ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဃ)

ေဟတုပစၥည္း ၁(ဃ)

တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက ကပိလဝတ္ျပည္မွာ ေဂါပိကာဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ရိွတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးအမီးက အမ်ဳိးသမီးဘဝကို စက္ဆုပ္တယ္။ အမ်ဳိးသားဘဝကို အလြန္ပဲ လိုခ်င္တယ္တဲ့။ လိုခ်င္ေတာ့ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တယ္။ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳေအာင္ထိန္းတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအျဖစ္ကုိ မလုိခ်င္တဲ့သေဘာေတြ မၾကာခဏ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳတယ္။ အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကုိ လိုခ်င္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကုိ မၾကာခဏ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳတယ္။

အမ်ဳိးသမီးမ်ား အမ်ဳိးသားျဖစ္ႏိုင္ေရး အေၾကာင္းတရား (၄)ပါး ရိွပါတယ္။
(၁) ရတနာသံုးပါးကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ကိုးကြယ္တာရယ္။
(၂) ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းတာရယ္။
(၃) အမ်ဳိးသမီးအျဖစ္ကို မလိုခ်င္တာရယ္။
(၄) အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကို လိုခ်င္ေတာင့္တတာရယ္။ ..... အဲဒီ ေလးမ်ဳိးကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿပီး ေနတယ္။

သူကိုးကြယ္တဲ့ေက်ာင္းမွာလည္း အဲဒီ သူ၏ ဆုေတာင္းေတြျပည့္ရေအာင္ ရဟန္း(၃)ပါးကို ကိုးကြယ္ထားတယ္တဲ့။ အဲဒီ ရဟန္း(၃)ပါးက သာမာန္ရဟန္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ စ်ာန္ရေအာင္က်င့္လုိ႔ ေလာကီဈာန္ရထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ၿပီး၊ ဈာန္ရတဲ့ ရဟန္းေတြကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကိုလည္း ေတာင့္တၿပီး ေကာင္းမႈေတြ ျပဳေနပါတယ္။

ကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ သိၾကားမင္းရဲ႕သား ေဂါပဂနတ္သား ျဖစ္သြားတယ္။ ဈာန္ရတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြလည္း သက္တမ္းကုန္ၿပီး ကြယ္လြန္သြားၾက၊ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၾကတဲ့အခါ ဘယ္မွာသြားျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုမွာ ဂႏၶဗၺကေခ်သည္ နတ္သားေတြ သြားျဖစ္တယ္တဲ့။

တစ္ေန႔ေတာ့ ေဂါပဂနတ္သားကို အဲဒီကေခ်သည္နတ္သားေတြ ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ရာ ေရာက္လာၾကတယ္။ ေရာက္လာလို႔ ေဂါပကနတ္သားက ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အုိ ... အဆင္းကလည္းသိပ္လွ၊ အဆိုကလည္းသိပ္ေကာင္း၊ အက-ကလည္း သိပ္ေကာင္း၊ ႐ုပ္ရည္အဆင္းေတြကလည္း သိပ္လွေတာ့ ဘယ္ဘဝကမ်ား လာခဲ့ၾကသလဲလို႔ သူ႔ရဲ႕နတ္မ်က္စိနဲ႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ရဟန္းဘဝ၊ ရဟန္းသီလနဲ႔ ျပည့္စံုခဲ့လုိ႔ အခုလို ျပည့္စံုၾကတာျဖစ္တယ္။ အက-ကလည္း ေကာင္း၊ အဆိုကလည္း ေကာင္း၊ ႐ုပ္ရည္အဆင္းကလည္း ေကာင္းေတာ့ ရဟန္းသီလနဲ႔ ျပည့္စံုလို႔ပဲလို႔ သိရတယ္။ "ေၾသာ္ ... သီလႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒီလိုခ်မ္းသာခြင့္ ရတာကိုး" ဆိုၿပီး ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္ခါဆက္ၿပီး ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ဘယ္တရားမ်ား သူတုိ႔မွာ ရိွေနၾကသလဲလို႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဈာန္ရတာကို သိရတယ္။ "ေၾသာ္ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီေလာက္တင့္တယ္ၾကတာကိုး" ဟု စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္သြားတယ္။ "ေၾသာ္ .. ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘယ္အရပ္၊ ဘယ္ေက်ာင္းကလဲ" လို႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူကိုးကြယ္တဲ့ေက်ာင္းက ရဟန္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ စိတ္ႏွလံုး မသာမယာျဖစ္တယ္။ "ေတာ္ေတာ္ညံ့တာပဲ"။ မေက်နပ္ေတာ့ဘူးတဲ့။

