာႀကိဳးရယ္၊ တေယာတံရယ္၊ တေယာ၏ အသံရယ္ .ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးပါလဲ ... သံုးမ်ဳိးပါ။ တေယာတံနဲ႔ အတိုက္ဓာတ္ အာ႐ံု(၆)ပါးနဲ႔ တူတယ္။ တေယာႀကိဳးႏွင့္ အခံဓာတ္ အၾကည္ဓာတ္ (၆)ျဖာႏွင့္ တူတယ္။ တေယာ၏ အသံႏွင့္ အပြင့္ဓာတ္ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ႏွင့္တူတယ္။

တေယာႀကိဳးရယ္၊ တေယာတံရယ္၊ တေယာ၏ အသံရယ္ ရိွေနသကဲ့သို႔ မိမိတုိ႔ သႏၲာန္မွာလည္း ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီဝိညာဏ္(၆)ပါးျဖစ္တဲ့ အခိုက္အတန္႔ကေလးမွာ ဝိပႆနာ႐ႈရတာ ျဖစ္တယ္။ ႐ႈလုိ႔ရတာပါပဲ။ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' 'ၾကားတယ္၊ၾကားတယ္' 'နံတယ္၊နံတယ္' 'စားတယ္၊ စားတယ္' 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' 'ၾကံစည္တယ္၊ စိတ္ကူးတယ္'လို႔ ႐ႈလုိ႔မရပါဘူးလား .. ႐ႈလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ခိုက္ကေလးမွာ ပစၥဳပၸန္တည့္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္တယ္။ ႐ႈလို႔ရသြားၿပီးဆိုရင္ေတာ့ ေယာဂီမ်ား ေအာင္ျမင္သြားၿပီ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္နည္း ထင္ရွားေအာင္ ဥပမာအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ မီးျခစ္ဆံရယ္၊ မီးျခစ္ဘူးရယ္၊ မီးေတာက္ကေလးရယ္ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးပါလဲ ... သံုးမ်ဳိးပါ။ မီးျခစ္ဆံထဲမွာလည္း မီးေတာက္ကေလး မရိွေသးဘူး၊ မီးျခစ္ဘူးထဲမွာလည္း မီးေတာက္ကေလး မရိွေသးဘူး၊ မီးျခစ္ဆံႏွင့္ မီးျခစ္ဘူးကို ခတ္လိုက္တဲ့အခါက်မွ မီးေတာက္ကေလး ျဖစ္လာပါတယ္။ မီးျခစ္ဆံက အတိုက္ဓာတ္၊ မီးျခစ္ဘူးက အခံဓာတ္၊ မီးေတာက္ကေလးက အပြင့္ဓာတ္ပါ။ သိပ္ထင္ရွားတယ္။

ေယာဂီမ်ားရဲ႕သႏၲာန္မွာ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ေနတာ အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဘာကေလးႏွင့္တူပါသလဲ .. မီးေတာက္ကေလးႏွင့္ တူပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္သြားတာပဲ။ အဲဒီပြင့္သြားတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' 'ၾကားတယ္၊ၾကားတယ္' 'နံတယ္၊နံတယ္' 'စားတယ္၊ စားတယ္' 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' 'ၾကံစည္တယ္၊ စိတ္ကူးတယ္'လို႔ မမွတ္ရပါဘူးလား .. မွတ္ရေပတယ္။ ဝိပႆနာ႐ႈဖို႔ရာ အခ်က္အခ်ာေတြပါပဲ။

အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာကို ဒြါရဟူ၍လည္း ေခၚဆိုပံု

အဲဒီအၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာကို စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ ဒြါရလို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ စကၡဳဒြါရ = မ်က္စိေပါက္၊ ေသာတဒြါရ = နားေပါက္၊ ဃာနဒြါရ = ႏွာေခါင္းေပါက္၊ ဇိဝွါဒြါရ = လွ်ာေပါက္၊ ကာယဒြါရ = ကိုယ္ေပါက္၊ မေနာဒြါရ = စိတ္အေပါက္တုိ႔ကို ဒြါရလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒြါရလုိ႔ ေခၚရသလဲဆိုေတာ့ တံခါးနဲ႔ တူလို႔ပဲ။

