ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဃ)

အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဃ)

စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ပံု

ဣမိနာ ပန ဉာေဏန သမႏၷာဂေတာ
ဝိပႆေကာ ဗုဒၶသာသေန လဒၶႆာေသာ လဒၶပတိေ႒ာ၊
နိယတဂတိေကာ စူဠေသာတာပေႏၷာနာမ ေဟာတိ။ (ဝိသုဒၶိမဂ္)

ဣမိနာ ပန ဉာေဏန = ဤသို႔ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကိုသာ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ႏွင့္၊ သမႏၷာဂေတာ = ျပည့္စံုေသာ၊ ဝိပႆေကာ = ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္၊ ဗုဒၶသာသေန = ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ျမတ္၌၊ လဒၶႆာေသာ = ရအပ္ေသာ သက္သာရာရိွသည္ျဖစ္၍၊ လဒၶပတိေ႒ာ = ရအပ္ေသာ ေထာက္ရာတည္ရာရိွသည္ျဖစ္၍၊ နိယတဂတိေကာ = အငယ္စား ေသာတာပန္မည္သည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း ....။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကိုသိတဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကို ေရာက္ေအာင္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္လုိတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပီ ျဖစ္တယ္။ သာသနာနဲ႔ ေတြ႕ရက်ဳိးနပ္သြားပါၿပီ။ လူျဖစ္ရက်ဳိး နပ္သြားၿပီ ျဖစ္တယ္။

"လဒၶႆာေသာ = ရအပ္ေသာ သက္သာရာရိွသည္ျဖစ္၍၊ လဒၶပတိေကာ = ရအပ္ေသာ ေထာက္ရာတည္ရာရိွသည္ျဖစ္၍၊ နိယတဂတိေကာ = ေကာင္းျမတ္ေသာ သုဂတိဘဝၿမဲေသာ"။ သုဂတိဘဝ ၿမဲသြားပါၿပီ။ ေထာက္တည္ရာရသြားၿပီ။ ပုထုဇဥ္ဘဝဆိုတာ ေထာက္ရာတည္ရာ မရိွပါဘူး။ သူတစ္ပါးေတြ ေျပာလို႔ရိွရင္ ဟုတ္သလုိလို၊ ဟုတ္သလုိလုိနဲ႔ ယံုေနတတ္ပါတယ္။

ဝိပႆနာဉာဏ္ မရိွတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ တစ္ပါးေသာပုဂၢိဳလ္ေတြက အေျပာေကာင္း၊ အေဟာေကာင္းလုိ႔ အေျပာေကာင္း အေဟာေကာင္းတာေတြကို ၾကားရေတာ့ ဟုတ္ေတာ့မလိုလို၊ ဟုတ္ေတာ့မလိုလိုနဲ႔ ေထာက္တည္ရာ မရသလုိ စိတ္ဟာ မခိုင္ၿမဲဘူး။ သက္သာရာလည္း မရဘူး။ အခုေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ေတာ့ေပဘူး။ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပီ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေျပာေကာင္း အေဟာေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေျပာေျပာ ေဟာေဟာ ျမတ္စြာဘုရားေဒသနာနဲ႔ မကိုက္ညီရင္ေတာ့ ယံုကို မယံုေတာ့ေပဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက အယူအဆ ဝါဒအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ၊ တိတၳိအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ရိွခဲ့ၾကတယ္။ အေဟတုကဒိ႒ိ - ဆိုတာ ရိွခဲ့တယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါေတြ ခ်မ္းသာတယ္။ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းမရိွဘူး။ အလုိလုိ ခ်မ္းသာတယ္၊ အလုိလို ဆင္းရဲတယ္ - ဟူ၍ အယူရိွၾကတယ္။ အဲဒီ အယူဝါဒမ်ဳိးေတြကိုလည္း ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ ဘယ္ေလာက္ေဟာေဟာ မယံုေတာ့ေပဘူး။

