ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဂ)

ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဂ)

ေဟတုပစၥည္းက ပစၥဳပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳပံု

အမွာ။ ။ ေဟတုပစၥည္းက ပစၥုပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ ေနာင္ဘဝမ်ားမွာ ျဖစ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးဆက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက တိုက္႐ိုက္ေက်းဇူးျပဳတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိၾကရပါတယ္။

ေရာဂါသမသီတိ ရဟႏၲာ = ေရာဂါလည္းေပ်ာက္၊ ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္လည္း ရိွတယ္။ ဇီဝိတသမသီတိ ရဟႏၲာ = ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ အသက္လည္းကုန္၊ မွတ္ေနရင္း မွတ္ေနရင္းနဲ႔ အသက္လည္းကုန္သြားေတာ့ ေမာဟျဖင့္ ေသတာမဟုတ္၊ အေမာဟျဖင့္ (ေသတာ) ပရိနိဗၺာန္စံတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာဉာဏ္ျဖင့္ (ေသတဲ့) ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၲာအျဖစ္ျဖင့္ (ေသရတဲ့) ပရိနိဗၺာန္စံရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ျပည္ ေရာက္သြားပါမယ္။

အေမာဟနဲ႔ ေသဖို႔ရာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။ အေမာဟနဲ႔ ေသႏိုင္ရေအာင္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ေနရပါမယ္။ ႐ႈမွတ္ေနရင္း အေမာဟနဲ႔ ေသရတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မေတြမေဝေသရေတာ့ ေသာတာပန္ဆိုရင္လည္း ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘံုဘဝပဲေရာက္မယ္။ သကဒါဂါမ္ဆိုရင္လည္း လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ (၆)ထပ္သို႔ ေရာက္မယ္။ အနာဂါမ္ဆိုရင္လည္း ျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္မယ္။ ရဟႏၲာဆိုရင္လည္း နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္သြားမွာပါပဲ။ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပထားတာ အလြန္ပဲ ေနရာက်ပါတယ္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတည္းဟူေသာ မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ (၃)ပါးက ေက်းဇူးျပဳမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ တိရစၧာန္တုိ႔၊ ငရဲတို႔၊ ၿပိတၱာသို႔ က်သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္ (၃)ပါး အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟတုိ႔က ေက်းဇူးျပဳရင္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ (၆)ထပ္၊ ျဗဟၼာျပည္၊ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ပဲ ေရာက္ရိွသြားႏို္င္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟတရားေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေယာဂီမ်ား အားထုတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္ေရာက္ေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔ျဖစ္လို႔ အားထုတ္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ အခုေယာဂီမ်ားကေတာ့ အၿမဲတမ္းလိုပဲ အားထုတ္ေနၾကပါတယ္။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေတြျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။

အေလာဘႏွင့္ ေလာဘတုိ႔၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ား

အ႒ာကထာဆရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြရဲ႕ အျပစ္ေတြ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေတြရဲ႕ အက်ဳိးေတြ ေဟတုပစၥည္းရဲ႕ အက်ဳိး အျပစ္ေတြကို အ႒ကထာဆရာေတြက ဖြင့္ျပတာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။

အေလာေဘာ အေရာဂ်ႆ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေလာေဘာ = အေလာဘသည္၊ အေရာဂ်ႆ = က်န္းမာျခင္း၏၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏။

အေဒါေသာ ေယာဗၺနႆ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေဒါေသာ = အေဒါသသည္၊ စိတ္မဆိုး အမ်က္မထြက္တတ္ျခင္းသည္၊ ေယာဗၺနႆ = အရြယ္ေကာင္းျခင္း၊ အရြယ္တင္ျခင္း၏၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏။

အေမာေဟာ ဒီဃာယုကတာယ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ ဒီဃာယုကတာယ = အသက္ရွည္ျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း..။
သာဓု ... သာဓု .... သာဓု ။