ေဒြ ဇနာ အရ ႏၲိ ဂစၧ ႏၲိ ဧတၳာဟိ ဒြါရံ။

ေဒြ ဇနာ = ႏွစ္ေယာက္ကုန္ေသာ သူတို႔သည္၊ ဧတၳ = ဤေနရာ၌၊ အရ ႏၲိ ဂစၧ ႏၲိပဝတၱႏၲိ = ျဖစ္တတ္ကုန္၏ ။ ဣတိတသၼာ = ထုိသို႔ ႏွစ္ေယာက္ေသာသူတုိ႔၏ ျဖစ္ရာ႒ာန ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ ဒြါရံ = ဒြါရမည္၏ (ဝါ) တံခါးမည္၏ ။

တံခါးဆိုတာ လူႏွစ္ေယာက္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္ရာ႒ာန။ ဝင္တဲ့သူကလည္း ဒီတံခါးကပဲ မဝင္ရပါဘူးလား ... ဝင္ရပါတယ္။ ထြက္ေတာ့ေကာ ဒီတံခါးကပဲ ထြက္တယ္။ ထြက္သူ ဝင္သူ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ရာ ႒ာနကို တံခါးလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

စကၡဳဒြါရ - မ်က္စိတည္းဟူေသာတံခါး၊ ေသာတဒြါရ - နားတည္းဟူေသာတံခါး၊ ဃာနဒြါရ - ႏွာေခါင္းတည္းဟူေသာတံခါး၊ ဇိဝွါဒြါရ - လွ်ာတည္းဟူေသာတံခါး၊ ကာယဒြါရ - ကိုယ္တည္းဟူေသာတံခါး၊ မေနာဒြါရ - စိတ္တည္းဟူေသာတံခါး။ ဒီတံခါးေတြကလည္း ဒီအတို္င္းပါပဲ။ စိတ္ဝိညာဏ္ေတြ ထြက္ရာဝင္ရာ ေနရာ႒ာနျဖစ္တယ္။ စကၡဳဒြါရ - မ်က္စိတံခါးက ျမင္သိစိတ္ကေလး ထြက္ရာဝင္ရာ ျဖစ္တယ္။ ျမင္သိစိတ္ကေလး ျဖစ္တာလည္း ဒီမ်က္စိအၾကည္ စကၡဳဒြါရမွာပဲ ျဖစ္လိုက္တယ္။ ပ်က္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ဒီမ်က္စိအၾကည္ စကၡဳဒြါရမွာပဲ ပ်က္သြားတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေလးကို ျမင္ေအာင္႐ႈႏိုင္ရမယ္လို႔ ဆိုလုိပါတယ္။ ျဖစ္တာကိုလည္း ျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ရမယ္။ ပ်က္သြားတာကိုလည္းပဲ ျမင္ေအာင္ ႐ႈႏို္င္ရပါမယ္။ ႐ႈႏို္င္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေယာဂီမ်ား ေအာင္ျမင္သြားပါၿပီ။ မ႐ႈႏိုင္ေသးရင္ေတာ့ မေအာင္ျမင္ေသးေပဘူး။ မ်က္စိက မေအာင္ျမင္ေသးဘူးလို႔ ဆိုရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။

နားအၾကည္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ၾကားသိစိတ္ကေလး ျဖစ္တဲ့အခါလည္း ဒီနားအၾကည္ = ေသာတဒြါရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ ပ်က္သြားတဲ့အခါမွာလည္း ေသာတဒြါရ = နားအၾကည္ေပၚမွာပဲ ပ်က္သြားတယ္။ ဖ်တ္ခနဲဆို ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဖ်တ္ခနဲဆို ပ်က္သြားတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာေလးကို မီေအာင္ ႐ႈႏိုင္ရင္ေတာ့ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ေအာင္ျမင္ပါၿပီ။

