ဓမၼေဗာဓိ

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အလွဴတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (င)

၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (င)

ျမတ္စြာဘုရား တစ္ခ်ိန္ေသာအခါမွာ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူတယ္။ အရွင္ေပါ႒ိလဆိုတဲ့ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါး ရိွတယ္တဲ့။ ဂိုဏ္းႀကီး (၁၈)ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး သံဃာေတာ္ (၅၀၀)ကို ေန႔စဥ္ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ ပို႔ခ်ေပးေနတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေမႊေနာက္ၿပီးေတာ့ တရားဓမၼ အႏွစ္သာရေတြ ေဟာေနတဲ့ မေထရ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားထံ မၾကာခဏ သြားေရာက္ ရိွခိုးပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ကန္ေတာ့တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ေပါ႒ိလကို ေတြ႕တိုင္း ေတြ႕တိုင္း -

ဧဟိ တုစၧေပါ႒ိလ။ ဝႏၵ တုစၧေပါ႒ိလ၊ နိသီဒ တုစၧေပါ႒ိလ။ ယာဟိ တုစၧေပါ႒ိလ - စသည္ျဖင့္ "တုစၧ တုစၧ"လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူတယ္။ "တုစၧ ေပါ႒ိလ = အခ်ည္းႏီွး အလကားျဖစ္ေသာ ေပါ႒ိလ၊ ဧဟိ = လာခဲ့ေလာ။ တုစၧေပါ႒ိလ = အခ်ည္းႏီွး အလကားျဖစ္ေသာ ေပါ႒ိလ၊ ဝႏၵ = ရိွခိုးေလာ။ တုစၧေပါ႒ိလ = အခ်ည္းႏီွး အလကားျဖစ္ေသာ ေပါ႒ိလ၊ နိသီဒ = ထုိင္ေလာ။ တုစၧေပါ႒ိလ = အခ်ည္းႏီွး အလကားျဖစ္ေသာ ေပါ႒ိလ၊ ယာဟိ = သြားေလာ" ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

"အခ်ည္းႏီွး အလကားျဖစ္ေသာ ေပါ႒ိလႀကီး .. လာခဲ့၊ ရိွခိုး၊ ထုိင္၊ သြားေတာ့"။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလုိ မိန္႔ၾကားပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခ်ည္းႏီွးပဲ၊ အခ်ည္းႏီွးပဲ-လုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ့ အရွင္ေပါ႒ိလက စဥ္းစားတယ္။ "ဘယ္ႏွယ့္လဲ သာသာနာအေတြက္ ဂိုဏ္းႀကီး(၁၈)ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ ေန႔စဥ္ သံဃာ(၅၀၀)ကို စာေပက်မ္းဂန္ေတြ အပင္ပန္းခံၿပီးေတာ့ ပို႔ခ်ေနတဲ့ သာသနာျပဳေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လ်က္သားနဲ႔ "တုစၧ၊ တုစၧ" အလကားပဲ၊ အခ်ည္းႏီွးပဲ-လုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူေနတယ္။ ဘယ္လုိေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားတာပါလိမ့္" လုိ႔ စဥ္းစားပါတယ္။ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ တရားထူး တရားျမတ္ေတြ မရိွလို႔ တစ္မဂ္တစ္ဖုိလ္ မရလို႔ မဂ္တရား ဖုိလ္တရား နိဗၺာန္တရားေတြ မရရိွလုိ႔သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ဒီလို မိန္႔ၾကားတာပဲလို႔ အသိဉာဏ္ဝင္လာၿပီးေတာ့ မေနေတာ့ဘူး။ တရားရေအာင္ ရွာေတာ့မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာထြက္ပါတယ္။

သံဃာ (၅၀၀)မသိေအာင္ သကၤန္း၊ သပိတ္၊ ပရိကၡရာေတြ ျပင္ဆင္ၿပီးေတာ့ ေတာထြက္သြားပါတယ္။ ယူဇနာ (၁၂၀)ေဝးကြာတဲ့ ေတာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီေတာေက်ာင္းမွာ သံဃာ(၃၀)ရိွတယ္။ အကုန္လံုး ရဟႏၲာခ်ည္းပါပဲ။ ကိုရင္ေလးထိေအာင္ ရဟႏၲာေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။

