ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ေဟတုပစၥည္း - ၁(င)

ေဟတုပစၥည္း - ၁(င)

ဒါနကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

အနိစၥျမင္ေတာ့ ေလာဘေတြကင္းစင္လို႔ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာလို႔ရိွရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ေရွးကထက္ ပုိၿပီး မျပည့္စံုဘူးလား။ ... ျပည့္စံုပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အနိစၥျမင္ေတာ့၊ ေလာဘစင္သည္၊
ေလာဘစင္ေတာ့၊ အေလာဘဝင္သည္၊
အေလာဘဝင္၊ ဒါနလွ်င္ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

အနိစၥျမင္္ေအာင္႐ႈႏိုင္ေတာ့ မျမဲဘူးလို႔ သိတယ္။ မျမဲဘူးလို႔ သိေတာ့ ေလာဘေတြ မကင္းစင္ပါဘူးလား။ ... ကင္းစင္ပါတယ္။ မျမဲတာကို ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္အရာကိုမွ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားတယ္။ "ေလာဘစင္" ဆိုတာ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ျဖစ္တယ္။ ေလာဘကင္းစင္ေတာ့ အေလာဘျဖစ္လာတယ္။ အေလာဘ မဝင္လာပါဘူးလား ... ဝင္လာပါတယ္။ ေလာဘကင္းစင္သြားတာနဲ႔ အေလာဘမဝင္လာပါဘူးလား ... ဝင္လာပါတယ္။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ေလာဘမရိွရင္ အေလာဘျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားေတာ့ အေလာဘေတြ ဝင္လာတယ္။ ေလာဘေတြ ဝင္လာေတာ့ ဒါနေတြ ေရွးကထက္ ပိုၿပီးေတာ့ မျပဳလုပ္ႏိုင္ပါဘူးလား ... ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ရာ ဒါနေတြ အစဥ္ျပည့္စံုဖို႔ရာ ျဖစ္တယ္။

အနိစၥျမင္လွ်င္ ေလာဘကင္းစင္တယ္။ ေလာဘကင္းစင္လို႔ရိွရင္ အေလာဘ ဝင္လာတယ္။ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ေယာဂီေတြ ဒါနႏွင့္ မျပည့္စံုခ်င္ပါဘူးလား ... ျပည့္စံုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အနိစၥျမင္ေအာင္လည္း မ႐ႈရပါဘူးလား ... ႐ႈရပါတယ္။

ေဟတုပစၥည္းထဲက မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို ပယ္ႏိုင္ရေအာင္၊ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို တိုးပြားလာရေအာင္ ဘယ္တရားမ်ား ႐ႈမွတ္ရပါမလဲ ... သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ရပါမယ္။ အနိစၥျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ မွတ္ႏိုင္ရင္ မေကာင္းတဲ့ ေလာဘေတြ ကင္းစင္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ ေလာဘေတြ ဝင္လာပါတယ္။ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ေနရာမက်ပါဘူးလား .. ေနရာက်ပါတယ္။

သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

ဒုကၡဒႆန = ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ျခင္းျဖင့္၊ အေဒါေသာ = အေဒါသဟိတ္သည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဒုကၡျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ေတာ့ ေဒါသေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒုကၡေတြ ျမင္ေနရေတာ့ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါသထပ္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္ပါဦးမလား ... မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေတာ့ ဘာဝင္လာပါသလဲ ... အေဒါသ ဝင္လာပါတယ္။ အေဒါသဝင္လာေတာ့ ဘယ္ကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလာပါသလဲ ... သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလာပါတယ္။ အေဒါသ = ေမတၱာမ်ားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ၊ ေမတၱာျပ႒ာန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ဖို႔ရာ ဝန္ေလးသြားၾကေသာေၾကာင့္ သီလပိုၿပီးေတာ့ လုံျခံဳသြားၾကတယ္။ သူတစ္ပါးပစၥည္း ခိုးဖို႔ရာလည္း ဝန္ေလးသြားၿပီး။ ပိုၿပီးေတာ့ အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေတြ လံုျခံဳသြားၾကတယ္။ သီလကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုသြားၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ဒုကၡျမင္ေတာ့၊ ေဒါသစင္သည္၊
ေဒါသစင္ေတာ့၊ အေဒါသဝင္သည္၊
အေဒါသဝင္၊ သီလလွ်င္၊ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

ဒုကၡျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ရႈလိုက္ေတာ့ ေဒါသေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေတာ့ အေဒါသ = ေမတၱာဓာတ္ေတြ ဝင္လာတဲ့အခါ သီလနဲ႔ပိုၿပီးေတာ့ ျပည့္စံုလာဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ ေယာဂီမ်ား သီလႏွင့္ မျပည့္စံုခ်င္ၾကပါဘူးလား ... ျပည့္စံုခ်င္ၾကပါတယ္။ ျပည့္စံုခ်င္လို႔ရိွရင္ ဒုကၡထင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မက်ေနပါဘူးလား .. အဓိပၸါယ္က်ေနပါတယ္။

ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

အနတၱ ဒႆေနန = အနတၱကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အနတၱကို ျမင္ေအာင္ ရႈလိုက္ေတာ့ ေတြေဝတဲ့ ေမာဟေတြ ကင္းစင္သြားတယ္။ ေမာဟေတြ ကင္းစင္သြားေတာ့ မေတြမေဝ အမွန္တို္င္းသိတဲ့ အေမာဟျဖစ္လာတယ္။ အေမာဟျဖစ္လာေတာ့ အေရွးကထက္ ဘာဝနာတရားေတြကို ပို၍ အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ အားထုတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြႏွင့္ ပိုျပည့္စံုလာရေပတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အနတၱျမင္ေတာ့၊ ေမာဟစင္သည္၊
ေမာဟစင္ေတာ့၊ အေမာဟဝင္သည္၊
အေမာဟဝင္၊ ဘာဝနာလွ်င္၊ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

အနတၱျမင္ေတာ့ ေတြေဝမိုက္မွားတဲ့ ေမာဟေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေမာဟေတြ ကင္းစင္ေတာ့ အေမာဟေတြ ဝင္လာတယ္။ အေမာဟေတြ ဝင္လာေတာ့ ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ပုိၿပီး ျပည့္စံုလာပါတယ္။

အနိစၥျမင္လွ်င္၊ ေလာဘစင္၊ အေလာဘဝင္၊ ဒါနကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။
ဒုကၡျမင္လွ်င္၊ ေဒါသစင္၊ အေဒါသဝင္၊ သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။
အနတၱျမင္လွ်င္၊ ေမာဟစင္၊ အေမာဟဝင္၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈႏုိင္လို႔ရိွရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဟိတ္ေတြ မေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ ပယ္ၿပီးသားျဖစ္တယ္။ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟဟိတ္ေတြ ႀကီးပြားလာၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စံုလာတယ္။ ဒါနႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ ဘာဝနာႏွင့္လည္း ျပည့္စံုဖို႔ရာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာ အနိစၥျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔၊ ဒုကၡျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔၊ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔ရာ အေရးမႀကီးပါဘူးလား ... အေရးႀကီးပါတယ္။

ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါ ဝိပႆနာစစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ရာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈရာမွာျဖစ္တယ္။ ေရွ႕ပိုင္း ဝိပႆနာကေတာ့ တရားသေဘာေလးေတြ ေရွးဦးစြာ ေတြ႔ျမင္ေအာင္သာ ဝိပႆနာ ႐ႈရပါေသးတယ္။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြကို ႐ႈလွ်င္႐ႈျခင္းေတာ့ ျမင္မွ ျမင္ႏိုင္ပါဦးမလား ... မျမင္ႏိုင္ေသးေပဘူး။

အစပိုင္းမွာ ဝိပႆနာမည္ပံု

ပညတၱႎ ဌေပတြာ ဝိေသေသန ပႆတီတိ ဝိပႆနာ။
ပညတၱႎ = ေခါင္း ကိုယ္ ေျခ လက္စေသာ ပံုသဏၭာန္ သဏၭာန ပညတ္မ်ားကို၊ ဌေပတြာ = ခြာထား၍၊ ဝိေသေသန = အထူးထူး အျပားျပားအားျဖင့္၊ ပႆတိ = ႐ႈတတ္၏ ။ ဣတိ တသၼာ = ထုိသို႔ ပညတ္ကို ခြာ၍ အထူးထူး အျပားျပား ႐ႈရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ ဝိပႆနာ = ဝိပႆနာမည္၏ ။

အစပိုင္း ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါမွာ ပညတ္ပံုသဏၭာန္ေတြကို ခြာႏိုင္သမွ် ခြာၿပီးေတာ့ ႐ႈရတယ္။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ရာတြင္ ေဖာင္းတယ္လို႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ဝမ္းဗိုက္ပံုသဏၭာန္ ျဒပ္ႀကီးကိုေတာ့ ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ပိန္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ဝမ္းဗိုက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေဖာင္းတယ္လုိ႔ မွတ္တဲ့အခါမွာ အတြင္းက ေတာင့္တင္းတဲ့သေဘာ၊ တြန္းကန္တဲ့ သေဘာတရားကို၊ ပိန္တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာ အတြင္းက လႈပ္ရွားသြားတဲ့သေဘာ၊ ေရြ႕သြားတဲ့သေဘာတရားကို သိေအာင္ မစူးစိုက္ရပါဘူးလား ... စူးစိုက္ရပါတယ္။

ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကိုေတာ့ ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ၾကြတယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါ အေပၚကို တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕တက္သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ် သိေအာင္စူးစိုက္ရတယ္။ လွမ္းတယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေရွ႕ကို တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕ေရြ႕သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ်သိေအာင္ စူးစိုက္ရတယ္။ ခ်တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေအာက္သို႔ တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕ေရြ႕သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ်သိေအာင္ စူးစိုက္ရပါတယ္။

ဤကဲ့သို႔ ပညတ္ကို ခြာ-ခြာၿပီးေတာ့ ေဖာင္းတဲ့အမူအရာ ပိန္တဲ့အမူအရာ ၾကြတဲ့အမူအရာ လွမ္းတဲ့အမူအရာ ခ်တဲ့အမူအရာ အထူးထူးအျပားျပားေတြကိုလိုက္ၿပီး မ႐ႈရရပါဘူးလား ... ႐ႈရပါတယ္။ ႐ႈရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီလို ႐ႈရတာကို ဘာလို႔ေခၚပါသလဲ ... ဝိပႆနာလို႔ ေခၚပါတယ္။

ေနာက္ဆင့္ကာဆင့္ကာ ႐ႈမွတ္လို႔ သမာဓိဉာဏ္ေတြ ရင့္က်က္လာ၍ သမၼသနဉာဏ္၊ ဥဒယဗၺယဉာဏ္၊ ဘဂၤဉာဏ္တို႔သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသေဘာေတြကို ျမင္လာၾကပါတယ္။ ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱတို႔ကို ျမင္လုိ႔ရိွရင္ အခုေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့အတိုင္း အက်ဳိးတရားေတြ ရရိွႏိုင္ပါတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီး သိလာပါတယ္။

နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ - ႐ုပ္ နာမ္ကြဲတဲ့အဆင့္မွာေတာ့ အနိစၥေတြ ဒုကၡေတြ အနတၱေတြ မထင္ရွားလာေသးေပဘူး။ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာလည္း မထင္ရွားေသးေပဘူး။ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးမွ်သာ ထင္ရွားၾကတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ အနိစၥပဲ ဒုကၡပဲ အနတၱပဲလို႔ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ သိလာၾကတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္ဟု ႐ႈမွတ္လို႔ မၾကာေသးမီ တစ္ခါတစ္ခါ (၁၀) မိနစ္၊ (၁၅) မိနစ္ခန္႔ေလာက္မွာပင္ နာတာ က်င္တာ ေအာင့္တာ ကိုက္တာ ခဲတာ မူးတာ ယားတာ ေအာ့ခ်င္ အန္ခ်င္ရိွတာ ယိမ္းတာ ယိုင္တာ ဖိတာ ေလးတာ တြန္းေနတာ ဆြဲေနတာမ်ားကို မေတြ႕ရပါဘူးလား ... ေတြ႕ရပါတယ္။ ေအာ္ .. ဒီခႏၲာႀကီး ခံလိုက္ရတာ၊ ဒုကၡတုံး ဒုကၡခဲႀကီးပါလားလုိ႔ မထင္လာပါဘူးလား ... ထင္လာပါတယ္။

ဘဝဆိုးေတြ ျမင္တတ္ပံု

ထိုင္၍႐ႈမွတ္စဥ္ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြကလည္း ဘာေတြ ထင္လာတတ္ပါသလဲဆိုေတာ့ အသုဘေတြခ်ည္းပဲ ထင္လာတတ္တယ္။ အေလာင္းေကာင္ေတြ အ႐ိုးစုေတြ မထင္လာတတ္ပါဘူးလား .. ထင္လာတတ္ပါတယ္။ သမာဓိဉာဏ္အားေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘဝါဘဝက ဘဝေဟာင္းေတြက ဆိုးခဲ့တဲ့ ဘဝအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကိုလည္း ျမင္တတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ကလည္း အတိတ္ဘဝက မိေခ်ာင္းျဖစ္ခဲ့လုိ႔ မိမိခႏၲာကိုယ္ဟာ မိေခ်ာင္းပံုသဏၭာန္ႀကီးလုိ၊ အတိတ္ဘဝက လိပ္ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ မိမိခႏၲာကိုယ္ဟာ လိပ္ပံုသဏၭာန္ႀကီးလုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထင္ေနတတ္ၾကေပတယ္။ ၾကံခင္းၿမိဳ႕၊ တရားစခန္းတစ္ခုမွာ တရားထိုင္မွတ္လိုက္လွ်င္ သူ႔ခႏၲာကိုယ္ နဂါးပံုသဏၭာန္ျဖစ္သြားလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေယာဂီတစ္ဦးကို နဂါးေယာဂီဟု အမည္ေပးထားဖူးပါတယ္။