အဲဒီနတ္ေတြကို အတင္းမာန္မဲၿပီးေတာ့ ေျပာေတာ့တာပဲ။ အရွင္ဘုရားတို႔ဟာ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာတဲ့အခါ ဘယ္ဘက္ကို လွည့္ေနၾကသလဲ၊ အိပ္ငိုက္ေနၾကသလား .. စသည္ျဖင့္ ဆူပူ ႀကိမ္းေမာင္းတယ္။ ဈာန္ရ ရဟန္းေတြ အႀကိမ္းေမာင္းခံရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီေလာဘေၾကာင့္ပဲတဲ့။ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာက ျဖစ္ခဲ့ဘူးေတာ့ ေလာဘဥပါဒါန္က အဲဒီစတုမဟာရာဇ္ဘံုဘဝ ကေခ်သည္ဘဝမွာ ကပ္ေနတယ္။ ဈာန္ရရင္ အမွန္စင္စစ္ေတာ့ ျဗဟၼာျပည္မွာ သြားျဖစ္ရမွာျဖစ္တယ္။ အခုဘယ္မွာ ျဖစ္ေနသလဲ .. စတုမဟာရာဇ္နတ္၊ ေအာက္တန္းစားနတ္ သြားျဖစ္တယ္။ ကေခ်သည္နတ္ဆိုတာ ေအာက္တန္းစားနတ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒီလုိ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းခံေနရေတာ့ သူတုိ႔လည္း ျပန္စဥ္းစားၾကည့္၊ ျပန္ဆင္ျခင္ၾကည့္တယ္တဲ့၊ "ဒို႔က သူတစ္ပါးေတြ ခ်ီးေျမႇာက္ခံခ်င္လို႔ လာၿပီး ကေန၊ ဆိုေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ " အခုလုိ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းခံေနရေတာ့ နတ္တို႔ရဲ႕ တန္ခိုး၊ နတ္ရဲ႕ဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သူတုိ႔ကို ကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းဒကာမပဲဆိုတာ သိရေတာ့ ရွက္လိုက္တာ။ အို .. သူကေတာ့ အထက္တန္းက်လို႔၊ ဒို႔က ဈာန္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္လ်က္သားနဲ႔၊ ဒို႔က ကိုးကြယ္ခံရတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ျဖစ္လ်က္သားနဲ႔ ဒီလို လားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ရတာကိုး ... ဆိုၿပီးေတာ့ ရွက္ၾကတယ္တဲ့။

အဲဒီမွာ နတ္ႏွစ္ပါးကေတာ့ သံေဝဂရၿပီး အားထုတ္လိုက္တာ အနာဂါမ္ ျဖစ္သြားတယ္။ တစ္ခါတည္း ျဗဟၼာျပည္ကို ေျပာင္းသြားတယ္။ တစ္ပါးကေတာ့ စြဲလမ္းတာ အားႀကီးလို႔ ေလာဘဥပါဒါန္ သိပ္အားႀကီးလုိ႔ အဲဒီ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုမွာပဲ ကေခ်သည္ နတ္သား အျဖစ္နဲ႔ က်န္ခဲ့တယ္တဲ့။ ေလာဘဟိတ္ ဆိုးပါတယ္။ ဈာန္ရတာေတာင္မွ ဒုကၡေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာဘကို ကင္းႏိုင္သမွ် ကင္းေအာင္၊ ေဒါသလည္း ကင္းႏိုင္သမွ် ကင္းေအာင္၊ ေမာဟလည္း ကင္းႏို္င္သမွ် ကင္းေအာင္၊ ေဟတုပစၥည္း မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြ မိမိတုိ႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ခြင့္မရေအာင္၊ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ အားထုတ္ၾကရပါတယ္။