ေရွးဦးစြာ အႀကီးဆံုး မေထရ္ႀကီးထံသြားၿပီးေတာ့ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေလွ်ာ္ထားတယ္။ "ဆရာေတာ္ႀကီးဘုရား ... တပည့္ေတာ္ကို သနားခ်ီးေျမႇာက္ေသာအားျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းတရားေတြ ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား" ဟုသြားေလွ်ာက္ထားေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ျပန္ၿပီးေတာ့ မိန္႔ၾကားတယ္။ "အရွင္ပါ႒ိလ ... ဘယ္လုိေလွ်ာက္ထားတာလဲ၊ အရွင္ေပါ႒ိလဆိုတာ သာသနာေတာ္မွာ အလြန္ထင္ရွားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္၊ ပိဋကတ္ (၃)ပံုေတြကို ေမႊေႏွာက္ၿပီးေတာ့ အႏွစ္သာရတရားေတြ ေဟာၾကားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္။

တပည့္ေတာ္မ်ားကသာ အရွင္ေပါ႒ိလထံမွာ နည္းခံဖုိ႔ရိွပါတယ္။ ကမၼ႒ာန္းတရား မေပးႏိုင္ပါဘူး။" ဟု ႃမြတ္ၾကားလုိက္ေတာ့ "ဆရာေတာ္ႀကီးဘုရား .. တပည့္ေတာ္ကို ယခုကဲ့သို႔ မငဲ့မညႇာ လ်စ္လ်ဴရႈၿပီးေတာ့ မမိန္႔ၾကားပါနဲ႔ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အားကိုးအားထား ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား"ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ထားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးေတာ္မမူပါ။

အရွင္ေပါ႒ိလမွာ စာေပက်မ္းဂန္တတ္တဲ့ မာန္ေတြရိွေနတယ္။ မာန္ရိွေနလို႔ တရားမရႏိုင္တာကို ျမင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပယ္လုိက္တယ္။ "ဒုတိယမေထရ္ႀကီးထံ သြားေလွ်ာက္ပါ"ဟု မိန္႔ၾကားလုိက္တယ္။ ဒုတိယအႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ မေထရ္ထံ သြားေလွ်ာက္ျပန္ေတာ့လည္း ဒုတိယမေထရ္ကလည္း ဒီအတုိင္းပဲ ပယ္လုိက္ျပန္ပါတယ္။ "တတိယမေထရ္ႀကီးထံ သြားေလွ်ာက္ထားပါ"ဟု မိန္႔ၾကားလုိက္တယ္။ သြားေလွ်ာက္ထားျပန္ေတာ့လည္း တတိယမေထရ္ႀကီးကလည္း ပယ္လုိက္ျပန္တယ္။

အဆင့္ဆင့္ပယ္လုိက္တာ ဘယ္ေရာက္သြားလဲဆိုေတာ့ (၇)ႏွစ္သားအရြယ္ အကၤန္းခ်ဳပ္ေနတဲ့ ကိုရင္ေလးထံ ေရာက္သြားတယ္။ ေရာက္သြားေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးေတာ့ "ကိုရင္ .. တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အားထားရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရား။ ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား"ဟု ေလွ်ာက္ထားတယ္။ "အရွင္ဘုရား .. ဘယ္လုိမိန္႔ၾကားေနတာလဲဘုရား။ အံ့ၾသစရာစကားေတြပါလား၊ အရွင္ဘုရားက သက္ေတာ္ ဝါေတာ္ကလည္း ႀကီး၊ စာေပက်မ္းဂန္ေတြကလည္း ပိဋကတ္(၃)ပံု တတ္ေျမာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္။ အရွင္ဘုရားထံမွာသာ တပည့္ေတာ္က နည္းခံဖုိ႔ရိွပါတယ္ ဘုရား။