ကိုယ့္ခႏၶာမွာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိးကို ကုိယ္တုိင္ေတြ႕ေနရတယ္။ ကိုယ့္စိတ္က စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ေတြ ျဖစ္ေနလို႔ရိွရင္ ေကာင္းတဲ့ ကိုယ္အမူအရာေတြ၊ ႏႈတ္အမူအရာေတြျဖစ္လုိ႔ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ခံစားရတာ ဒီဉာဏ္အဆင့္ေရာက္ေတာ့ ပိုသိရပါတယ္။ စိတ္ဆိုးစိတ္ညံ့ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားလုိ႔ရိွရင္ မေကာင္းတဲ့ ကိုယ္အမူအရာေတြ၊ ႏႈတ္အမူအရာေတြျဖစ္လို႔ မေကာင္းတဲ့အက်ဳိးတရားေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြ ခံရတာ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ေတြ႕ရလုိ႔ ပိုၿပီးေတာ့ သိတယ္။ ဒီေတာ့ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲေတြ သုခ ဒုကၡေတြ အလိုလို ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မယံုေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဟာေဟာ ေျပာေျပာ မတုန္လႈပ္ေတာ့ပါဘူး။ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပီ။ သက္သာရာလည္း ရသြားၿပီ။ အို ... မဟုတ္တဲ့ ဝါဒေတြ ဘာမွ အေလးဂ႐ု မျပဳေတာ့ သက္သာပါတယ္။ သက္သာရာ ရေနၿပီ၊ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပီ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ဝိသမေဟတုဒိ႒ိ - ဆိုတာလည္း ရိွတယ္။ ဝိသမေဟတုဒိ႒ိ-ဆိုတာ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး မညီမွ်တဲ့ အယူဝါဒ ျဖစ္တယ္။ ဖန္ဆင္းဝါဒလုိ႔ ေခၚတယ္။ လူေတြကို ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါေတြကို ျဗဟၼာ ဗိႆႏိုး ေကာင္းကင္ဘံု ဘုရားစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဖန္ဆင္းထားတယ္လို႔ ယူဆတဲ့ အယူဝါဒ ျဖစ္တယ္။

ဖန္ဆင္းတာက ေမတၱာ၊ က႐ုဏာရွင္ေတြ ျဖစ္ေတာ့ အေကာင္းခ်ည္းပဲ ဖန္ဆင္းလုိက္တာပါပဲ။ လူေတြျဖစ္လာေတာ့ အကုန္လံုး အေကာင္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္လာပါသလား ... မျဖစ္လာေပဘူး။ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္။ သူတို႔ ဖန္ဆင္းတာကေတာ့ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုေအာင္ ဖန္ဆင္းတာပဲ။ ေမတၱာရွင္ က႐ုဏာရွင္ဆိုေတာ့ မေကာင္းေအာင္ေတာ့ မဖန္ဆင္းေပဘူး။ ေကာင္းေအာင္ ဖန္ဆင္းတယ္။ ဖန္ဆင္းတာက အေၾကာင္း၊ လူေတြ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါေတြ လာျဖစ္တာက အက်ဳိး။ အက်ဳိးတရားေတြက်ေတာ့ အေၾကာင္းက ဖန္ဆင္းတဲ့အတုိင္း မျဖစ္ၾကပါဘူး။

တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သိပ္ျပည့္စံုတာပဲ။ ပစၥည္းပစၥယေတြကလည္း ျပည့္စံု၊ စိတ္ေနစိတ္ထားကလည္း ျပည့္စံု၊ ႐ုပ္ရည္ အဆင္းကလည္း ျပည့္စံု။ ဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးလည္း ရိွၾကပါတယ္။

တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အသင့္အတင့္ပဲ ျပည့္စံုတယ္။ ပစၥည္းပစၥယေတြကလည္း အသင့္အတင့္ပဲ။ စိတ္ေနစိတ္ထားကလည္း အသင့္အတင့္ပဲ။ ႐ုပ္ရည္အဆင္းကလည္း အသင့္အတင့္ပဲ။ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္လည္း ရိွတတ္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ လံုးဝ မျပည့္စံုရွာေပဘူး။ ပစၥည္းပစၥယေတြကလည္း အလြန္ရွားပါး။ စိတ္ေနစိတ္ထားကလည္း မျမင့္ျမတ္ေပဘူး။ ႐ုပ္ရည္အဆင္းကလည္း မတင့္တယ္ေပဘူး။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ (၃)မ်ဳိး၊ အႏုစိတ္အားျဖင့္ေတာ့ မတူတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အက်ဳိးေတြက်ေတာ့ မတူပါဘူး။ မတူေတာ့ ဒီဝါဒကို ဝိသမေဟတုဒိ႒ိ၊ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး မညီမွ်တဲ့ ဒိ႒ိတစ္မ်ဳိးပဲလုိ႔ ဆိုရပါတယ္။