ကုသိုလ္ဟိတ္(၃)ပါးက သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ရာတြင္ ေက်းဇူးျပဳပံု

အေလာဘ၊ အေဒါသ ဟိတ္(၂)ပါးျပည့္စံုရင္ ေတာ္ေတာ့္ကို ေနရာၾကပါတယ္။ အေလာဘ အေဒါသ ဟိတ္(၂)ပါး ျပည့္စံုလုိ႔ရိွရင္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရားေတြ ပြားမ်ားအားထုတ္တဲ့အခါ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ႏွင့္ ေဝဒနာ သတိပ႒ာန္တရားေတြ ထင္ထင္ရွားရွား ပြားမ်ားလို႔ ရေနတတ္ပါတယ္။ ျပည့္စံုတတ္ပါတယ္။

ပုရိမာနံ = ေရွ႕၌ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ဒြိႏၷံ = ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ အေလာဘ အေဒါသတုိ႔၏ ၊ အာႏုဘာေဝန = အစြမ္းအာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၊ ပုရိမာနိ = ေရွ႕၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ေဒြ = ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ၊ သတိပ႒ာနာနိ = ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊ ေဝဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္တို႔သည္၊ ဣဇၥ်ႏၲိ = ျပည့္စံုၾကကုန္၏။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း...။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

အေလာဘဟိတ္ အေဒါသဟိတ္ ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ အေလာဘ = မလုိခ်င္၊ မတပ္မက္တဲ့သေဘာ။ အေဒါသ = မျပစ္မွား စိတ္မဆိုး အမ်က္မထြက္ တတ္တဲ့သေဘာ။ ဤသေဘာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုမယ္ဆိုရင္ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာ တရားပြားမ်ားတဲ့အခါ ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား တရားသေဘာေတြ ျမင္ေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေဝဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား တရားသေဘာေတြ ျမင္ေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းပါတယ္။ တရားေတြျမင္ေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္မွာ ျဖစ္တယ္။

အေလာဘ အေဒါသရိွေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အဲဒီ သတိပ႒ာန္တရား(၂)ပါးကို အဓိကထားၿပီးေတာ့ ပြားမ်ားဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ မိမိဟာ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားအားထုတ္လို႔ရိွရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ထင္ရွားတယ္။ ေဝဒနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားအားထုတ္လုိ႔ရိွရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ထင္ရွားတယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ေတာ့ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ဘာဟိတ္ေတြ ျပည့္စံုလုိ႔ပါလဲ... အေလာဘဟိတ္၊ အေဒါသဟိတ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ ျပည္စံုေနလို႔ပါ။

ပစၧိမႆ = ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ အေမာဟဟိတ္၏ ၊ အာႏုဘာေဝန = အစြမ္းအာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၊ ပစၧိမာနိ = ေနာက္၌ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ေဒြ = ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ၊ သတိပ႒ာနာနိ = စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္တို႔သည္၊ ဣဇၥ်ႏၲိ = ျပည့္စံုၾကကုန္၏ ၊ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ာကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု.။

အေမာဟိတ္အစြမ္းေၾကာင့္ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္တို႔ ျပည့္စံုႏိုင္ၾကတယ္တဲ့။ အေမာဟဓာတ္ခံ၊ ပညာဓာတ္ခံပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားလို႔ အထူးပဲ ေကာင္းေနတတ္ပါတယ္။ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားလို႔ အထူးပဲ ေကာင္းေနတတ္ပါတယ္။ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားလို႔ အထူးပဲ ေကာင္းေနရင္ ဒီပုဂၢဳိလ္ဟာ အေမာဟ = ပညာဉာဏ္ အေျခခံပါလာတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လို႔ ရပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းကို အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပတာ ေနရာက်ပါတယ္။

