ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂ (င)

အာရမၼဏပစၥည္း - ၂ (င)


အရွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ပံု

ဒြါရ(၆)ပါးလံုး လံုျခံဳေအာင္၊ ဒြါရ(၆)ပါးလံုး ပိတ္ထားလို႔ေတာ့ မရေပဘူး။ (၅)ဒြါရကို ပိတ္ထားၿပီး တစ္ဒြါရကေန ႐ႈမွတ္ရမယ္။ ႐ႈမွတ္ရမည့္ အေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက ျပႆနာတစ္ခုေၾကာင့္ ရဟႏၲာကိုရင္ေလးက ေဟာၾကားပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါတယ္။ ဂိုဏ္းႀကီး(၁၈)ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဴပ္ၿပီး စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို ပို႔ခ်ေနတဲ့၊ ပိဋကတ္(၃)ပံုကို ႏႈတ္ငံုေဆာင္ထားတဲ့ အရွင္ေပါ႒ိလ ဆိုတာ ရိွတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေန႔မအား ညမအား စာေပက်မ္းဂန္ေတြ ပို႔ခ်ၿပီး သင္ၾကားေပးတယ္။

မၾကာခဏလည္း ျမတ္စြာဘုရားထံလာၿပီး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက "တုစၧေပါ႒ိလ"။ "အခ်ည္းႏီွး အလကား ေပါ႒ိလ သြားေတာ့၊ ျပန္ေတာ့" စသည္ျဖင့္ မိန္႔ၾကားတဲ့အခါ "ဘယ္လိုပါလိမ့္မလဲ၊ သာသနာအတြက္လည္း ေန႔မအား ညမအား စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို ပို႔ခ် သင္ၾကားေပးေနရေသးတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက 'တုစၧ - အခ်ည္းႏွီး အလကားပဲ'လို႔လည္း အေျပာခံေနရေသးတယ္။ ေနရာမက်ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ'လုိ႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ မိမိသႏၲာန္မွာ တရားထူး တရားျမတ္ မရေသးလုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ဒီလိုေျပာတာပဲလို႔ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ သိသြားပါတယ္။ သိေတာ့ မေနေတာ့ဘူး၊ ေတာထြက္မယ္ဆိုၿပီး ေတာထြက္သြားပါတယ္။

ယူဇနာ(၁၂၀)ေဝးကြာတဲ့ ေတာေက်ာင္းကို ေရာက္သြားတယ္။ သံဃာအပါး(၃၀) ရိွပါတယ္။ သံဃာအပါး(၃၀)လံုး ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ခ်ည္း ျဖစ္ၾကတယ္။ ေရွးဦးစြာ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ မေထရ္ႀကီးထံသြားၿပီး ခ်ဥ္းကပ္တယ္။ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး "ဆရာေတာ္ႀကီးဘုရား ... တပည့္ေတာ္ရဲ႕ မီွခိုအားထားရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား၊ ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား"ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက "အရွင္ေပါ႒ိလဟာ ပိဋကတ္(၃)ပံုကို ႏႈတ္ငံုေဆာင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လုိ႔ မာန္မာနေတြ ရိွေနတယ္။ တရားေပးလုိ႔ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။" လုိ႔ သိေနေသာေၾကာင့္ "အရွင္ေပါ႒ိလထံမွာသာ ဆရာေတာ္တို႔က ဆည္းပူးရမွာပါ၊ အရွင္ေပါ႒ိလဆိုတာ ပိဋကတ္(၃)ပံုကို ႏႈတ္ငံုေဆာင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ကသာ အရွင္ေပါ႒ိလအထံမွာ ကမၼ႒ာန္း ဆည္းပူးရမွာပါ၊ ကမၼ႒ာန္းတရား မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး မေထရ္ထံ သြား၍ ေလွ်ာက္ထားပါ"ဟု ေျပာလုိက္ေပတယ္။

ဒုတိယမေထရ္ႀကီးကလည္း ဒီအတုိင္းပဲ မိန္႔ၾကားတယ္။ လက္မခံေပဘူး ကမၼ႒ာန္းတရား မေပးဘူး။ တတိယမေထရ္ႀကီးကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ပယ္လုိက္တယ္။ အဆင့္ဆင့္ မေထရ္ႀကီးေတြ ပယ္လုိက္တာ ဘယ္ေရာက္သြားလဲဆိုေတာ့ (၇)ႏွစ္သားအရြယ္ ရဟႏၲာ ရွင္သာမေဏေလးထံ ေရာက္သြားတယ္။ "ကိုရင္ဘုရား... တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အားထားကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား ကိုရင္တစ္ပါးသာ က်န္ပါေတာ့တယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ကိုးကြယ္အားထားရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား။ ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား"လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။