အခုလုိ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္သို႔ ေရာက္ေတာ့ လံုးဝမယံုၾကည္ေတာ့ေပဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေျပာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဟာေဟာ ဖန္ဆင္းတယ္ ဆိုတာ မယံုေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ကုိယ္တိုင္ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို ျမင္ထားေတာ့ ကုိယ့္စိတ္က ေကာင္းရင္ ေကာင္းတဲ့ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြျဖစ္လုိ႔ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ခံစားရတာျဖစ္တယ္။

ကိုယ့္စိတ္က မေကာင္းသည့္ စိတ္ဆိုးစိတ္ညံ့ေတြ ျဖစ္သြားတဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြ ျဖစ္လုိ႔ မေကာင္းတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြ ခံရတာ၊ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ရပါတယ္။

ယခုလုိ လူျဖစ္လာရတာ၊ ေကာင္းက်ဳိးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာလည္း ဘဝါဘဝက ေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့လုိ႔ဆုိတာ မွန္းဆၿပီးေတာ့ သိႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ပဲေဟာေဟာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ ဖန္ဆင္းတယ္ဆိုတာ မယံုေတာ့ပါဘူး။ သာသနာေတာ္မွာ ေထာက္ရာ တည္ရာ ရသြားပါၿပီ။ အဲဒီလုိ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ကို မရိွေတာ့ဘူး။ ဒီလုိ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္သို႔ မေရာက္ေသးဘူး၊ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ မသိေသးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေျပာတာ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေနမလား၊ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေနမလားနဲ႔ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ျဖစ္ေနေတာ့ သက္သာပါရဲ႕လား ... မသက္သာေပဘူး။ အခုေတာ့ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပီ၊ သက္သာရာ ရသြားၿပီ ျဖစ္တယ္။

"လဒၶႆာေသာ = ရအပ္ေသာ သက္သာရာရိွသည္ ျဖစ္၍၊ လဒၶပတိေ႒ာ = ရအပ္ေသာ ေထာက္ရာ တည္ရာရိွသည္ ျဖစ္၍၊ နိယတဂတိေကာ = ေကာင္းျမတ္ေသာ သုဂတိဘဝၿမဲေသာ၊ စူဠေသာတာပေႏၷာနာမ = အငယ္စား ေသာတာပန္မည္သည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။" အငယ္စား ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားၿပီ။ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို သိထားေတာ့ ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းကုိပဲ ျပဳလုပ္မယ္။ မေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းကုိ မျပဳလုပ္ေတာ့ဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေရွာင္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ေတာ့ ကုသိုလ္တရားေတြက တိုးပြား၊ အကုသိုလ္တရားေတြက နည္းပါးေတာ့ ထုိပုဂၢိဳလ္ အပါယ္ငရဲ မက်ႏိုင္ေတာ့ေပဘူး။ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္သြားၿပီ။

"လဒၶႆာေသာ = ရအပ္ေသာ သက္သာရာရိွသည္ ျဖစ္၍၊ လဒၶပတိေ႒ာ = ရအပ္ေသာ ေထာက္ရာတည္ရာရိွသည္ ျဖစ္၍" ေထာက္ရာတည္ရာ သာသနာေတာ္မွာ ရသြားၿပီလုိ႔ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပတာ တကယ္တမ္း ေထာက္ရာတည္ရာေတြကေတာ့ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ေတြမွ ေထာက္ရာတည္ရာ ျဖစ္တယ္။ သာသနာေတာ္မွာ၊ သံသရာမွာ ေထာက္ရာတည္ရာ ရတာျဖစ္တယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကို ေထာက္ရာတည္ရာ ရၿပီဟု အ႒ကထာဆရာေတြက ဖြင့္ျပရသလဲဆိုေတာ့ အက်ဳိး၏ အမည္ကို အေၾကာင္းမွာ တင္စားၿပီး ဖြင့္ျပတာ ျဖစ္တယ္။

ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ရၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ အားထုတ္လုိက္တဲ့အခါ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္သို႔လည္း ေရာက္ေတာ့မွာ ဧကန္စင္စစ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္သည့္၊ ေထာက္ရာတည္ရာ အစစ္ျဖစ္တဲ့ မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္တို႔ရဲ႕ အမည္ကို အေၾကာင္းပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္မွာ တင္စားၿပီးေတာ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ကိုပဲ ေထာက္ရာတည္ရာ ရၿပီလုိ႔ ဖလူပစာအားျဖင့္ မိန္႔ၾကားတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ ေနရာက်ပါတယ္။ အားရိွစရာပါပဲ။ မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ေရာက္ဖုိ႔ရာ ေသခ်ာသေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္တယ္။

ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ၿပီးေတာ့ သမၼသနဉာဏ္ေရာက္၊ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ေရာက္၊ ဘဂၤဉာဏ္၊ ဘဝဉာဏ္၊ အာဒီနဝဉာဏ္၊ နိဗၺိဒါဉာဏ္၊ မုဥၥိတုကမ်တာဉာဏ္၊ ပဋိသခၤါဉာဏ္၊ သခၤါ႐ုေပကၡဉာဏ္ေရာက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ ေယာဂီမ်ား ေကာင္းမႈေတြျပဳတုိင္း ျပဳတိုင္း ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ေရာက္သြားတယ္။ အပၸါယ္တံခါးပိတ္ နိဗၺာန္ကို ျမင္သြားပါတယ္။ ဘယ္တရားအားထုတ္လုိ႔ ျမင္သြားတာပါသလဲ ... ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လုိ႔ ျမင္သြားပါေပတယ္။ အဓိပတိထုိက္တဲ့ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရားကို အားထုတ္လုိ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေရာက္သြားပါတယ္။ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက -
"ဉာယႆ အဓိဂမာယ နိဗၺာနႆ သစၧိကိရိယာယ
ယဒိဒံ စတၱာေရာ သတိပ႒ာန"

ယဒိဒံ = ေယဣေမ စတၱာေရာ သတိပ႒ာနာ = အၾကင္ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ-တည္းဟူေသာ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးတို႔သည္၊ သႏၲိ = ရိွၾကကုန္၏ ။ အယံ = ဤကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ-တည္းဟူေသာ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါး အက်င့္လမ္းစဥ္သည္၊ ဉာယႆ = အပါယ္တံခါးကို ပိတ္ေစတတ္ေသာ အရိယာမဂ္ အရိယာဖုိလ္ကို၊ အဓိဂမာယ = ရေစျခင္းငွာ၊ ဧကာယေနာ မေဂၢါ = ႏွစ္ေၾကာင္းမကြဲ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ေပတည္း။ နိဗၺာနႆ = နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို၊ သစၧိကိရိယာယ = မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ၊ ဧကာယေနာ မေဂၢါ = ႏွစ္ေၾကာင္းမကြဲ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ေပတည္း။ ဣတိ = ဤသို႔၊ ဘဂဝါ = ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အေဝါစ = က႐ုဏာေရွ႕႕သြား ပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း ... ။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

ယခုေယာဂီတို႔ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေနတဲ့ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ-တည္းဟူေသာ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါး အက်င့္လမ္းစဥ္သည္ အပါယ္တံခါး ပိတ္ေစႏုိင္တဲ့ အရိယာမဂ္ေတြ ရဖုိ႔ရာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းမႈေတြ ျပဳတိုင္း ျပဳတိုင္း ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့ ဒုကၡခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းရာျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္ဖုိ႔ရာလည္း တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္။ လမ္းကြဲ လမ္းမႊာ မရိွေတာ့ပါဘူး။

သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရားေတြ အားထုတ္ေနလို႔ အပါယ္သံသရာမွ လြတ္မွလြတ္ပါ့မလား၊ အပါယ္ဘံုဘဝမ်ား ျပန္ေရာက္သြားရဦးမလား၊ စိတ္ထဲမွာကို သံသယ မရိွပါနဲ႔ေတာ့။ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ေနရတာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္မွေရာက္ႏုိင္ပါ့မလား၊ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္သို႔မ်ား ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရာက္ေနဦးမလား၊ စိတ္ထဲမွာ ယံုမွား သံသယ မရိွပါနဲ႔ေတာ့တဲ့။ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္လမ္းစဥ္ ဘယ္သူမိန္႔ၾကားတာပါလဲ၊ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားတာျဖစ္တယ္။ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားျဖစ္တယ္။ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ အားထုတ္ေပေတာ့။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အရိယာမဂ္ေတြ၊ ရလုိေပ၊ က်င့္ေလသတိပ႒ာန္။
နိဗၺာန္မေသြ၊ ေရာက္လုိေပ၊ က်င့္ေလသတိပ႒ာန္။

ေယာဂီတို႔သည္ ယံုၾကည္အားကိုးလုိ႔ အခ်ိန္ရသမွ် သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရားေတြ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနတာျဖစ္တယ္။ အလြန္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ အဓိပတိထိုက္တဲ့တရားေတြ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေနရတာ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီလုိ အားထုတ္လုိ႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေရာက္သြားတဲ့ သာဓကေလးတစ္ခုကို ေဟာၾကားၿပီးေတာ့ တရားအဆံုးသတ္ပါ့မယ္။