(စာၾကြင္း။ ။ ဓမၼာႏုပႆာနာ ႐ႈမွတ္ပံုအား ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဥဳးဣေႏၵာဘာသ ႏွင့္ သစၥာဒီပက ဆရာႀကီးဦးၾကည္တုိ႔၏ သက္ဆိုင္ရာ တရားစာအုပ္မ်ားႏွင့္ အသံသြင္းတရားေတာ္မ်ားမွတဆင့္ ေလ့လာအားထုတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ တျခားဆရာေကာင္းမ်ားလည္း ရိွပါေသးတယ္။)

ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသဟိတ္ေတြမ်ားေနတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ဘယ္သတိပ႒ာန္တရားမွ ပြားမ်ားလုိ႔ ေနရာက်မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္း က်တယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဟိတ္ေတြ ပယ္ႏိုင္သမွ်ပယ္၊ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟဟိတ္ေတြ ျဖစ္ႏို္င္သမွ် ျဖစ္ေအာင္ အခု ေယာဂီေတြ ဒါနလည္း ျပဳၾကရ၊ သီလလည္း ေဆာင့္တည္ၾကရ၊ သမထတရား ဝိပႆနာတရားေတြလည္း စြမ္းႏိုင္သမွ် အားထုတ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါနကလည္း အခိုက္အတန္႔ေတာ့ အနည္းငယ္ေတာ့ ပယ္ႏိုင္ပါတာပါပဲ။ ဒါနျပဳေနဆဲ အခိုက္အတန္႔၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ေတြ အာဟာရေတြ စီမံလွဴဒါန္းေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ေတြ အာဟာရေတြ စီမံၿပီးေတာ့ လွဴဒါန္းေနတဲ့ အလွဴရွင္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ မလွဴခင္ကတည္းက ဒီပစၥည္းေတြ အေပၚမွာ တပ္မက္တဲ့ ေလာဘကင္းၿပီး အေလာဘျဖစ္ေနတယ္။

လွဴေနဆဲခဏမွာ မိမိရဲ႕အလွဴကိုလာၿပီး သံုးေဆာင္မီွဝဲၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ မီွဝဲသံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစဆိုတဲ့ အေဒါသ = ေမတၱာဓာတ္ ပါေနပါတယ္။

ဒီလိုလွဴဒါန္းလိုက္သျဖင့္ ေနာင္ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္းဘဝတိုင္းမွာ ပစၥည္းဥစၥာရတနာေတြ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝ ခ်မ္းသာၿပီးေတာ့ ကိုယ္ျပဳခ်င္တဲ့ ေကာင္းမႈကို ဆက္ကာဆက္ကာျပဳၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတိုင္ေအာင္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ျခင္း ေရွ႕သြားရိွတဲ့ အသိဉာဏ္ အေမာဟေတြ ျဖစ္မေနဘူးလား .... ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒါနျပဳေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို မတြယ္တာ၊ မတပ္မက္တဲ့ အေလာဘ၊ ဒါနျပဳေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ မိမိအလွဴကို လာၿပီး သံုးေဆာင္မီွဝဲေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ မီွဝဲသံုးေဆာင္ပါေစဆိုတဲ့ အေဒါသ = ေမတၱာ၊ မိမိလွဴထားတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြ မုခ် ခံစားရရိွႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ျခင္း ေရွ႕သြားရိွတဲ့ အသိဉာဏ္ = အေမာဟေတြ မတိုးတက္ပါဘူးလား ... တုိးတက္ပါတယ္။

အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေတြျဖစ္လာေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ အလိုလို ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ပယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အျမဲတမ္းေတာ့ အလွဴဒါနေတြ မျပဳလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ မလုပ္ႏိုင္ေပဘူး။ လုပ္ႏိုင္တဲ့အခါေတာ့ ကင္းကင္းသြားတယ္။ ဒါနေတြ ျပဳေနရတာလည္း ေနရာက်ပါတယ္။ အျမဲတမ္းကင္းသြားဖို႔ဆိုတာေတာ့ ဘယ္တရားအားထုတ္ရမလဲဆိုရင္ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရားေတြ အားထုတ္ရပါမယ္။

ဝိပႆနာတရား အားထုတ္မွ မွတ္ခ်က္တိုင္း မွတ္ခ်က္တိုင္းမွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကင္းေနတယ္။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္၊ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္ စသည္ျဖင့္ မွတ္ေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ ေလာဘလည္း ျဖစ္ခြင့္မရ၊ ေဒါသလည္း ျဖစ္ခြင့္မရ၊ ေမာဟလည္း ျဖစ္ခြင့္မရ။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ဟု မွတ္ေနတဲ့အခ်ိန္အခါ လုိခ်င္စရာေတြလညး္ လိုခ်င္ေနေသးတယ္လို႔ စိတ္ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ႏွစ္ခုၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လို႔မရေပဘူး။ မွတ္ေနလို႔ ရိွရင္ အဲဒီေလာဘ ျဖစ္ခြင့္မရဘူး။

(စာၾကြင္း။ ။ ဆရာေတာ္မွ မဟာစည္နာယကျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ နိႆယျဖင့္ ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္ဟု ေဟာေပမယ့္ သူေတာ္စင္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနနဲ႔ မိမိတို႔ ႏွစ္သက္ရာ အားထုတ္ေနတဲ့ နည္းျဖင့္ အစားထိုး ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကပါခင္ဗ်ာ။)

လိုခ်င္စရာေတြ မရလုိ႔ စိတ္ႏွလံုးမသာမယာေတြ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ဒီလိုလည္း ျဖစ္ခြင့္မရဘူး။ အမွတ္ျဖစ္ေနေတာ့ ေဒါသ ေဒါမနႆလည္း ျဖစ္ခြင့္မရဘူး။ ေတြေတြေဝေဝလည္း မသိေတာ့ေပဘူး။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ဟု မွတ္ေနတဲ့အခါ ေဖာင္းတာက ႐ုပ္တရား၊ မွတ္သိေနတာက နာမ္တရားလို႔ အမွန္အတိုင္း သိမေနဘူးလား ... သိေနပါတယ္။ မေတြမေဝသိေနေတာ့ အေမာဟပဲ ျဖစ္တယ္။

ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ မွတ္ခ်က္တိုင္း မွတ္ခ်က္တိုင္း မပယ္ေနဘူးလား ... ပယ္ေနပါတယ္။ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြကို မွတ္ခ်က္တိုင္း မွတ္ခ်က္တို္င္း တိုးတက္ေစတယ္။ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ေနရင္ေတာ့ ေဟတုပစၥည္းထဲက မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္(၃)ပါးျဖစ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ပယ္ၿပီး၊ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္(၃)ပါးျဖစ္တဲ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြကို တိုးတက္ႀကီးပြားေစပါတယ္။ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ေနရတာ မွတ္ခ်က္တိုင္း မွတ္ခ်က္တိုင္း ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရေနပါတယ္။

အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပတာ သိပ္ျပည့္စံုပါတယ္။
အနိစၥဒႆေနန အေလာေဘာ ေဟာတိ။
ဒုကၡဒႆေနန အေဒါေသာ ေဟာတိ။
အနတၱဒႆေနန အေမာေဟာ ေဟာတိ။

အနိစၥဒႆေနန = အနိစၥကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေလာေဘာ = အေလာဘသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဒုကၡဒႆေနန = ဒုကၡကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေဒါေသာ = အေဒါသသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အနတၱဒႆေနန = အနတၱကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။
သာဓု... သာဓု ... သာဓု ။