ကိုရင္ေလးက ျပန္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ "အရွင္ဘုရား ... ဘယ္လုိမိန္႔ၾကားတာပါလဲဘုရား။ တပည့္ေတာ္က အသက္လည္း ငယ္ပါတယ္ဘုရား။ စာေမက်မ္းဂန္လည္း မတတ္ပါဘူးဘုရား။ အရွင္ဘုရားထံမွာသာ တပည့္ေတာ္က ကမၼ႒ာန္းတရားေတြ ဆည္းပူးဖုိ႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား"ဟု ပယ္လုိက္ျပန္ေတာ့ အရွင္ေပါ႒ိလမွာ အားကိုးရာမဲ့ၿပီး "ကိုရင္... ကိုရင္မွတစ္ပါး ယခုအခ်ိန္မွာ တပည့္ေတာ္ အားကိုးစရာ မရိွေတာ့ပါဘူးဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကို သနားခ်ီးေျမႇာက္ေသာအားျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား"လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားျပန္တယ္။

ထိုအခါ ကိုရင္ေလးက 'အရွင္ေပါ႒ိလ မာနေတြက်သြားေပၿပီ၊ တရားေပးမွပဲ' ဆိုၿပီး -
"အရွင္ဘုရား ... တပည့္ေတာ္ ေျပာတဲ့စကား နားေထာင္ႏိုင္ပါ့မလား"
"နားေထာင္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား၊ ကိုရင္က အခု မီးပံုထဲ ခုန္ခ်လိုက္ပါဆိုရင္ အခု မီးပံုထဲ ခုန္ခ်လုိက္ပါမယ္။"
"မီးပံုေတာ့ မရိွဘူး၊ ဟုိေရွ႕မွာ ေရအိုင္ႀကီး၊ အရွင္ဘုရား ေတြ႕ရဲ႕လား"
"ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား"
"အဲဒီေရအုိင္ႀကီးထဲကို အရွင္ဘုရား အခုဝတ္ထားတဲ့ သကၤန္းအသစ္ေတြနဲ႔ ဆင္းသြားရမယ္။"

တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားျဖင့္ ေရအိုင္ထဲသို႔ ဆင္းသြားပါတယ္။ သကၤန္းအနားေတြ ေရစိုတဲ့အခါ - "အရွင္ဘုရား၊ ျပန္ၾကြလာပါေတာ့"ဟု ဆိုလိုက္ရာ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားနဲ႔ပဲ ျပန္ၾကြလာတယ္။

(၆)ဒြါရ၌ (၅)ဒြါရပိတ္၍ တစ္ဒြါရက ႐ႈမွတ္ပံု

"အရွင္ဘုရားကို ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးေတာ့မယ္။ အရွင္ဘုရား သတိထားၿပီးေတာ့ နားေထာင္ပါ။ ေတာထဲမွာ ေတာင္ပို႔တစ္ခုရိွပါတယ္။ အေပါက္က (၆)ေပါက္ ရိွပါတယ္။ အဲဒီေတာင္ပို႔ထဲမွာ ဖြတ္တစ္ေကာင္ ဝင္ေနပါတယ္။ အဲဒီဖြတ္ကို လိုခ်င္တဲ့ ေယာက္်ားဟာ (၅)ေပါက္က ပိတ္ထားၿပီးေတာ့ တစ္ေပါက္က ေစာင့္ဖမ္းရပါတယ္။"

"အရွင္ဘုရားသႏၲာန္မွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္-တည္းဟူေသာ ဒြါရ(၆)ပါး အေပါက္(၆)ေပါက္ ရိွပါတယ္။ (၅)ဒြါရကို ပိတ္ၿပီးေတာ့ တစ္ဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္"ဟု ကိုရင္ေလး မိန္႔ၾကားလုိက္ေတာ့ အရွင္ေပါ႒ိလ သေဘာေတြက်သြားပါတယ္။ "ကိုရင္ .. ဒီမွ်နဲ႔ပဲ တပည့္ေတာ္အတြက္ ကမၼ႒ာန္းေပးတာ ျပည့္စံုသြားပါၿပီ"။ ေမွာင္မိုက္ထဲမွာရိွတဲ့ အဖုိးတန္ပစၥည္းကို မီးထြန္းျပလုိက္သလုိ ခ်က္ျခင္းသိသြားတယ္။ အားထုတ္လုိက္တာ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကိုရင္ေလးေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနည္း ေနရာက်ပါတယ္။