တပည့္ေတာ္က အသက္လည္း ငယ္ပါတယ္ဘုရား။ စာကလည္း မတတ္ပါဘူးဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားထံမွာပဲ တပည့္ေတာ္က နည္းခံဖို႔ ရိွပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ဘယ္လုိ မိန္႔ၾကားတာလဲဘုရား"ဟု ကိုရင္ေလးကလည္း ပယ္လုိက္ျပန္ပါတယ္။ မာန္ေတြက်သြားေအာင္ ပယ္ရတာျဖစ္တယ္။ အရွင္ေပါ႒ိလက ျပန္ေလွ်ာက္ထားသည္မွာ - "ကိုရင္ဘုရား ... ကိုရင္မွတစ္ပါး တပည့္ေတာ္မွာ ကိုးကြယ္ရာ မရိွေတာ့ပါဘူးဘုရား။ သံဃာ (၂၉)ပါး ကုန္ပါၿပီဘုရား။ ကိုရင္တစ္ပါးပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ဘုရား။" "ကိုရင္တစ္ပါးပဲ အားကိုးအားထားရာ ရိွပါေတာ့တယ္ဘုရား" ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ကိုရင္ေလးက နည္းနည္းသနားသြားပါတယ္။

အင္း - ဒီကိုယ္ေတာ္ႀကီးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မာန္ေတြက်သြားၿပီ။ "အရွင္ဘုရား.. တပည့္ေတာ္ေျပာတာ တစ္ေသြမတိမ္း နားေထာင္ႏိုင္ပါ့မလား" "နားေထာင္ႏိုင္ပါတယ္၊ ကိုရင္က ခိုင္းမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ မီးပံုထဲ ခုန္ခ်ရမယ္ဆိုရင္ မီးပံုထဲ အခုခုန္ခ်လုိက္ပါမယ္" "မီးပံုေတာ့ မရိွဘူးဘုရား၊ ဟုိးေရွ႕နားမွာ ေရအိုင္ႀကီးတစ္အိုင္ ရိွတယ္ဘုရား။ အဲဒီ ေရအိုင္ႀကီးထဲကို အရွင္ဘုရား အခုဝတ္ထားတဲ့ သကၤန္းအသစ္ေတြနဲ႔ ဆင္းသြားရမယ္"ဟု ဆိုတဲ့အတုိင္း တစ္ခြန္းတည္းေသာစကားျဖင့္ ဆင္းသြားတယ္ သကၤန္းေတြ ေရစို၊ သကၤန္းအနားေတြ ေရစိုတဲ့အခါ ျပန္ေခၚလုိက္တယ္။ "အရွင္ဘုရား ႂကြလာပါေတာ့"ဟု ဆုိတဲ့အတိုင္း တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားျဖင့္ပင္ ျပန္တက္လာ၊ ႂကြလာတယ္။

"အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ ကမၼ႒ာန္းတရားေပးေတာ့မယ္။ အရွင္ဘုရား သတိထားၿပီးေတာ့ နားေထာင္ပါ၊ ႏွလံုးသြင္းပါ"

"ေတာထဲမွာ ေတာင္ပို႔ႀကီးတစ္ခု ရိွတယ္ဘုရား။ အဲဒီေတာင္ပို႔ႀကီးကလည္း အေပါက္(၆)ေပါက္ရိွတယ္ဘုရား၊ အဲဒီေတာင္ပို႔ႀကီးထဲကို ဖြတ္တစ္ေကာင္ကလည္း ဝင္ေနတယ္ဘုရား၊ အဲဒီဖြတ္ကို အလုိရိွတဲ့ ေယာက္်ား (၅)ေပါက္ကို ပိတ္ထားၿပီးေတာ့ တစ္ေပါက္ကေနေစာင့္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းယူရပါတယ္ဘုရား"ဟု မိန္႔ၾကားလုိက္တယ္။