လူ႔ျပည္က စိတၱာဓိပတိထုိက္ေနတဲ့စိတ္ နတ္ျပည္ထိေအာင္ ပါသြားပံု

တစ္ခ်ိန္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနတယ္။ သာဝတၳိျပည္သား အမ်ဳိးေကာင္းသားတစ္ေယာက္ သံသရာရဲ႕ အျပစ္ေတြ ျမင္ၿပီးေတာ့၊ လူ႔ေဘာင္လူ႔ေလာကရဲ႕ အျပစ္ေတြျမင္ၿပီးေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္၍၊ ရဟန္းတရားေတြ အားထုတ္ဖုိ႔ရာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ သင္ၾကားတယ္။ တတ္ေျမာက္သြား၍ ငါးဝါရတဲ့အခါ ေတာထြက္ၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားထံက ကမၼ႒ာန္းတရားေတြ ေတာင္းယူၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ဣရိယာပုထ္ေလးပါး - သြားျခင္းဣရိယာပုထ္၊ ရပ္ျခင္းဣရိယာပုထ္၊ ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုထ္၊ ေလ်ာင္းျခင္းဣရိယာပုထ္ႏွင့္ အားထုတ္ရမယ္လုိ႔ မွာၾကားလုိက္တယ္။ အားထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေလ်ာင္းတဲ့ဣရိယာပုထ္နဲ႔ အားထုတ္ရင္ တရားေတြ အေတြ႔ေႏွးတယ္။ တရားေတြ အတက္ေႏွးတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတာ္က ေလ်ာင္းျခင္း (အိပ္ျခင္း) ဣရိယာပုထ္ကို မထားေတာ့ဘူး။ က်န္တဲ့ ဣရိယာပုထ္ေတြနဲ႔ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္တယ္။ မအိပ္ပဲနဲ႔ အားထုတ္ေတာ့ အားအင္ေတြ ကုန္ခန္းၿပီး တစ္ေန႔ေသာအခါ ေလျဖတ္ၿပီးေတာ့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတယ္။

ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားသလဲဆိုေတာ့ နတ္ျပည္ေရာက္သြားတယ္။ တာဝတႎသာ ေရာက္သြားတယ္။ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ ေရာက္သြားၿပီး သူ႔နတ္ဗိမာန္ထဲမွာ နတ္သားႀကီး သြားျဖစ္ေနတယ္။ နတ္သားသြားျဖစ္ေနတာ သူမသိပါဘူး။ နတ္သမီးတစ္ေထာင္လာၿပီး နတ္တူရိယာေတြ ကိုင္ၿပီး လာဝန္းရံေတာ့ လူ႔ဘဝ၊ ရဟန္းဘဝမွာပဲ ရိွေနေသးတယ္လုိ႔ ထင္ၿပီးေတာ့ နတ္ရဲ႕ အေပၚ႐ံုကို သကၤန္းလုိ ျပင္ျခံဳတယ္။ စကၡဳေႁႏၵကို အထူးခ်ထားလုိက္တယ္။

အမ်ဳိးသမီးေတြ ေက်ာင္းစဥ္လွည့္လည္ၿပီး လုိက္ၾကည့္ေနၾကတယ္ ထင္တာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ကမၼ႒ာန္းအမွတ္ေတြ ပ်က္သြားမွာစိုးတာနဲ႔ နတ္ရဲ႕ ကိုယ္႐ံုႀကီးကို သကၤန္းလုိျခံဳ၊ စကၡဳေႁႏၵကို ပိုၿပီးေတာ့ ခ်ထားတယ္။ နတ္သမီးေတြက သိသြားတယ္။ အင္း... ဒီနတ္သားႀကီးကေတာ့ ရဟန္းဘဝက ေရာက္လာတာပဲ။ သိေအာင္ေတာ့ ေျပာမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။

"အေမာင္နတ္သား ... နတ္ျပည္ဆိုတာ ရဟန္းတရားအားထုတ္ဖို႔ရာ ေနရာမဟုတ္ပါဘူး။ နတ္ရဲ႕စည္းစိမ္ေတြကို ခံစားစံစားဖုိ႔ရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။" "အုိ ... ဒီအမ်ဳိးသမီးေတြ ဘာေတြေျပာေနတာလဲ၊ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ျဖစ္တယ္"လုိ႔ ထင္ၿပီးေတာ့ စကၡဳေႁႏၵကို ပိုၿပီး ခ်ထားလုိက္တယ္တဲ့။