ဘယ္ႏွစ္ေပါက္ကို ပိတ္ထားရပါသလဲ ... (၅)ေပါက္ကို ပိတ္ထားရပါတယ္။ တစ္ေပါက္ကေန၍ ဖြတ္ကို ေစာင့္ၿပီး ဖမ္းရသလုိ တစ္ေပါက္ကေန၍ ႐ႈမွတ္ရမယ္။ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္-ဆိုတဲ့ (၅)ဒြါရကို ပိတ္ထားရမယ္။ ဘယ္ကေန ႐ႈေနရပါသလဲ ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈေနရပါမယ္။ ႐ႈလုိ႔ရိွရင္ေတာ့ (၅)ဒြါရဟာလည္း လုံျခံဳေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

မ်က္စိမွာက်လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလည္း ဘယ္ကေန႐ႈရမလဲ ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္။ နားမွာက်လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလည္း ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္။ ႏွာေခါင္းမွာ က်လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလဲ ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္။ လွ်ာမွာ က်လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလဲ ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္။ ကိုယ္မွာ က်လာတဲ့ အာ႐ံုကိုလဲ ... မေနာဒြါရကေန ႐ႈရပါမယ္။ တစ္ေပါက္ကေန၍ မ႐ႈရပါဘူးလား ... ႐ႈရပါတယ္။ တစ္ေပါက္ကေန၍ ေစာင့္ၿပီး ဖြတ္ကို ဖမ္းေနတဲ့ ေယာက္်ားႏွင့္ တူေပတယ္။

ဒီမွာ သဘာဝက်က် စဥ္းစားစရာ မ်က္စိမွာက်တဲ့ အာ႐ံုကို ဘယ့္ႏွယ္ မေနာဒြါရက တစ္ျခားကေန႐ႈလုိ႔ ရမွ ရပါ့လား။ မ်က္စိေတြ နားေတြ ႏွာေခါင္းေတြ လွ်ာေတြ ကိုယ္ေတြမွာ က်တာက တစ္ျခား၊ ႐ႈတာက တစ္ျခား။ ဒီလုိ မျဖစ္ေနဘူးလားလုိ႔ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေပတယ္။ သဘာဝက်က် သိပၸံနည္းက်က် စဥ္းစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီလုိလည္း ေမးလာတတ္ၾကေပတယ္။ ေမးလာတဲ့အခါ အေျဖရိွပါတယ္။

ဒြါရ(၅)ပါးမွာ က်လာတဲ့ အာ႐ံုေတြဟာ မေနာဒြါရသို႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေရာက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာ သစ္ပင္ဖ်ား၌ ငွက္ေတြ လာနားတယ္။ နားလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေျမမွာ အရိပ္ေတြ သြားၿပီး မထင္ပါဘူးလား ... ထင္ပါတယ္။ သစ္ပင္ေအာက္မွာ ရိွေနတဲ့ ေယာက္်ား မသိပါဘူးလား ... သိပါတယ္။ အရိပ္ေတြ ထင္လာတာ ေတြ႕တာနဲ႔ ေအာ္ .. ငွက္လာနားၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီလုိပဲ ဒြါရ(၅)ပါးမွာ က်လာတဲ့ အာ႐ံုေတြဟာ မေနာဒြါရကို ခ်က္ခ်င္းပဲ ေရာက္လာတယ္။ မေနာကေန ႐ႈလုိ႔မရပါဘူးလား ... ႐ႈလုိ႔ ရပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြကို ဥပမာနဲ႔ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သစ္ပင္ဖ်ား၌၊ ငွက္နားပမာ၊ အာ႐ံုငါးပါး၊
ထိျငားထင္လာ၊ ေျမ၌ ငွက္ရိပ္၊ ခပ္ႏိွပ္ပမာ၊
မေနာေပါက္၊ ဆိုက္ေရာက္ေလသည္သာ။