"ဖြတ္ကို ဖမ္းယူရသကဲ့သို႔ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္တည္း-ဟူေသာ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဒြါရ(၆)ပါး၊ အေပါက္(၆)ေပါက္ရိွေပတယ္။ အဲဒီဒြါရ (၆)ပါးမွာ က်ေရာက္လာတဲ့ အာ႐ံုေတြကို (၅)ဒြါရကို ပိတ္ထားၿပီးေတာ့ မေနာဒြါရတစ္ေပါက္ကေန ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ႐ႈရပါ့မယ္ဘုရား"-ဟု ကမၼ႒ာန္းတရား မိန္႔ၾကားလုိက္တယ္။ မိန္႔ၾကားလုိက္ေတာ့ အရွင္ေပါ႒ိလ သေဘာက်သြားၿပီး "ကိုရင္၊ တပည့္ေတာ္အတြက္ ကမၼ႒ာန္းတရားေပးတာ ဤမွ်နဲ႔ပဲ ျပည့္စံုပါၿပီ"ဟု ေလွ်ာက္ထားတယ္။

ပိဋကတ္(၃)ပံုတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆုိေတာ့ ျပည့္စံုသြားပါၿပီ။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္-တည္းဟူေသာ ဒြါရ(၆)ပါးကို ျမန္မာလုိ တံခါး(၆)ေပါက္လို႔ ေခၚရပါတယ္။

မ်က္စိတည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္၊
နားတည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္၊
ႏွာေခါင္းတည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္၊
လွ်ာတည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္၊
ကိုယ္တည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္၊
စိတ္တည္းဟူေသာ တံခါးေပါက္။

(၆)ေပါက္ ရိွပါတယ္။ ေတာင္ပို႔ႀကီးနဲ႔ တူပါတယ္။ တူေနတယ္။ အဲဒီေတာင္ပို႔ႀကီးထဲမွာ ဝင္ေနတဲ့ဖြတ္ကို ဘယ္ႏွစ္ေပါက္ကို ပိတ္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းရပါ့မလဲ ... (၅)ေပါက္ကို ပိတ္ၿပီး ဖမ္းရပါမယ္။ (၁)ေပါက္ကေန ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းရသကဲ့သို႔ အခုလည္း မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္-တည္းဟူေသာ (၅)ဒြါရ၊ (၅)ေပါက္ကို ပိတ္ထားဘိသကဲ့သို႔ ပိတ္ထားၿပီးေတာ့ မေနာဒြါရကေန ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္ရမယ္ဆုိေတာ့ သေဘာက်သြားပါတယ္။ အခုေယာဂီမ်ား ႐ႈတာနဲ႔ တူပါေပတယ္။ (၅)ဒြါရကို ပိတ္ထားသကဲ့သို႔ -လုိ႔ဆိုရာ၌ - အရာဝတၳဳေတြနဲ႔ေတာ့ ပိတ္ထားလုိ႔ မရပါဘူး။ ဒီပိတ္ထားျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ႈမွတ္ေသာအားျဖင့္ ပိတ္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္။

မ်က္စိမွာ အဆင္း႐ူပါ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ ေလာဘလည္း မျဖစ္သြားရေအာင္၊ ေဒါသလည္း မျဖစ္သြားရေအာင္ ႐ႈထားတာကိုပဲ ပိတ္ထားတယ္လုိ႔ ဆိုရပါတယ္။ နားမွာ အသံ သဒၵါ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုေၾကာင့္လည္း ေလာဘမျဖစ္ရေအာင္၊ ဆိုးတဲ့အာ႐ံုေၾကာင့္လည္း ေဒါသမျဖစ္ရေအာင္ ႐ႈမွတ္ႏုိင္တာကို ပိတ္ထားတာလို႔ ဆိုရပါတယ္။