ဥဒယဗၺယဉာဏ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ 'ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္'လုိ႔ မွတ္လိုက္လို႔ရိွရင္ ၾကားသိစိတ္ကေလးက ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာက္သြား၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာက္သြားတာ အနည္းငယ္ ထင္ရွားလာတယ္။ သမာဓိဉာဏ္မ်ား ရင့္က်က္လာၿပီးေတာ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ အရင့္ပိုင္းသို႔ ေရာက္လာရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ ပ်က္တာေတြ ထင္ရွားတယ္။ ေနာက္ဘဂၤဉာဏ္သို႔ ေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ျဖစ္တာကေတာ့ မထင္ရွားေတာ့ေပဘူး။ ပ်က္ပ်က္သြားတာပဲ ထင္ရွားတယ္။ ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္လုိ႔ မွတ္လိုက္ရင္ ၾကားသိစိတ္ကေလး ကုန္ပ်က္သြားတာ ေယာဂီေဟာင္းမ်ား သမာဓိဉာဏ္ ရင့္က်က္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျမင္ၾကပါတယ္။ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ၾကားသိစိတ္ ျဖစ္ရာ ပ်က္ရာ ဌာနျဖစ္လို႔ ေသာတဒြါရလို႔ ေခၚရတယ္။ တံခါးဟာ လူႏွစ္ေယာက္တုိ႔၏ ထြက္တဲ့လူႏွင့္ ဝင္တဲ့လူႏွစ္ေယာက္တုိ႔၏ ျဖစ္ရာဌာနကို တံခါးေခၚရသကဲ့သို႔ ျမင္သိစိတ္၊ ၾကားသိစိတ္တုိ႔၏ ျဖစ္ရာ ပ်က္ရာဌာနကို စကၡဳဒြါရ ၊ ေသာတဒြါရလို႔ မေခၚရပါဘူးလား ... ေခၚရပါတယ္။ ဃာနဒြါရလည္း ဒီအတိုင္း၊ ဇိဝွါဒြါရလည္း ဒီအတိုင္း၊ ကာယဒြါရလည္း ဒီအတုိင္း၊ မေနာဒြါရလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာ၊ ဒြါရ(၆)ပါးဟာ ဝိညာဏ္(၆)ပါးတုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္ရာပ်က္ရာ ေနရာဌာန ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို ဒြါရလုိ႔လည္း ေခၚရတယ္။

ပကတိေသာ တံခါးကႀကီးမွာ လူႏွစ္ေယာက္ ဝင္ရာထြက္ရာဌာန ျဖစ္သလုိ ဒြါရ(၆)ပါးဟာလည္း ဝိညာဏ္(၆)ပါးရဲ႕ ျဖစ္ရာပ်က္ရာ ေနရာဌာန ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ျဖစ္တာ ပ်က္တာကို မီေအာင္႐ႈႏိုင္ရင္ေတာ့ ေနရာက်သြားပါၿပီ။ အဲဒီ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္တယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္လည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးမသြင္းႏုိင္ဘူးဆိုလို႔ရိွရင္ ကုသိုလ္ မျဖစ္ေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲ .. အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။

ဒီဒြါရ - အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာမွာေတာ့ အာ႐ံု(၆)ပါးက အျမဲတမ္း တုိက္မေနဘူးလား .. တိုက္ေနပါတယ္။ အျမဲတမ္း တိုက္ေနတယ္။ တိုက္လိုက္လို႔ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ခိုက္မွာ ႏွလံုးသြင္းမႈ ျဖစ္ရင္လည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာ ႐ႈႏိုင္မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္လည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးလည္း မသြင္းႏိုင္ဘူး၊ ဝိပႆနာလည္း မ႐ႈႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘာျဖစ္ပါမလဲ ... အကုသိုလ္ျဖစ္မွာပါ။ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေတြ ဒီဒြါရေတြကပဲ မျဖစ္ေနပါဘူးလား ... ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီဌာနေတြကပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အကုသိုလ္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္တာမ်ားေနရင္ေတာ့ ေနရာက်မွ က်ပါ့မလား .. ေနရာမက်ပါ။ လူျဖစ္ရက်ဳိး မနပ္ေတာ့ပါဘူး။ ကုသိုလ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ဖို႔ရာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ ႏွလံုးသြင္းမႈလည္း ရိွရမယ္။ ႐ႈမွတ္မႈလည္း ရိွရမယ္။

ႏွလံုးသြင္းမႈ၊ ႐ႈမွတ္မႈ ျပဳပါက ကုသိုလ္ျဖစ္ပံု

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ႏွလံုးသြင္းမႈ၊ ႐ႈမွတ္မႈ၊ ျပဳက ကုသလာ။

ႏွလံုးသြင္းတတ္မယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္လည္း၊ ႏွလံုးသြင္းမႈ ရိွမယ္ဆိုလို႔ ရိွရင္လည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ ႐ႈမွတ္မႈရိွမယ္ဆိုလို႔ ရိွရင္လည္း ဝိပႆနာကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း အခ်က္(၂)ပါးကုိေတာ့ သိထားရၿပီ ျဖစ္တယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း အခ်က္(၂)ပါးကိုလည္း သိထားသင့္ပါတယ္။

