ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ပ႒ာန္းသင္ၾကားခဲ့စဥ္

ပ႒ာန္းသင္ၾကားခဲ့စဥ္ မွတ္သားဖြယ္ရာ

ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္မွာ ဆရာေတာ္ အရွင္ေတဇနိယမွ ပ႒ာန္းက်မ္းကို ပို႔ခ်ရာမွာေတာ့
(၁) ပဥႇာဝါရ (သုဒၶသခ်ၤာ၊ ပါဠိ၊ အရေကာက္၊ သဂၤဟ ႐ႈ၍ ပို႔ခ်ပါတယ္။)
(၂) ပစၥယနိေဒၵသ (ပဥႇာဝါရ သုဒၶသခ်ၤာႏွင့္ အရေကာက္ ႐ႈ၍ ပို႔ခ်ပါတယ္။)
(၃) ဆဝါရ (ပဥႇာဝါရႏွင့္ တြဲဖက္၍) လမ္းညႊန္ခ်က္အတို္င္း ပို႔ခ်ပါတယ္။

အဲဒီလို ပုိ႔ခ်ရာမွာ ပဥႇာဝါရ ပို႔ခ်တဲ့အခါ ...
  • ပဥႇာဝါရ မ်ဳိးစဥ္ လကၤာပါအတို္င္း မ်ဳိးအလိုက္ ပစၥည္းႏွင့္ သုဒၶသခ်ၤာကို ေၾကညက္ေစပါတယ္။
  • သဟငယ္၊ သဟလတ္၊ သဟႀကီး ပစၥည္းမ်ားခြဲျခား၍ သဟငယ္ သုဒၶသခ်ၤာရၿပီးတဲ့အခါ သဟငယ္ သုဒၶသခ်ၤာမွ ပါဠိထြက္ပံုကို သိေစၿပီး ပါဠိေတာ္သက္သက္ ဇယားျဖင့္ ေဟာၿပီး ပို႔ခ်ပါတယ္။
  • အဲဒီေနာက္မွာ က႐ိုဏ္းအရ ပစၥည္းၿပိဳင္နည္းကို နားလည္ၿပီးမွ အရေကာက္ေစပါတယ္။ (ပစၥည္းၿပိဳင္နားမလည္မီ အရမေကာက္ရပါ။)
  • သဟႀကီးသုဒၶသခ်ၤာမွ ပါဠိထုတ္၍ ထိုပါဠိေတာ္ဇယားျဖင့္ပင္ အရေကာက္ေစပါတယ္။
  • သဟလတ္ ေလးပါးပစၥည္းအတြက္ သဟႀကီးသုဒၶသခ်ၤာထဲမွ ထုတ္ယူ၍ ပါဠိေတာ္ေဟာၿပီး အရေကာက္ပါတယ္။
  • သဟမ်ဳိး ဝိဘဂၤၿပီးသည္ႏွင့္ ပဥႇာဝါရ သခ်ၤာခန္း သဘာဂ ဃဋနာတို႔ကို တဆက္တည္း ေလ့လာေစပါတယ္။
  • က်န္မ်ဳိးမ်ား၌လည္း ဆိုင္ရာမ်ဳိးအလိုက္ သဂၤဟ သုဒၶသခ်ၤာ ပါဠိ အရေကာက္တုိ႔ကို ႐ႈ၍ ေလ့လာေစပါတယ္။
  • အဲဒီလို ပဥႇာဝါရ၊ ပစၥယနိေဒၵသ၊ ဆဝါရ အစဥ္တို႔ကို မ်ဳိးစဥ္အားျဖင့္ ေလ့လာေစၿပီးတဲ့အခါ ေဟတုစေသာ ပစၥည္းတစ္ခုခ်င္းကို ပဥႇာဝါရ၊ ပစၥယနိေဒၵသ၊ ဆဝါရအားျဖင့္ ေလ့လာေစပါတယ္။
၂၄-ပစၥည္းကို မ်ဳိး (၉)မ်ဳိးျဖင့္ ခြဲေဝပံု
ေဆာင္ - ဆယ့္ငါးသဟာ၊ ရွစ္ဝအာႏွင့္၊ ခုႏွစ္ျဖာနန္၊ ႏွစ္တန္ပကတူ၊ ေျခာက္မူဝတၳဳ၊ ေလးခုပစၧာ၊ သံုးျဖာဟာေရာ၊ တေယာ ဣံ ကမ္၊ မိႆသံုးတန္၊ ေဆာင္ရန္မ်ဳိးစဥ္ အာဂံုတည္း။