မ်က္စိအၾကည္မွာ အဆင္း႐ူပါရံု လာတုိက္တဲ့အခါ၊ နားအၾကည္မွာ အသံ သဒၵါ႐ံု လာတိုက္တဲ့အခါ၊ ႏွာေခါင္းအၾကည္မွာ အန႔ံ ဂႏၶာ႐ံုလာတုိက္တဲ့အခါ၊ လွ်ာအၾကည္မွာ အရသာ ရသာ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ၊ ကိုယ္အၾကည္မွာ အေတြ႕ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ-တုိ႔၌ ေလာဘ ေဒါသေတြ မျဖစ္သြားရေအာင္ မေနာဒြါရကေန၍ ေစာင့္ၿပီး ႐ႈမွတ္ေနရပါတယ္။ ဤကဲ့သို႔ ႐ႈမွတ္ေနျခင္းျဖင့္ (၅)ဒြါရကို ပိ္တ္ထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပတယ္။ ဖြတ္ဖမ္းတဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေပါက္က ေစာင့္ဖမ္းေနတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ကိုရင္ေလးေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္း၊ ေယာဂီမ်ား ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနည္းနဲ႔ တူပါေပတယ္။ ေနရာက်လုိက္တာ၊ ဒီအတုိင္းပင္ ႐ႈမွတ္ၾကရေပတယ္။ ကိုရင္ေလးေပးတဲ့ နည္းအတုိင္း ႐ႈလုိက္တာ အရွင္ေပါ႒ိလ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္း ေလးမဂ္ ေလးဖိုလ္ အဆင့္ဆင့္တက္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္။

ပိဋကတ္(၃)ပံု တတ္ေျမာက္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ သေဘာက်သြားတာနဲ႔ ႐ႈမွတ္လုိက္တာ သမာဓိဉာဏ္ေတြကလည္း အသင့္အတင့္ အေျခခံ႐ိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ပါရမီအေျခခံလည္း ရင့္က်က္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေတာ့ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္။ ရဟႏၲာ ျဖစ္တဲ့နည္းကိုပဲ အခု ေယာဂီမ်ား ႐ႈမွတ္ေနရတာျဖစ္တယ္။ ဒြါရ(၆)ပါး၊ အာ႐ံု(၆)ပါးတုိ႔တြင္ (၅)ဒြါရမွာ အာ႐ံု(၅)ပါး လာတုိက္တဲ့အခါ မေနာဒြါရကေနၿပီးေတာ့ တစ္ေပါက္ကေန ေစာင့္ဖမ္းၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္ေနရတယ္။ အျမဲတမ္း မျပတ္မလပ္ ႐ႈမွတ္ေနရတာကေတာ့ ကိုယ္ကာယကပဲ အဓိကထားၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္ေနရတယ္။

မ်က္စိအၾကည္နဲ႔ အဆင္း ႐ူပါ႐ံု လာတုိက္တဲ့ဟာလည္း အလြန္ပဲ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ အဆင္း ႐ူပါ႐ံုကလည္း ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔ တူပါတယ္။ မ်က္စိအၾကည္ကလည္း ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔ပဲ တူတယ္တဲ့။ ဝါဂြမ္း(၂)ခု တုိက္လိုက္တာ အလြန္သိမ္ေမြ႕တယ္။ အသံမျမည္ပါဘူး။ အလြန္သိမ္ေမြ႕တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သမာဓိဉာဏ္ေတြ ေတာ္ေတာ္အားေကာင္းမွ ႐ႈႏုိင္ေပတယ္။ သမာဓိဉာဏ္ေတြ အားနည္းေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ မ႐ႈႏိုင္ေသးေပဘူး။

နားအၾကည္မွာ အသံ သဒၵါ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ နားအၾကည္မွာ အသံ သဒၵါ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါလည္း အသံ သဒၵါ႐ံုကလည္း ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔႔ပဲ တူတယ္။ နားအၾကည္ကလည္း ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔ တူတယ္။ ဥပါဒါ႐ုပ္ေတြဆိုေတာ့ မဟာဘုတ္ကို မီွၿပီးမွ ျဖစ္လုိ႔ရတယ္။ သူတို႔ခ်ည္းသက္သက္ ျဖစ္လို႔မရဘူး။ အလြန္သိမ္ေမြ႕ေပတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့႐ုပ္ႏွင့္ သိမ္ေမြ႕တဲ့႐ုပ္ တုိက္တာျဖစ္တယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့႐ုပ္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္လုိက္တာ မထင္ရွားေပဘူး။ အလြန္သမာဓိ အားေကာင္းတဲ့အခါက်မွ 'ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္'လုိ႔ ႐ႈမွတ္လို႔ရတယ္။