အေလာဘ မလိုခ်င္ မတပ္မက္ျခင္းဟာ အေရာဂ်ႆ = အနာေရာဂါကင္းျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အရာရာမွာ စားတဲ့ေသာက္တဲ့ ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြ ျပဳလုပ္မည့္အရာေတြမွာျဖစ္ျဖစ္ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ အတိုင္းအတာနဲ႔ မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္တယ္။ မွ်တ႐ံုပဲ မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ က်န္းမာပါတယ္။

ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ စားတဲ့အခါမွာလည္းပဲ သူႀကိဳက္တဲ့ အစာေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ အလြန္အကၽြံ စားတတ္တယ္။ ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အစားလည္းႀကီးတယ္။ အစားႀကီးၿပီး အလြန္အကၽြံစားေတာ့ အစာမေၾကေရာဂါေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။

အေလာဘဟာ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေလာဘက မက်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ သတိထားသင့္ပါတယ္။

ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ မက်န္းမမာ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဟိုဟာလည္း လိုခ်င္၊ ဒီဟာလည္း လုိခ်င္၊ ဟိုဟာလည္းရခ်င္၊ ဒီဟာလည္းရခ်င္။ ေလာဘႀကီးေတာ့ ေနရာေဒသမေရြး၊ အခ်ိန္ကာလမေရြး၊ အစားအေသာက္မေရြး ျပဳလုပ္စားေသာက္ေတာ့ မက်န္းမာေတာ့ပါဘူး။ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အခ်ိန္ကာလကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရသင့္တာမွပဲ ယူေတာ့မယ္။ မရသင့္တာ မယူေတာ့ဘူး။ စားသင့္တာမွပဲ စားမယ္။ မစားသင့္တာ မစားေတာ့ေပဘူး။ ေလာဘနည္းေနေတာ့ အတိုင္းအရွည္ ပမာဏကိုသိၿပီး မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္ေတာ့ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။

က်န္းမာတာဟာလည္း ေယာဂီမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုး လာဘ္တစ္ခုပဲ။ "အာေရာဂ်ာ ပရမာ လာဘာ" အေရာဂ်ာ = က်န္းမာျခင္းသည္၊ ပရမာ = ျမတ္ေသာ၊ လာဘာ = လာဘ္ႀကီးတစ္ခုပင္တည္း။ က်န္းမာေနတာ အေကာင္းဆံုး အျမတ္ဆံုး လာဘ္ပဲျဖစ္တယ္။ ေယာဂီမ်ား မၾကာခဏ နာၾကားဘူးပါတယ္။ က်န္းမာမွ ေလာကေရးရာေတြလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ က်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေလာကေရးရာ စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးေတြလည္း ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ မိမိကိုယ္အား ဉာဏ္အားႏွင့္အမွ် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာေရးရာဘက္က၊ ဓမၼေရးရာဘက္ကလည္း က်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွ မိမိရဲ႕ တရားဓမၼကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ အက်န္းမာရင္ေတာ့ အားမွ မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ယံုၾကည္က်မ္းမာ၊ ေျဖာင့္စြာစိတ္ထား၊ ႀကိဳးစားတြင္တြင္၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊ ငါးအင္တရားရေၾကာင္းတည္း။

တရားရေၾကာင္း အဂၤါငါးပါးတို႔တြင္ ယံုၾကည္တာက နံပါတ္(၁)။ က်န္းမာတာက နံပါတ္(၂)ျဖစ္တယ္။ က်န္းမာတာက နံပါတ္(၂)ကေနၿပီးေတာ့ တရားရဖို႔ ေက်းဇူးျပဳေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေလာဘ မိမိတုိ႔ သႏၲာန္မွာ ရိွေနဘို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ေလာဘနည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ အားထုတ္ရပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းေတြထဲက အေလာဘဆိုရင္ ျပည့္စံုလာဖို႔၊ ေလာဘဆိုရင္ ပယ္ႏိုင္ဖို႔ အားထုတ္ၾကရပါတယ္။