ေခါင္းေဆာင္ (၈) ပစၥည္း
ေဆာင္ - အာ.သ.ဥ.ေရ၊ စၧာ.ကေမၼ၊ ဟာေရ ဣၿႏၵိ၊ ရွစ္ပါးသိ။
မွတ္ခ်က္ - အနႏၲရမ်ဳိးႏွင့္ ပကတူပမ်ဳိးတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္မွာ ဥပနိႆယသာ။

သဟမ်ဳိး (၁၅) ပစၥည္း
ေဆာင္ - ေဟ. ဓိ. သဟံ၊ အဥ္. နိ. ကမ္၊ ဝိပံ. ဟာ. ဣံ. ဈာန္။
မဂ္. သမ္. ဝိပ္. အတ္၊ အဝိမွတ္၊ သဟတ္ဆယ့္ငါးတန္။ (မ်ဳိးစဥ္၊ ပစၥည္းစဥ္ ေၾကညက္ရပါတယ္။)

သဟႀကီး (၄) ပစၥည္းဟူသည္ကား - သဟဇာတ၊ နိႆယ၊ အတၳိ၊ အဝိဂတ။
သဟလတ္ (၄) ပစၥည္းဟူသည္ကား - အညမည၊ ဝိပါက၊ သမၸယုတၱ၊ ဝိပၸယုတၱ။
သဟငယ္ (၇) ပစၥည္းဟူသည္ကား - ေဟတု၊ အဓိပတိ၊ ကမၼ၊ အာဟာရ၊ ဣၿႏၵိယ၊ ဈာန၊ မဂၢ။
ေဆာင္ - ေဟ. အဓိ. ကမ္၊ ဟာ. ဣန္. ဈာန္၊ မဂၢံ သဟငယ္။
(တရားကိုယ္ နည္းမ်ားလိုက္၍ သဟငယ္၊ သဟလတ္၊ သဟႀကီး ဟုေခၚပါတယ္။)

မ်ဳိးအားေလွ်ာ္စြာ ပ႒ာန္းပစၥည္းမ်ားကို ေၾကညက္စြာ ေလ့လာျခင္း၊ သုဒၶသခ်ၤာကို ေၾကညက္စြာ ေလ့လာထားျခင္းျဖင့္ အရေကာက္၊ ပစၥည္းၿပိဳင္၊ ဃဋနာ၊ သဘာဂမ်ားေလ့လာရာ၌ လြန္စြာလြယ္ကူပါတယ္။
(သဂၤဟ - ပစၥည္းပိုင္း ေၾကညက္ကလည္း ပ႒ာန္းသိျမင္လြယ္ပါတယ္။)

သုဒၶသခ်ၤာအားလံုးကို ဆရာေတာ္မွ သင္တန္းတက္စဥ္ကာလမွာ ေန႔စဥ္ျပန္ဆိုထားခိုင္းပါတယ္။ သဂၤဟပစၥည္းပိုင္းရိွ သူ႔ပစၥည္းအလိုက္ ေဖာ္ျပထားေသာ သဂၤဟပါဠိေတာ္အနက္ႏွင့္ သုဒၶသခ်ၤာတို႔ကို အျမဲယွဥ္ၾကည့္ေစပါတယ္။ အျမင္က်ယ္မႈကို ျဖစ္ေစဘို႔ပါ။

သ႐ုပ္ေၾကြမြ၊ ဆို႐ိုးရ၊ ၾကံဆမွန္မွန္ရြတ္၊ ပ႒ာန္းတတ္ရန္၊ ဤေလးတန္၊ ဧကန္မွန္မခၽြတ္။ .. ဟူသည္ႏွင့္ အညီ..
သ႐ုပ္ခြဲ၍ ဆို႐ိုးရေစၿပီး ၾကံဆကာေန႔စဥ္ မွန္မွန္ရြတ္ၾကပါရန္ အထူးတိုက္တြန္းထားပါတယ္။ ညဝါသေဘာမွာ မွန္မွန္ရြတ္ မွန္မွန္ၾကံ ဧကန္တတ္ပါသည္။ မည္မွ်ပင္ သေဘာေပါက္ေစကာမူ မရြတ္ပါက ေယာင္ဝါးဝါးျဖစ္မွာ ဧကန္ျဖစ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ပ႒ာန္းက်မ္းႀကီးမ်ား ေလ့လာဖူးၿပီးသား သုေတသီမ်ားအား ရည္ရြယ္၍ တင္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္