ႏွလံုးသြင္းမႈ၊ ႐ႈမွတ္မႈ မျပဳပါက အကုသိုလ္ ျဖစ္ပံု

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ႏွလံုးမသြင္း၊ ႐ႈမွတ္ကင္း၊ ျဖစ္ျခင္းအကုသာ။

ႏွလံုးလည္း မသြင္းဘူး၊ ႏွလံုးလည္း မသြင္းတတ္ဘူး၊ ႐ႈမွတ္မႈလည္း မရိွဘူး၊ ႐ႈမွတ္မႈလည္း မတတ္ဘူးဆိုရင္ ထုိပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဘာေတြျဖစ္တာ မ်ားေနပါ့မလဲ ... အကုသိုလ္ေတြျဖစ္တာ မ်ားေနပါတယ္။ အကုသိုလ္ေတြျဖစ္တာ မ်ားေနရင္ေတာ့ လူျဖစ္ရက်ဳိးေကာ မနပ္ေတာ့ဘူး။

ဒုတိယဘဝအတြက္ ယုတ္နိမ့္ရာဘံုဘဝသို႔ ေရာက္သြားဖို႔သာ ရိွေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးပါတယ္။ အာ႐ံု(၆)ပါးက ဒြါရ(၆)ပါး အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာမွာ လာၿပီးေတာ့ တိုက္တဲ့အခါ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ျဖစ္ခိုက္မွာ ႏွလံုးသြင္းတတ္ ႐ႈမွတ္တတ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ အားထုတ္ၿပီးေတာ့ ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။

အာရဒၶဝီရိေယာ ဝိဟရတိ
အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ပဟာနယ
ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပသမၸဒါယ

အာရဒၶဝီရိေယာ = အားထုတ္အပ္ေသာ လံု႔လဝီရိယရိွသည္ျဖစ္၍၊ ဝိဟရတိ = ေနရ၏ ။ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ = အကုသိုလ္တရားတုိ႔ကို၊ ပဟာနာယ = ပယ္ျခင္းငွာ၊ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ = ကုသိုလ္တရားတုိ႔ကို၊ ဥပသမၸဒါယ = ျပည့္စံုေစျခင္းငွာ၊ အာရဒၶဝီရိေယာ = အားထုတ္အပ္ေသာ လံု႔လဝီရိယရိွသည္ျဖစ္၍၊ ဝိဟရတိ = ေနရ၏ ၊ (ဝါ) ေနရမယ္။ ဣတိ = ဤသို႔၊ ဘဂဝါ = ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အေဝါစ = က႐ုဏာေရွ႕သြားပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း ... ။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

မိမိတို႔ကို ဒုကၡေပးတတ္တဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြကို ပယ္ဖို႔ရာ ကုသိုလ္တရားေတြ ျပည့္စံုလာေစဖို႔ရာ၊ ျပည့္စံုေစဖို႔ရာ အားထုတ္ၿပီးေတာ့ ေနၾကရမယ္။ ဘယ္သူ မိန္႔ၾကားတာပါလဲ .. ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားတာျဖစ္တယ္။ အင္မတန္ပဲ သတိထားစရာျဖစ္တယ္။ အကုသိုလ္တရားေတြ ပယ္ႏိုင္ရေအာင္ ကုသိုလ္တရားေတြကုိ ျပည့္စံုလာရေအာင္ အားထုတ္ၿပီးေတာ့ ေနၾကရမယ္။ ဘယ္လုိေနရမလဲ ဆိုပါလွ်င္ ႏွလံုးသြင္းမႈ ရိွရမယ္။ ႐ႈမွတ္မႈ ႐ိွရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္တယ္။

ႏွလံုးမသြင္းတတ္ဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တာ သိပ္ထင္ရွားတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဣ႒ာ႐ံုေတြ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္တည္းဟူေသာ အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာမွာ လာတုိက္တယ္။ အဆင္းေကာင္းေကာင္း အနံ႔ေကာင္းေကာင္း အသံေကာင္းေကာင္း အရသာေကာင္းေကာင္း အေတြ႕အထိေကာင္းေကာင္း အာ႐ံုေကာင္းေကာင္းေတြ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္မွာ လာတိုက္တယ္။ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ဘူးဆိုရင္ အလြန္ႏွစ္သက္ သာယာစဲြလမ္းတဲ့ သေဘာေတြ မျဖစ္ပါဘူးလား .. ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။

ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္တဲ့အာ႐ံုေတြ မျမင္ခ်င္တဲ့ အဆင္းေတြ၊ မၾကားခ်င္တဲ့ အသံေတြ၊ မေတြ႕ခ်င္တဲ့ အေတြ႕ေတြ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ အာ႐ံုေတြနဲ႔ လာေတြ႕ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ႏွလံုးမသြင္းတတ္လို႔ရိွရင္ ေဒါမနႆ ေဒါသေတြျဖစ္ၾကတယ္။ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ၾကပါဘူးလား... ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ႏွလံုးမသြင္းတတ္လုိ႔ရိွရင္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါမွာ ေလာဘ၊ မေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဒါသ ေဒါမနႆ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။

ေကာင္းတဲ့ ဣ႒ာရံု၌ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းပံု

ေကာင္းတဲ့ဣ႒ာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ ဘယ္လုိႏွလံုးသြင္းရမလဲ .. မလုိအပ္ပါဘူးလား ... လုိအပ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဣ႒ာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့အခါ ဘယ္လုိႏွလံုးသြင္းရပါ့မလဲဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုေတြနဲ႔ မိမိလာေတြ႕ေနတာ မိမိအတိတ္ဘဝေတြက ေကာင္းခဲ့လုိ႔လား ... မေကာင္းခဲ့လုိ႔လား ... ေကာင္းခဲ့လုိ႔ပါ။ ေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြ ျပဳခဲ့လုိ႔၊ ေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ ျပဳခဲ့လုိ႔ ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံု အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရတာ ျဖစ္တယ္။

ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အနာဂတ္ဘဝေတြမွာလည္း ဒီလို ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးေတာ့ အေကာင္းျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေရာက္သြားဖို႔ရာ မလုိအပ္ပါဘူးလား ... လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္တရားေတြ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ေရွ႕ကထက္ပိုၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမယ္။ အားထုတ္မွ ေတာ္မယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္းလုိက္တာနဲ႔ ကုသိုလ္ျဖစ္မသြားပါဘူးလား .... ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရွ႕က မိမိေကာင္းခဲ့လို႔ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာျဖစ္တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာလည္း ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖုိ႔ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတိုင္ေအာင္ ေရာက္သြားဖို႔ရာ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ေတြ ျပဳမွေတာ္မယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္းလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုသိုလ္မျဖစ္သြားပါဘူးလား ... ကုသိုလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။

မေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ံု၌ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းပံု

မေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ံုနဲ႔ ေတြ႕ရတဲ့အခါ မျမင္ခ်င္တာေတြ၊ မၾကားခ်င္တာေတြ၊ မေတြ႕ခ်င္တာေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတဲ့အခါ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိမ်ား ႏွလံုးသြင္းရပါ့မလဲဆိုေတာ့ ဒီမေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ံုေတြနဲ႔ မိမိေတြ႕ေနရတာ မိမိအတိတ္ဘဝမ်ားက ေကာင္းခဲ့လို႔လား ... မေကာင္းခဲ့လုိ႔လား ... မေကာင္းခဲ့လုိ႔ပါ။ မေကာင္းခဲ့လုိ႔ ဒီလုိ အနိ႒ာ႐ံုေတြ၊ မေကာင္းက်ဳိးေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရတာလုိ႔ ဒီလုိသိသြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ မသက္သာသြားပါဘူးလား ... သက္သာသြားပါတယ္။

မေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ံုေတြကို ဘာနဲ႔မ်ား ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ပါ့မလဲ .. မေကာင္းတာေတြနဲ႔ေတာ့ မေက်ာ္လြန္ႏိုင္ေပဘူး။ စိတ္ေတြ ညစ္ႏြမ္းၿပီး အကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ ေက်ာ္မွ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ပါ့မလား .. မေက်ာ္လြန္ႏို္င္ပါဘူူး။ ဘာနဲ႔ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္သလဲဆိုေတာ့ ကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္တယ္။ ကုသိုလ္တရားနဲ႔မွ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္တယ္လို႔ သိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္တရားေတြကို ေရွးကထက္ ဆထက္ထမ္းပိုး တုိးၿပီးေတာ့ ျပဳလုပ္မွ ေတာ္မယ္လုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘာျဖစ္သြားပါသလဲ ... ကုသိုလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဆက္ရန္ .... အာရမၼဏ - ၂(ဂ) သို႔

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္