အေဒါသက အရြယ္ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း၊ အရြယ္တင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အေဒါသက အရြယ္တင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းဆုိေတာ့ ေဒါသက အရြယ္အိုလြယ္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေဒါသႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေဒါသမီးက ေလာင္ေတာ့ အုိလြယ္ပါတယ္။ ေဒါသႀကီးေတာ့ ခႏၲာကိုယ္မွ စိတၱဇ႐ုပ္ေတြကို စၿပီးေလာင္ပါတယ္။ ေဒါသႀကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဆံပင္ေတြ ျမန္ျမန္ျဖဴတတ္တယ္။ နားထိုင္း၊ ခါးကိုင္း ျမန္ျမန္ျဖစ္လာတတ္တယ္။ သြားေတြလည္း ျမန္ျမန္ က်ဳိးလာတတ္တယ္။ ေဒါသႀကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အရြယ္အိုလြယ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အေဒါသ ေမတၱာမ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အရြယ္တင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳပံု အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပျပတယ္။

အေမာဟကေတာ့ အသက္ရွည္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ဉာဏ္ပညာရိွေတာ့ သင့္တာေတြကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၿပီး မသင့္တာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ့ အသက္ရွည္ပါတယ္။ ေမာဟကေတာ့ အသက္တုိေၾကာင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ေတြေတြေဝေဝ ဘာမွ ေကာင္းတာ ဆိုးတာ မသိဘူး၊ ကိုယ္နဲ႔ တည့္လား၊ မတည့္လား၊ ကိုယ္နဲ႔သင့္လား၊ မသင့္လား၊ မသိဘဲႏွင့္ မီွဝဲတယ္၊ သံုးေဆာင္တယ္၊ ျပဳလုပ္တယ္ဆိုရင္ အသက္တိုသြားႏိုင္ပါတယ္။

ေဟတုပစၥည္းက ေယာဂီမ်ားရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အၿမဲေက်းဇူးျပဳေနပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားေတြနဲ႔ ေကာင္းတာျဖစ္ဖို႔၊ အေၾကာင္းတရားေတြနဲ႔ ဆိုးတာျဖစ္ဖို႔၊ အေၾကာင္းတရား (၂)မ်ဳိးဟာ ရိွေနၾကတာပါပဲ။ ရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္ မျဖစ္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး ရိွေနၾကပါတယ္။ ရိွေနေတာ့ အထူးသတိထားသင့္ပါတယ္။

အေလာေဘာ ေဘာဂသမၸတၱိယာ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေလာေဘာ = မလုိခ်င္ မတပ္မက္ျခင္းသည္၊ ေဘာဂသမၸတၱိယာ = စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။

အေဒါေသာ မိတၱသမၸတၱိယာ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေဒါေသာ = အမ်က္မထြက္ ေဒါသမထြက္ျခင္း မျပစ္မွားတတ္ေသာ ေမတၱာသည္၊ မိတၱသမၸတၱိယာ = မိတ္ေဆြႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။

အေမာေဟာ အတၱသမၸတၱိယာ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ အတၱသမၸတၱိယာ = မိမိကိုယ္ကို ျပည့္စံုေစျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

ေယာဂီမ်ားရဲ႕သႏၲာန္မွာ ရိွေနတဲ့ ေဟတုပစၥည္းထဲက အေလာဘ = မလိုခ်င္ မတပ္မက္ျခင္းသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ မလိုခ်င္ မတပ္မက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာေတြ ျပည့္စံုေပါမ်ားတတ္ပါတယ္။ မလိုခ်င္ေတာ့ လွဴပါတယ္။ လွဴေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ေပါမ်ားလာတာပါပဲ။ ဒီဘဝမွာလည္း ေပါမ်ားတယ္။ ေနာင္ေနာင္ဘဝေတြမွာလည္း မုခ်ေပါမ်ားတယ္။

အေလာဘက စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာေတြ ေပါမ်ားျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းဆုိေတာ့ ေလာဘက ရွားပါးျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေလာဘသိပ္ႀကီးရင္ ဒီဘဝ မလွဴႏိုင္ မတန္းႏိုင္၊ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေလာဘ သိပ္ႀကီးရင္ ဒီဘဝမွာလည္း ရွားပါးတတ္တယ္။ ေနာင္ေနာင္ဘဝေတြေတာ့ ရွားပါးတာ ပိုၿပီး ထင္ရွားတယ္။