သမၼသနဉာဏ္၌ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသိပံု

ဤကဲ့သို႔ သမၼသနဉာဏ္၌ ေယာဂီမွာ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲေတြလည္း ျဖစ္ေနရ၊ အဲဒီပံုသဏၭာန္ဆိုးႀကီးမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရေတာ့ "ေအာ္ .. မိမိဘဝေဟာင္းေတြက တယ္ဆိုးခဲ့ပါလား" ဟု ဝမ္းနည္းၿပီး ခ်ဳံးခ်ဳံးခ် မငိုရပါဘူးလား .. ငိုရပါတယ္။ ေအာ္ ... ဆင္းရဲလို္က္တာ၊ မဆင္းရဲပါဘူးလား ... ဆင္းရဲပါတယ္။ ဤခႏၲာကိုယ္ႀကီးကို ဒုကၡပဲဟု သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတယ္။ ဒုကၡလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတာ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္တယ္။

နာတာ က်င္တာေတြကလည္း တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး၊ တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းလဲၿပီး နာလိုက္ က်င္လိုက္ ေအာင့္လိုက္ ျဖစ္ေနေတာ့ ျမဲပါရဲ႕လား... မျမဲပါဘူး။ မျမဲပါလားလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ မသိပါဘူးလား ... သိပါတယ္။ မျမဲျခင္း အနိစၥလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတာ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္တယ္။

ဝိပႆနာတရား လာအားထုတ္တာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ အားထုတ္ခ်င္လို႔ လာခဲ့တာ အခု ဒီဉာဏ္က်ေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ အားထုတ္လို႔ ရပါရဲ႕လား ... မရပါဘူး။ နာတာ က်င္တာ ကိုက္ခဲတာေတြ လုိခ်င္လို႔ ဝိပႆနာတရား လာအားထုတ္တာပါလား ... မဟုတ္ပါဘူး။ မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ္မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ေနရတယ္။ ကိုယ္အစိုးရပါရဲ႕လား .. ကိုယ္အစိုးမရပါဘူး။ ကိုယ္အစိုးမရဆိုတာ ဗမာလုိျဖစ္တယ္။ ပါဠိလိုက်ေတာ့ ... အနတၱပါ။ မေတြ႕ရပါဘူးလား ... ေတြ႕ရပါတယ္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ မထင္သြားပါဘူးလား ... ထင္သြားပါတယ္။ ေနရာက်သြားၿပီး။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ ပယ္ႏိုင္သမွ် ပယ္လုိ႔ရသြားပါၿပီ။ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြ တုိးတက္ႏိုင္သမွ် တုိးတက္လာၿပီျဖစ္တယ္။

ေနာက္ ဆရာသမားေတြ ညႊန္ျပတဲ့အတုိင္း ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ႐ႈမွတ္လို႔ ဉာဏ္စဥ္တစ္ဆင့္ တက္သြား၍ ဥဒယဗယဉာဏ္ ေရာက္သြားေတာ့ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ ေလးလံတာ ထိုင္းမိႈင္းတာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ နာတာ က်င္တာ ေအာင့္တာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ မူးတာ ယားတာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ ေပါ့ပါး သြက္လက္ၿပီး ကာယလဟုတာ စိတၱလဟုတာ = ကိုယ္ကလည္းေပါ့ပါး စိတ္ကလည္းေပါ့ပါး၊ ကာယမုဒုတာ စိတၱမုဒုတာ = ကိုယ္ကလည္း ႏူးညံ့ စိတ္ကလည္း ႏူးည့ံ။

သမၼသနဉာဏ္တုန္းကေတာ့ ေယာဂီက စိတ္ဆိုးေနတတ္တယ္။ စိတ္ေတြလည္း ညစ္ေနတတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိေသာ ေယာဂီမ်ား ေတာ္ေတာ္ကို ဆိုးေနတာပါပဲ။ ကမၼ႒ာန္းဆရာကိုေတာင္ ျပန္ျပန္ၿပီး ေျပာေနတတ္တယ္။ ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားေနတတ္ၾကတယ္။

ဆက္ရန္ ... ေဟတု ၁(စ)

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္