သစ္ပင္ဖ်ားမွာ ငွက္နားလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေျမမွာ အရိပ္ေတြ သြားထင္တယ္။ ေအာက္က ေယာကၤ်ားက ငွက္ေတြ လာနားၿပီလုိ႔ သိသလုိပါပဲ။

မ်က္စိအၾကည္၊ နားအၾကည္၊ ႏွာေခါင္းအၾကည္၊ လွ်ာအၾကည္၊ ကိုယ္အၾကည္မွာ အာ႐ံု(၅)ပါး လာတိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း မေနာအၾကည္မွာ မေနာေပါက္ကို လာၿပီးေတာ့ ထင္ေတာ့တာပါပဲ။ ငွက္ရိပ္ထင္သလုိ ထင္လာေတာ့ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' 'ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္' 'နံတယ္၊ နံတယ္' 'စားတယ္၊ စားတယ္' 'ထိတယ္၊ ထိတယ္'လုိ႔ မွတ္လုိ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ မေနာတစ္ဒြါရက ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္ေနတာ ဖြတ္ကို လုိခ်င္တဲ့ ေယာကၤ်ားႏွင့္ အလြန္တူေပတယ္။

ကိုရင္ေလးေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္းသည္ အခုေယာဂီမ်ား ႐ႈေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ မတူပါဘူးလား ... တူေပတယ္။ ရဟႏၲာမေထရ္ ေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္း အတူတူပါပဲ။ ဒြါရ(၆)ပါး လုံျခံဳသြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေယာဂီမ်ား အလုိရိွအပ္ ေတာင့္တအပ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲ။ လံုျခံဳလုိ႔ ေရာက္သြားတဲ့ သာဓကေတြ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက အမ်ားႀကီး ရိွခဲ့ေပတယ္။

ဒြါရ(၆)ပါးကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္စည္းႏိုင္၍ ရဟႏၲာျဖစ္ပံု

တစ္ခ်ိန္ေသာအခါ ရဟန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမတ္စြာဘုရားထံမွာ ကမၼ႒ာန္းတရားေတြ ယူၿပီး တရားအားထုတ္ဖို႔ရာ ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီၿပီးေတာ့ ဝါဆိုရန္ ေနရာရွာၾကတယ္။ တိုင္းစြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားတစ္ခုသို႔ ေရာက္သြားတဲ့အခါ အဲဒီမွာ ဝါဆိုၾကတယ္။ တိုင္းစြန္တုိင္းဖ်ား ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ကမၼ႒ာန္းတရား ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ ရဟန္းေတြ ေရာက္လာေတာ့ အလြန္ပဲ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး ျပဳစုၾကတယ္။ ဝါလယ္ေလာက္ေရာက္တဲ့အခါ တိုင္းစြန္တိုင္းဖ်ား ျဖစ္သည့္အားေလ်ာစြာ သူပုန္သူကန္ သူခိုးဓားျပေတြ ၿမိဳ႕ကိုဝင္ၿပီး လုယက္ဖ်က္ဆီး မီး႐ိႈ႕ လူေတြသတ္ျဖတ္၊ ပစၥည္းေတြလုယူသြားၾကတယ္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ျဖစ္ၾကေပတယ္။

ၿမိဳ႕အျပင္က က်ဳံးေတြတူးၾကရ၊ ၿမိဳ႕အတြင္းက တံတိုင္းေတြ တံခါးေတြ ေဆာက္လုပ္ၾကရနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္တဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ေတြ ၿငိဳၿငိဳၿငင္ၿငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ေနခဲ့ၾကရတယ္။ ဝါကြ်တ္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ၿပန္လာၾကတယ္။ ေရာက္တဲ့အခါ "ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ... သင္တို႔ ဝါဆိုခဲ့တဲ့ေနရာမွာ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ရိွၾကပါရဲ႕လား၊ ဆြမ္းခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္ေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရိွၾကပါရဲ႕လား" စသည္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ႏႈတ္ဆက္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြက ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ "ျမတ္စြာဘုရား ... တပည့္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းစြန္တိုင္းဖ်ားၿမိဳ႕ကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္ခဲ့ရပါတယ္ဘုရား။ တရားေတာ့ မရခဲ့ပါဘူးဘုရား။ ဝါဆိုဦးကေန ၿပီးေတာ့ ဝါလယ္ေလာက္ထိေအာင္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အားထုတ္ခဲ့ရပါတယ္ဘုရား။ ဝါလယ္ေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ကို သူပုန္သူကန္ေတြ ဝင္စီးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ တပည့္ေတာ္မ်ားကို မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ ၿငိဳၿငိဳၿငင္ၿငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေနခဲ့ၾကရပါတယ္ဘုရား"လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက -
အလံ ဘိကၡေဝ မာ စိႏၲယိတၳ ဖာသုဝိဟာေရာနာမ နိစၥကာလံ ဒုလႅေဘာ။