အေဒါသႏွင့္ ေဒါသတို႔၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ား

အေဒါသ = ေမတၱာက မိတ္ေဆြေကာင္းေတြႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အေဒါသက မိတ္ေဆြသဂၤဟႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းဆိုေတာ့ ေဒါသက မိတ္ပ်က္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေဒါသႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မၾကာခဏ မိတ္ေဆြေတြ ပ်က္တတ္တယ္။ သည္းမွ မခံေတာ့ဘဲကိုး။ ဆတ္ဆတ္ကေလးမွ အထိမခံဘူး။ ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြေတြ ပ်က္ကုန္ပါတယ္။ သည္းမခံႏိုင္တာနဲ႔ ေဒါသနဲ႔က မိတ္ဖက္ျဖစ္တယ္။ ေဒါသႀကီးေတာ့ သည္းမခံႏိုင္၊ သည္းမခံႏို္င္ေတာ့ ေဒါသႀကီးတယ္။ ေဒါသႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ သူတစ္ပါးေတြ မခင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးနဲ႔လည္း စိတ္ဆိုးအမ်က္ထြက္တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဘယ္သူမွ မခင္ေတာ့ေပဘူး။ ေဒါသက မိတ္ေဆြပ်က္ေၾကာင္းျဖစ္တယ္။

အေဒါသ = ေမတၱာကေတာ့ မိတ္ေဆြေတြ ေပါမ်ားျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ သူတစ္ပါးကို ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ သည္းလည္းသည္းခံတတ္တယ္။ အေဒါသႏွင့္ ေမတၱာကေတာ့ မိတ္ဖက္ပဲ။ သည္းခံတတ္လုိ႔ရိွရင္ အေဒါသ = ေမတၱာေတြ မ်ားလို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ သည္းမခံတတ္လို႔ရိွရင္ ေဒါသေတြ မ်ားလို႔ပဲျဖစ္တယ္။ အရာရာမွာ သည္းခံတတ္ေတာ့ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြ ေပါမ်ားပါတယ္။ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပတာ သိပ္သဘာဝက်ပါတယ္။

အ႒ကထာဆရာေတြဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္ကို သိေတာ္မူၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပါဠိေတာ္စကားေတြကို ယူယူၿပီး ဖြင့္ျပတဲ့ အ႒ကထာဆရာေတြရဲ႕ စကားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ စကားနဲ႕ အလားတူပါပဲ။

အ႒ကထာဆရာေတြရဲ႕ စကားကို လိုက္နာသင့္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြနဲ႔ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ဘယ္တရားရိွေအာင္ အားထုတ္ရပါမလဲ ... အေဒါသ = ေမတၱာရိွေအာင္ အားထုတ္ရပါမယ္။ အေဒါသ = ေမတၱာမ်ားမ်ားထားရမယ္။ ေမတၱာမ်ားမ်ား ထားၿပီးေနရမယ္။ ႀကီးပြားေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာဓာတ္မ်ားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြနဲ႔ အတူတကြ ေနၾကရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာနဲ႔ ေနၾကရပါတယ္။ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြကလည္း ေပါမ်ားလို႔ ခ်မ္းသာပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳတာျဖစ္တယ္။

အေမာဟႏွင့္ ေမာဟတို႔၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ား

အေမာေဟာ အတၱသမၸတၱိယာ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ အတၱသမၸတၱိယာ = မိမိကိုယ္ကို ျပည့္စံုေစျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အေမာဟ မေတြေဝတတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္သည္ ေကာင္းတာနဲ႔ ဆိုးတာ၊ သင့္တာနဲ႔ မသင့္တာ ခြဲျခားသိ၍ ေနတတ္ေတာ့ မိမိကိုယ္မွာ ျပည့္စံုပါတယ္။ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုေနတတ္တယ္။ အေမာဟက ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။

