ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ေဟတုပစၥည္း - ၁(စ)

ေဟတုပစၥည္း - ၁(စ)

သမၼသနဉာဏ္၌ ျပန္ေလွ်ာက္ထားပံု

ကမၼ႒ာန္းဆရာက "ေယာဂီမွာ ႐ႈမွတ္လို႔သာ မေကာင္းတာ၊ တရားသေဘာအရေတာ့ ေကာင္းေနပါတယ္။ ဆိုးတဲ့ဉာဏ္မွာ ဆိုးတာေတြ႕ရတာ တရားေကာင္းတယ္ဟု ဆိုရပါတယ္"ဟု ေျပာေသာအခါ "အရွင္ဘုရားကသာ ေကာင္းတယ္ဟု ေျပာေနတယ္။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ေသရေတာ့မယ္"ဟု ျပန္ေျပာတယ္။ ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားတယ္။

သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္ေနၾကတဲ့ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂီမ်ားက ဤကဲ့သို႔လည္း ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ "တပည့္ေတာ္ အိမ္မွာ ေနစဥ္က စိတ္ေတြ ဤမွ်ေလာက္ မဆိုးပါဘူး၊ အရွင္ဘုရားတို႔ ရိပ္သာေရာက္မွ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ေတြ ဆိုးလာကုန္တယ္။"ဟု ကမၼ႒ာန္းဆရာေတာ္ကို အျပစ္တင္တဲ့အေနျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ ဘယ္ဉာဏ္ေရာက္ေနလုိ႔လဲ ... သမၼသနဉာဏ္ ေရာက္ေနလို႔ပါ။ ဤကဲ့သို႔ ေလွ်ာက္ထားလာေသာအခါ ကမၼ႒ာန္းဆရာမ်ားက တရားရေစရန္အတြက္ စိတ္ရွည္ရွည္ထား၍ ျပဳျပင္ေပးၾကရပါတယ္။

ဆရာသမားေတြ ၫႊန္ၾကားလိုက္တဲ့အတုိင္း ဆင့္ကာဆင့္ကာမွတ္လို႔ အခုေျပာတဲ့အတိုင္း ဥဒယဗၺဉာဏ္္ေရာက္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ပဲ။ ကာယလဟုတာ စိတၱလဟုတာ = ကိုယ္ကလည္းေပါ့ပါး၊ စိတ္ကလည္းေပါ့ပါး။ ကာယမုဒုတာ စိတၱမုဒုတာ = ကိုယ္ကလည္း ႏူးညံ့၊ စိတ္ကလည္း ႏူးည့ံ။ ကာယကမၼညတာ စိတၱကမၼညတာ = ကိုယ္ကလည္း ခ့ံက်န္း၊ စိတ္ကလည္း ခံ့က်န္း။ ကာယပါဂုညတာ စိတၱပါဂုညတာ = ကိုယ္ကလည္း ေလ့လာၿပီးသား၊ စိတ္ကလည္း ေလ့လာၿပီးသား၊ မွတ္စရာ အာ႐ံုနဲ႔ မွတ္သိစိတ္ အလိုလို မွတ္ေနသကဲ့သို႔ ႐ႈမွတ္ေနရတယ္။ ကာယိကသုခ ေစတသိကသုခ ေတြျဖစ္ေနလို႔ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာနဲ႔ ႐ႈမွတ္ေနရတယ္။ ဝိပႆနာ ပီတိ သုခေတြနဲ႔ ေတြ႕ေနရလို႔၊ အဲဒီ ဝိပႆနာ ပီတိ သုခေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနရတာ၊ လူသာမာန္မဆိုထားနဲ႔ နတ္သာမန္တို႔ေသာ္မွ မေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္တဲ့ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းကို ရရိွေနၾကေပတယ္။

သုညာဂါရံ ပဝိ႒ႆ၊ သႏၲစိတၱႆ ဘိကၡဳေနာ။
အ မာႏုသီ ရတီ ေဟာတိ၊ သမၼာဓမၼံ ဝိပႆေတာ။

သုညာဂါရံ = ဆိတ္ၿငိမ္ရာကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းသို႔၊ ပဝိ႒ႆ = ဝင္လ်က္၊ သႏၲစိတၱႆ = ၿငိမ္သက္ေသာစိတ္ရိွသည္ျဖစ္၍၊ သမၼာ = ေကာင္းစြာ၊ ဓမၼံ = ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတို႔၏ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းသေဘာကို၊ ဝိပႆေတာ = ဝိပႆနာ႐ႈေသာ၊ ဘိကၡဳေနာ = ေဘးကို႐ႈတတ္ေသာေယာဂီျမတ္အား၊ အ မာႏုသီ = လူသာမန္ နတ္သာမန္တို႔ မခံစား မေတြ႕သိႏိုင္ေသာ၊ ရတီ = ဝိပႆနာ ပီတိ သုခတုိ႔ျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ ဘဂဝါ = ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အေဝါစ = က႐ုဏာေရွ႕သြား ပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း ...။
သာဓု .. သာဓု ... သာဓု။

ဥဒယဗၺယဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔၏ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာကို ႐ႈမွတ္ၿပီးေတာ့ ေနလိုက္တာ၊ ဝိပႆနာ ပီတိ သုခတုိ႔နဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး ေနလိုက္ရတာ၊ လူသာမန္မဆိုထားနဲ႔ နတ္သာမန္တို႔ပင္ မေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္တဲ့ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနရတယ္။ ဤကဲ့သို႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းကို ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္တယ္။

ဝိပႆနာ႐ႈမွတ္လို႔ အဆင့္အဆင့္ ဉာဏ္စဥ္ေတြ ျမင့္တက္သြားသည္ရိွေသာ္ ေဖာင္းတယ္လို႔ မွတ္လိုက္တဲ့အခါ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြား၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာ၊ ပိန္တယ္လို႔ မွတ္လိုက္တဲ့အခါ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြား၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာ၊ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လို႔ မွတ္လိုက္တဲ့အခါမွာလည္း အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြား၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာကို ျမင္ၾကရတယ္။ အလ်င္အျမန္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြား၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားေတာ့ မျမဲပါလား၊ မျမဲပါလားလို႔ စိတ္ထဲမွာ မထင္လားပါဘူးလား .. ထင္လာပါတယ္။ မျမဲဘူးဆိုတာ ဗမာလို ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလုိက်ေတာ့ ... အနိစၥပါ။ ျဖစ္တာ ပ်က္တာေတြက လ်င္ျမန္အားႀကီးေတာ့ ႏိွပ္စက္ေနသကဲ့သို႔ ဆင္းရဲပါလားဟု ထင္ျမင္လာတယ္။ ဆင္းရဲပါလားဆိုတာ ဗမာလုိ ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလိုက်ေတာ့ ... ဒုကၡပါ။ ဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္ ႏိွပ္စက္ေနတဲ့ ဆင္းရဲေတြ ဘယ္လုိမ်ား ကာကြယ္လို႔ ရပါ့မလဲ ..၊ ဘယ္လုိမွ ကာကြယ္လို႔ မရဘူး။ သူ႕သေဘာအတုိင္း သူျဖစ္ပ်က္ႏိွပ္စက္ေနတာပဲ၊ ကိုယ္အစိုးမရပါလားဟု ထင္ျမင္လာတယ္။ ကိုယ္အစိုးမရပါလားဆိုတာ ဗမာလုိ ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလုိက်ေတာ့ ... အနတၱပါ။

သတိပ႒ာန္းတရားက မေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ ပယ္၍ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ တိုးပြားေစပံု

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ မျမင္သြားပါဘူးလား ...ျမင္သြားပါတယ္။ ဘယ္တရား႐ႈလုိ႔ပါလဲ .. သတိပ႒ာန္းတရား ႐ႈလိုပါ။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ ျမင္ေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္(၃)ပါးကို ပယ္ၿပီးသား မျဖစ္သြားဘူးလား... ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္(၃)ပါးက အဆင့္ဆင့္ မတိုးပြားလာပါဘူးလား ... တိုးပြားလာပါတယ္။ ေနရာမက်ပါဘူးလား .. ေနရာက်ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီမ်ား ဝိပႆနာ႐ႈေနရတာ ေဟတုပစၥည္းအေနနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို ပယ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို တိုးပြားရိွေစတယ္။ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ႐ႈမွတ္လို႔ ဘဂၤဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ ျဖစ္တာက မထင္ရွားေတာ့ေပဘူး။ ပ်က္ပ်က္သြားတာကပဲ ထင္ရွားတယ္။ ေဖာင္းတယ္လုိ႔ မွတ္လိုက္ရင္ ေဖာင္းတဲ့အမူအရာေလး ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာ။ ေဖာင္းဆံုးမွာ ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားတာ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕သိလာရတယ္။ ပိန္တယ္လုိ႔ မွတ္လိုက္ရင္လည္း ပိန္တဲ့အမူအရာေလး ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာ။ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လုိ႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ၾကြတဲ့ လွမ္းတဲ့ ခ်တဲ့ အမူအရာေလးေတြ ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာကို ပကတိေသာ မ်က္စိနဲ႕ ျမင္ၾကသလုိ ေတြ႕ျမင္ၾကရတယ္။