အနိစၥဒႆေနန = အနိစၥကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေလာေဘာ = အေလာဘသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အနိစၥကို ျမင္ေအာင္႐ႈႏိုင္လို႔ရိွရင္၊ အနိစၥကို ျမင္လုိ႔ရိွရင္ အေလာဘျဖစ္လာတယ္။ မျမဲဘူးလို႔ ျမင္လို႔ရိွရင္ လိုခ်င္ေတာ့ပါ့မလား .. မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာတစ္ခုမွ ျမဲတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ခႏၲာကိုယ္ထဲက တရားသေဘာေတြ ဘာတစ္ခုမွ မျမဲဘူး။ ႐ုပ္တရားလည္း မျမဲဘူး၊ နာမ္တရားလည္း မျမဲဘူး။ ပစၥည္းပစၥယေတြလည္း ျမဲတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုသိေနေတာ့ ေလာဘျဖစ္ပါေတာ့မလား .. မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အေလာဘျဖစ္တယ္။

ဒုကၡဒႆေနန = ဒုကၡကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေဒါေသာ = အေဒါသသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဒုကၡေတြ ျမင္ေနတယ္။ ကုန္ပ်က္ ကုန္ပ်က္ ႏိွပ္စက္တာေတြကို ဒုကၡထင္ေနေတာ့ ေဒါသဟာလည္း မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေဒါသေၾကာင့္ လူေတြဟာ ဒုကၡျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ေၾသာ္ ... ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါသေတြ မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာ ဒုကၡျမင္ေနေတာ့ ဒုကၡထပ္ၿပီး မဆင့္ေစခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒုကၡျမင္ေတာ့ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေနတယ္။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္လို႔ ဒုကၡေကာင္းေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ၿပီး ေမတၱာဓာတ္ေတြ တိုးပြားလာတတ္တယ္။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ၿပီးလို႔ရိွရင္ ပိုၿပီး ေမတၱာဓာတ္ေတြ မ်ားၿပီးေတာ့ သူမ်ားေတြအေပၚမွာ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ မထင္ရွားဘူးလား... ထင္ရွားပါတယ္။ သိပ္ထင္ရွားတယ္။ အရင္တံုးက မေတြ႕ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း ေဒါသေတြ မျဖစ္ေတာ့ေပဘူး။ အေဒါသ = ေမတၱာဓာတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။

ေဟတုအရ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္တရားေတြ ပစၥည္းတရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ... ဒုကၡျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္လို႔ပါပဲ။ ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ကလည္း ဘယ္တရားကို ႐ႈရပါမလဲ ... ဝိပႆနာတရားကို ႐ႈမွ ဒုကၡစစ္စစ္ကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

အနတၱဒႆေနန = အနတၱကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ (ဝါ) မေတြမေဝျခင္းသည္၊ (ဝါ) ဉာဏ္ပညာသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အနတၱကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္လို႔ရိွရင္ အမွန္အတိုင္းသိတဲ့ အေမာဟ ျဖစ္လာတယ္။ ဘယ္အရာကိုမွ ကိုယ္အစိုးရတာ မရိွဘူး။ ကိုယ့္ခႏၲာထဲက ႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြလည္း ဒီလိုျဖစ္ပါ၊ ဟိုလိုျဖစ္ပါ ေကာင္းတာခ်ည္းပဲျဖစ္ပါ၊ မေကာင္းတာမျဖစ္ပါေစနဲ႔ ..လို႔ ဒီလိုလည္းအစိုးရပါရဲ႕လား.... အစိုးမရပါ။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ ဘယ္အရာဝတၳဳကိုမွ အစိုးရတာ မရိွဘူး။ အမွန္အတိုင္း သိပါတယ္။ အမွန္ကို သိတာ အေမာဟျဖစ္တယ္။ အနတၱကို ျမင္လို႔ရိွရင္ အေမာဟဟိတ္ မိမိသႏၲာန္မွာ တုိးတက္ႀကီးပြားလာတယ္။ ဘယ္တရားကို ႐ႈလို႔ပါလဲ ... သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈလို႔ပါ။

ဆက္ရန္ .... ေဟတု ၁(င) သို႔

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္