အေမာဟက ျပည့္စံုျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းဆိုေတာ့ ေမာဟက မျပည့္စံုျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတာ၊ ဆိုးတာ မခြဲျခားႏို္င္ဘူး။ သင့္တာ မသင့္တာကိုလည္း မခြဲဲျခားႏိုင္ဘူး။ ေတာ္တာ မေတာ္တာကိုလည္း မခဲြျခားႏိုင္ေတာ့ ဆုတ္ယုတ္သြားပါတယ္။ "မရိွတာထက္ မသိတာခက္" ဟုဆိုတာ ေမာဟကို ေျပာတာျဖစ္တယ္။ အဝိဇၨာလို႔လည္း ေခၚတယ္။ ေမာဟလို႔လည္း ေခၚတယ္။ အဝိဇၨာဆိုတာ အေမွာင္က်ေနတာပဲ။ အလင္းမရိွဘူး။ ေကာင္းတာ ဆိုးတာ မခဲြတတ္ဘူး။ သင့္တာ မသင့္တာ မခြဲတတ္ဘူး။ အက်ဳိးရိွတာ မရိွတာ မခြဲတတ္ဘူး ဆိုေတာ့ ဆုတ္ယုတ္သြားပါတယ္။ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပတာ အလြန္ပဲ သဘာဝက်ပါတယ္။

အ႒ာကထာဆရာေတြက ေနာက္ထပ္လည္း အမ်ားႀကီး ဖြင့္ျပၾကပါတယ္။ အေလာဘက ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အေလာဘရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ ကာမသုခလႅိကာႏုယာဂအက်င့္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္တယ္။

အေဒါသက အတၱကိလမထအက်င့္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အတၱကိလမထဆိုတာ ကိုယ္ပင္ပန္း စိတ္ပင္ပန္းတဲ့အက်င့္ဆိုတာ ေဒါသဦေဆာင္တယ္။ အေဒါသ အရင္းခံ ရိွရင္ေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ႏို္င္ပါတယ္။

အေမာဟကေတာ့ မဇၥ်ိမပဋိပဒါအက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေဟတုပစၥည္းေတြထဲက တရားေတြေကာင္းပါတယ္။ အေလာဘရိွရင္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ = ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို ခံစားေသာ အက်င့္ကို မက်င့္ေတာ့ဘူး။ အေဒါသရိွရင္ အတၱကိလမထ = ကိုယ္ပင္ပန္းေအာင္ က်င့္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္ေတာ့ဘူး။ အေမာဟရိွရင္ေတာ့ မဇၥ်ိမပဋိပဒါအက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ဖို႔ရာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ေလာဘႀကီးလို႔ ေလာဘရိွေနရင္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္ေတြ မီွဝေနတတ္တယ္။ က်င့္ေနတတ္တယ္။ ေဒါသရိွရင္ အတၱကိလမထအက်င့္ေတြလည္း က်င့္ေနတတ္တယ္။ ေမာဟရိွေနလို႔ရိွရင္ ေတြေတြေဝေဝျဖစ္ေနလို႔ ဘာအက်င့္မွ ဟုတ္တိပတ္တိ က်င့္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပပါတယ္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြက ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါေတြကို အျမဲတမ္းပဲ ဒုကၡေပးေနတာပါပဲ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ရိွေနလုိ႔ရိွရင္ ခ်မ္းသာခြင့္ မရၾကဘူး။ ေတာ္ေတာ္ေလး အထက္တန္း ေရာက္သြားတာေတာင္မွ ေလာဘရိွေနေသးရင္ ဒီေလာဘက ဒုကၡေပးေသးတာပါပဲ။ ေလာကီဈာန္ သမာပတ္ေတြ ရထားတာေတာင္မွ ေလာဘရိွေနေသးတယ္။ အဲဒီ ေလာကီဈာန္သမာပတ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္မွ ေလာဘရဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတာကို ခံရလုိ႔ ဒုကၡေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။

ဆက္ရန္ ..... ေဟတု ၁(ဃ)သို႔

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္