ဘိကၡေဝ = သံသရာေဘး လာမည့္ေရးကို ေမွ်ာ္ေတြးေထာက္ဆ သိျမင္ၾကတဲ့ အို-ခ်စ္သားရဟန္းတို႔၊ အလံ မာ စိႏၲယိတၳ = ဟုိဟုိဒီဒီ မၾကံစည္ၾကကုန္လင့္။ ဖာသုဝိဟာေရာနာမ = ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္းမည္သည္၊ နိစၥကာလံ = အၿမဲမျပတ္၊ ဒုလႅေဘာ = ရခဲ၏ - ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဟိုဟိုဒီဒီ ခ်မ္းသာတာ ဆင္းရဲတာေတြကို မၾကံစည္ေနနဲ႔ေတာ့၊ ကိုယ္တရားရဖို႔ရာ အဓိကျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ မိမိတို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသကဲ့သို႔ ကိုယ့္ရဲ႕ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္-တည္းဟူေသာ ကိုယ့္ခႏၲာကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ရာ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ မိန္႔ၾကားၿပီး ျမတ္စြာဘုရား ဂါထာတစ္ပုဒ္ ေဟာၾကားပါတယ္။

နဂရံ ယထာ မစၥႏၲံ၊ ဂုတၱံ သႏၲရဗာဟိရံ။
ဧဝံ ေဂါေပထ အတၳာနံ၊ ခေဏာ ေဝ မာ ဥပစၥဂါ။
ခဏာတီတာ ဟိ ေသာစႏၲိ၊ နိရယမိွ သမပၸိတာ။

ပစၥႏၲံ = တိုင္းစြန္တုိင္းဖ်ား၌ ျဖစ္ေသာ၊ နာဂရံ = ၿမိဳ႕ကို၊ သႏၲရဗာယိရံ = အတြင္းအပႏွင့္တကြ၊ ဂုတၳံယထာ = လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရသကဲ့သို႔၊ ဧဝံ = ဤအတူ၊ အတၳာနံ = မိမိကိုယ္ကို (ဝါ) မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကို္ယ္ စိတ္-တည္းဟူေသာ မိမိကိုယ္ကို၊ ေဂါေပထ = လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္ေလာ့။ ခေဏာ = ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာေသာ အခြင့္ေကာင္း အခါေကာင္းသည္၊ ေဝ = စင္စစ္၊ မာ ဥပစၥဂါ = မလြန္သြားေစလင့္။ ခဏာတီတာ = ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာေသာ အခြင့္ေကာင္း အခါေကာင္းကို လြန္ေစၾကကုန္ေသာသူတို႔သည္၊ နိရယမွိ = ငရဲ၌၊ သမပၸိတာ = က်ေရာက္ကုန္သည္ျဖစ္၍၊ ေသာစႏၲိ အႏုေသာစႏၲ = အဖန္တလဲလဲ စိုးရိမ္ၾကရကုန္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ ဘဂဝါ = ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အေဝါစ = က႐ုဏာေရွ႕သြား ပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါေပသတည္း ...။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ... ဆင္းရဲတာေတြ ခ်မ္းသာတာေတြကို မၾကံစည္ေနၾကနဲ႔။ တိုင္းစြန္တုိင္းဖ်ားမွာရိွတဲ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ သူတုိ႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသကဲ့သို႔ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္-တည္းဟူေသာ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။

လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာဟာလည္း ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာတဲ့ အခါႏွင့္ ၾကံဳမွသာ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တယ္။ ဘုရားပြင့္တဲ့ အခြင့္ေကာင္းအခါေကာင္း လြန္သြားၾကၿပီဆိုရင္ ဘဝသံသရာမွာ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳၾကရလိမ့္မယ္။ ငရဲမွာ က်ေရာက္ၿပီး ပူပန္လုိ႔မဆံုး ျဖစ္ၾကရလိမ့္မယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီး အလုပ္ေပးတရားေတြ ေဟာၾကားတာကို နာၾကားၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြ တရားကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္လိုက္ၾကတာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားၾကေပတယ္။

မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္-တည္းဟူေသာ ဣေျႏၵ(၆)ပါး၊ ဒြါရ(၆)ပါးကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္စည္းႏိုင္သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္သြားၾကပါသလဲ ... ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားၾကေပတယ္။
အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရား ဥပမာနဲ႔ ေဟာၾကားပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ေျမရယ္၊ သူပုန္သူကန္ ခိုးသားဓားျပေတြရယ္၊ အေစာင့္စစ္သားေတြရယ္လုိ႔ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး ရိွပါသလဲ ... သံုးမ်ဳိးရိွေပတယ္။ အဲဒီလုိ႔ပါပဲ။ မိမိတုိ႔ရဲ႕ သႏၲာန္မွာလည္း ၿမိဳ႕နယ္ေျမနဲ႔တူတဲ့ အတြင္း အဇၥ်တၱိ ကာယတန(၆)ပါး။ သူခုိး သူပုန္ ဓားျပေတြနဲ႔တူတဲ့ အဆင္း႐ူပါ႐ံု၊ အသံသဒၵါ႐ံု၊ အနံ႔ဂႏၶာ႐ံု၊ အရသာရသာ႐ံု၊ အေတြ႕အထိေဖာ႒ဗၺာ႐ံု၊ သေဘာဓမၼာ႐ံု-ဆိုတဲ့ ဗာဟိရာယတနာ (၆)ပါး။ အေစာင့္စစ္သားေတြနဲ႔တူတဲ့ သတိပ႒ာန္တရား(၄)ပါး ႐ိွေနေပတယ္။

ေယာဂီမ်ားမွာ ရိွေနတဲ့ မ်က္စိအၾကည္၊ နားအၾကည္၊ ႏွာေခါင္းအၾကည္၊ လွ်ာအၾကည္၊ ကိုယ္အၾကည္၊ စိတ္အၾကည္ဆိုတဲ့ အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာကေတာ့ သူပုန္သူကန္ေတြ လုယက္ဖ်က္ဆိးရာ ၿမိဳ႕နယ္ေျမေတြနဲ႔ တူေပတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အတြင္းေျခာက္ေထြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေျမ၊ တူေလဥပမာ။

မ်က္စိအၾကည္၊ နားအၾကည္၊ ႏွာေခါင္းအၾကည္၊ လွ်ာအၾကည္၊ ကိုယ္အၾကည္၊ စိတ္အၾကည္-ဆိုတဲ့ အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာက သူပုန္သူကန္ေတြ လုယက္ဖ်က္ဆီးရာ ၿမိဳ႕နယ္ေျမနဲ႔ တူတယ္ဟု ဆိုလုိပါတယ္။

အဆင္း႐ူပါ႐ံု၊ အသံသဒၵါ႐ံု၊ အန႔ံဂႏၶာရံု၊ အရသာရသာ႐ံု၊ အေတြ႕အထိေဖာ႒ဗၺာ႐ံု၊ သေဘာဓမၼာ႐ံုဆုိတဲ့ ဗာဟိရာတန(၆)ပါးကေတာ့ ခိုးသား ဓားျပ သုူပုန္ သူုကန္ေတြနဲ႔ တူေပတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အျပင္ေျခာက္ေထြ၊ ခုိးသားေတြ၊ တူေလဥပမာ။

အာ႐ံု(၆)ပါးကေတာ့ ခိုးသားဓားျပေတြနဲ႔ တူတယ္။ ခုိးသားဓားျပေတြ ၿမိဳ႕နယ္ေျမ ဝင္လာၿပီးေတာ့ လုယက္ဖ်က္ဆီး၊ လူေတြကို သတ္ျဖတ္၊ မီးေတြ႐ႈိ႕သြား၊ ဖ်က္ဆီးသြားၾကသလို အာ႐ံု(၆)ပါးက အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာမွာ ေရာက္လာၿပီး တုိက္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ခြင့္မရေအာင္ ကုသိုလ္ေတြကို လုယက္ဖ်က္ဆီးသြားၾကတယ္။ မ႐ႈမွတ္ႏိုင္လုိ႔ရိွရင္ ဘာေတြလာျဖစ္သလဲ ... အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္လာေပတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာ႐ံု(၆)ပါးဟာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ ခိုးသားဓားျပေတြနဲ႔ တူတယ္။