ေနာက္ေတာ့ သမာဓိဉာဏ္ေတြ တစ္ဆင့္ရင့္က်က္ အားရိွ ထက္သန္လာတဲ့အခါ ေဖာင္းတယ္လို႔ မွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ ေဖာင္းတဲ့ အမူအရာေလးေတြလည္း ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ မွတ္သိစိတ္ ပါလိုက္၍ ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ ပိန္တယ္လုိ႔ မွတ္လိုက္ရင္လည္း ပိန္တဲ့အမူအရေလး ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ မွတ္သိစိတ္ပါ လိုက္၍ ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လုိ႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ၊ ၾကြတဲ့ လွမ္းတဲ့ ခ်တဲ့ အမူအရာေလးေတြလည္း ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ကုန္ပ်က္သြားတာ၊ မွတ္သိ စိတ္ပါ လုိက္ၿပီးေတာ့ ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားတာမ်ားကို ျမင္ၾကရေတာ့ ေဖာင္းတဲ့ ပိန္တဲ့ ၾကြတဲ့ လွမ္းတဲ့ ခ်တဲ့ အမူအရာ ႐ုပ္တရားေတြလည္း မျမဲဘူး၊ မွတ္သိစိတ္လည္း မျမဲဘူး။ ကုန္ပ်က္ ကုန္ပ်က္တာ ေတြ႕ရေတာ့ ျမဲတယ္လို႔ ထင္ပါေတာ့မလား... မထင္ေတာ့ပါဘူး။ မျမဲဘူးဆိုတာ ဗမာလုိ ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလိုက်ေတာ့ .. အနိစၥပါလား။

ကုန္ပ်က္တာေတြက လ်င္ျမန္အားႀကီးေတာ့ ႏိွပ္စက္ေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ ဆင္းရဲပါလား ... ဆင္းရဲပါလားဆိုတာ ဗမာလို ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလိုက်ေတာ့ ... ဒုကၡပါ။ ဒီလုိ ကုန္ပ်က္ႏိွပ္စက္ေနတဲ့ ဆင္းရဲေတြကို ဘယ္လုိမ်ား ကာကြယ္လုိ႔ ရပါ့မလဲ..၊ ဘယ္လုိမွ ကာကြယ္လို႔ မရပါလား။ သူ႕သေဘာအတိုင္း သူကုန္ပ်က္ ႏိွပ္စက္ေနတာပဲ။ ကိုယ္အစိုးမရပါလား ..၊ ကိုယ္အစိုးမရပါလားဆုိတာ ဗမာလုိ ျဖစ္တယ္။ ပါဠိလုိက်ေတာ့ ... အနတၱပါ။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဉာဏ္အျမင္ေတြ ပိုင္သြားတဲ့အခါ ေယာဂီမ်ား ဘယ္ကို ေရာက္သြားၾကမလဲ .. နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္သြားပါမယ္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြျမင္ေတာ့ ေဟတုပစၥည္းထဲက ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆိုတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို ပယ္ၿပီးသြား ျဖစ္သြားတယ္။ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟဆိုတဲ့ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြကို တိုးတက္ႀကီးပြားလာေစတယ္။ ေနရာက်ပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းတရားကို ေဟာတာ အသင့္အတင့္ ျပည့္စံုသြားပါၿပီ။

ဤကဲ့သို႔ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ ေဟတုပစၥည္းတရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ နာၾကားရတဲ့အတိုင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကၿပီးလွ်င္ မိမိတုိ႔ အလုိရိွအပ္ ေတာင့္တအပ္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္တို႔ကို ဒုကၡခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းရာ ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လြယ္ကူေသာအက်င့္ လွ်င္ျမန္စြာ ဆိုက္ေရာက္၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း..။

ဆရာေတာ္ဘုရား ေပးသနားေတာ္မူတဲ့ ဆုနဲ႔ ျပည့္စံုရပါလို၏။

သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။


ဆက္ရန္ ... အာရမၼဏပစၥည္း သို႔

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္