နတ္ျပည္ေရာက္သြားတာေတာင္မွ ရဟန္းရဲ႕စိတ္၊ တရားအားထုတ္တဲ့ စိတ္ေတြ မေပ်ာက္ပါဘူး။ စိတၱာဓိပတိ ထုိက္ေနပါတယ္။ မအိပ္မေန အားထုတ္တာ ဆႏၵျပင္းျပပါတယ္။ ဆႏၵာဓိပတိ ထုိက္ေနပါတယ္။ စိတၱာဓိပတိ - ဘဝေျပာင္းသြား၊ နတ္ျဖစ္သြားတာေတာင္မွ ဒီစိတ္ဟာ ေဆာင္တည္ထားတာ ရိွေနပါတယ္။ ေယာဂီမ်ားလည္း ဒီလုိပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ နတ္သမီးေတြကို ျမင္ရေပမယ့္ မျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္လုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ နတ္သမီးေတြလိုေတာ့ မသိပါဘူး။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ မ်က္စိအျမင္၊ ေကာင္းသူပင္၊ မျမင္ကန္းပမာ။

နတ္သမီးေတြပဲလုိ႔ မသိဘူး၊ ကန္းေနတဲ့သူနဲ႔ တူေနပါတယ္။ လူ႔ျပည္က ေဆာက္တည္သြားတဲ့စိတ္၊ စိတၱာဓိပတိ ထုိက္ေနပါတယ္။ ိ"အေမာင္နတ္သား ... နတ္ျပည္ဆိုတာ ရဟန္းတရားအားထုတ္ဖို႔ရာ ေနရာမဟုတ္ပါဘူး။ နတ္ရဲ႕စည္းစိမ္ေတြကို ခံစားစံစားဖုိ႔ရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။" ဆိုတာလည္း ၾကားမွၾကားရဲ႕လား။ ကြဲကြဲျပားျပား မၾကားဘူးတဲ့။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ နားအၾကားတြင္၊ ေကာင္းသူပင္၊ နားလွ်င္ ပင္းပမာ။

လူ႔ျပည္က စိတၱာဓိပတိထိုက္ေနတဲ့စိတ္ နတ္ျပည္ထိေအာင္ ပါသြားပါတယ္။ ေယာဂီမ်ားလည္း ပါသြားေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ နတ္သမီးေတြက မျဖစ္ေခ်ဘူး၊ ဒီအတိုင္းေတာ့ နားမလည္ဘူး။ တူရိယာေတြနဲ႔ တီးၾက၊ မႈတ္ၾက၊ ကၾက အဲဒီလုိ လုပ္ျပန္ေတာ့လည္း ပိုၿပီးေတာ့ စကၡဳေႁႏၵ ခ်ျပန္တယ္တဲ့။

ဒီေတာ့ မျဖစ္ေခ်ေတာ့ဘူး၊ သိေအာင္ေတာ့ လုပ္ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကုိယ္လုံးေပၚမွန္ႀကီးကို ယူသြားၿပီးေတာ့ နတ္သားေရွ႕မွာ သြားခ်ေပးလုိက္တယ္။ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါက်မွ အုိ ... နတ္သားႀကီး ျဖစ္ေနပါပေကာ- ရဟန္းလည္း မဟုတ္ေတာ့ေပဘူး။ စိတ္ဓာတ္ေတြ အလြန္က်ဆင္းသြားတယ္။ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္လုိ႔ သတိပ႒ာန္ဝိပႆာနာတရားေတြ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္တာ ဘာေၾကာင့္ နတ္ျပည္ေရာက္လာတာပါသလဲဟု အလြန္စိတ္ဓာတ္ေတြ က်သြားပါတယ္တဲ့။

ေရႊတံဆိပ္လုိခ်င္လုိ႔ လက္ေဝွ႔ပြဲ ဝင္ၿပီးေတာ့ လက္ေဝွ႔ထုိးလုိက္တာ ရေတာ့ မုန္လာဥတစ္စည္း ရသေလာက္ပဲ။ အဲဒီလုိ ျဖစ္သြားတယ္။ ဗိမာန္ထဲလည္း မဝင္ေတာ့ေပဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရိွရာသို႔ နတ္ျပည္မွ ဆင္းလာခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားထံ ေရာက္လာတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဆက္ရန္ ... အဓိပတိ - ၃ (င) သို႔

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္