စင္စစ္ေတာ့ အာ႐ံု(၆)ပါးက တကယ္လုယက္ဖ်က္ဆီးႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ အာ႐ံု(၆)ပါးေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြက ကုသိုလ္ေတြကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာပဲ ျဖစ္ေပတယ္။

အာ႐ံု(၆)ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြက ဖ်က္ဆီးတာကိုပဲ အာ႐ံု(၆)ပါးမွာ တင္စားၿပီး မိန္႔ၾကားတဲ့ တရားေတာ္ျဖစ္တယ္။ အက်ဳိး ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတုိ႔ရဲ႕ အမည္ကို အေၾကာင္းအာ႐ံု(၆)ပါး၌ တင္စားၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းအာ႐ံု(၆)ပါးကုိပင္ ခုိးသားဓားျပလုိ႔ ဖလူပစာအားျဖင့္ မိန္႔ၾကားတဲ့ တရားေတာ္ျဖစ္တယ္။

သတိပ႒ာန္တရား(၄)ပါးကေတာ့ ဘာနဲ႔တူပါသလဲ ... ၿမိဳ႕ေစာင့္စစ္သားေတြ၊ လက္နက္ကိုင္ စစ္သားေတြနဲ႔ တူေပတယ္။ အာ႐ံု(၆)ပါးက ဒြါရ(၆)ပါး အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာကို လာတုိက္တဲ့အခါ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' 'ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္' 'နံတယ္၊ နံတယ္' 'စားတယ္၊ စားတယ္' 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' 'ၾကံစည္တယ္၊ စိတ္ကူးတယ္'လုိ႔ မ႐ႈမွတ္ပါဘူးလား .... ႐ႈမွတ္ရေပတယ္။ ဘာနဲ႔႐ႈမွတ္ရတာလဲ ... သတိပ႒ာန္တရားနဲ႔ ႐ႈမွတ္ရေပတယ္။ သတိပ႒ာန္တရား(၄)ပါးက အေစာင့္စစ္သား ၿမိဳ႕ေစာင့္ေတြနဲ႔ တူေပတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ သတိပ႒ာန္ေပ၊ ၿမိဳ႕ေစာင့္ေတြ၊ တူေလ ဥပမာ။

ဤကဲ့သို႔ အာ႐ံု(၆)ပါးက အၾကည္ဓာတ္(၆)ျဖာဟူေသာ ဒြါရ(၆)ပါး၌ လာတိုက္ေသာအခါ သတိပ႒ာန္တရား(၄)ပါးျဖင့္ 'ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္' 'ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္' 'နံတယ္၊ နံတယ္' 'စားတယ္၊ စားတယ္' 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' 'ၾကံစည္တယ္၊ စိတ္ကူးတယ္'ဟု ႐ႈမွတ္ႏိုင္၍ ဒြါရ(၆)ပါးလံုး လံုျခံဳသြားေသာအခါ မိမိတို႔ အလုိရိွအပ္ ေတာင့္တအပ္ေသာ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ခ်ဴပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္သြားၾကမည္ ျဖစ္ေပတယ္။

ဤကဲ့သို႔ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ အာရမၼဏပစၥည္းတရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ နာၾကားရတဲ့အတိုင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကၿပီးလွ်င္ မိမိတုိ႔ အလုိရိွအပ္ ေတာင့္တအပ္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္တို႔ကို ဒုကၡခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းရာ ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လြယ္ကူေသာအက်င့္ လွ်င္ျမန္စြာ ဆိုက္ေရာက္၍ မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း..။

ဆရာေတာ္ဘုရား ေပးသနားေတာ္မူတဲ့ ဆုနဲ႔ ျပည့္စံုရပါလို၏။

သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

ဆက္ရန္ ... အဓိပတိပစၥည္းသို႔...

2 comments:

madduxnabers said... @ March 5, 2022 at 6:02 AM

The titanium vs steel - TITanium Art
I made a piece of copper, called the tionerium, titanium bolts that made titanium band rings it look more titanium solvent trap monocore and 2020 escape titanium more beautiful than titanium chloride the tionerium. It has a solid titanium core that is ideal for

Unknown said... @ August 12, 2022 at 4:31 AM

l624x6affws366 bulk sex dolls,horse dildo,dildos,wolf dildo,women sexy toys,couples sexy toys,women sexy toys,sex toys,dog dildo q650l8hhizq815

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္