ႏွာေခါင္းအၾကည္မွာ အန႔ံ ဂႏၶာ႐ံု လာတုိက္တဲ့အခါ ဒီအတုိင္းပဲ။ အနံ႔ကေလးကလည္း ဝါဂြမ္းေလးေလာက္ပဲ သိမ္ေမြ႕တယ္၊ ႏွာေခါင္းအၾကည္ကလည္း ဝါဂြမ္းေလးလုိပဲ သိမ္ေမြ႕တယ္။ ဝါဂြမ္း ဝါဂြမ္းခ်င္း တုိက္လုိက္သကဲ့သို႔ အလြန္သိမ္ေမြ႕တဲ႔ အတြက္ေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ႐ႈမွတ္လို႔ မရေပဘူး။ လွ်ာအၾကည္မွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပဲ။

ကိုယ္အၾကည္မွာေတာ့ လာတုိက္တဲ့ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုက ဘာနဲ႔တူလဲဆိုရင္ ေဖာ႒ဗၺ႐ံု-ဆိုတာ ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ မဟာဘုတ္ႀကီး (၃)ပါးကို ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု-လုိ႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုက ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ သံတူႀကီးနဲ႔ တူတယ္။ ကုိယ္အၾကည္ေလးက ဝါဂြမ္းနဲ႔ပဲ တူတယ္။ အဲဒီ ကုိယ္အၾကည္ဝါဂြမ္းေလးကို ေပတံုးႀကီးေပၚမွာ တင္ထားတာနဲ႔ တူတယ္။

ကိုယ္အၾကည္ေလး တည္ေနတာက ေပတံုးႀကီးနဲ႔တူတဲ့ ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ အာေပါ-လုိ႔ဆိုတဲ့ ဓာတ္ႀကီး(၄)ပါးေပၚမွာ တည္ရပါတယ္။ ကိုယ္အၾကည္ဟာ ဥပါဒါ႐ုပ္ပဲ၊ ဥပါဒါ႐ုပ္ကေလးေတြက မဟာဘုတ္ကို မီွၿပီးေတာ့ တည္ေနရတယ္။ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုပ္က ဘာနဲ႔တူသလဲ ... (၁)ပိႆာေလာက္ေလးတဲ့ သံတူႀကီးနဲ႔ တူတယ္။ ကာယအၾကည္ေလးက ေပတံုးႀကီးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔တူတယ္။ သံတူႀကီးနဲ႔ ေပတံုးႀကီးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ဝါဂြမ္းေလးကို ထုခ်လုိက္တဲ့အခါ ဝါဂြမ္းတြင္ မနားေပဘူး။ ေပတံုးႀကီးကို တစ္ခါတည္း သြားၿပီးေတာ့ ထိသြားပါတယ္။ ထိသြားေတာ့ အသံေတြေတာင္ ျမည္သြားႏုိင္တယ္။

အဲဒီလုိပါပဲ ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္က ကာယအၾကည္ကို လာတုိက္တဲ့အခါ သိပ္ထင္ရွားပါတယ္။ ထုခ်လုိက္တဲ့ တူႀကီးဟာ ဝါဂြမ္းတင္ မနားပဲနဲ႔ ေပတံုးမွာ သြားသြားထိဘိသကဲ့သို႔ ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္က တုိက္ခ်လုိက္တဲ့အခါ ကာယအၾကည္မွာပဲ မနားပဲနဲ႔ မဟာဘုတ္ေတြမွာပါ သြားၿပီးေတာ့ တုိက္ေတာ့ ထင္ရွားပါတယ္။ ေပတံုးႀကီးနဲ႔တူတဲ့ မပာာဘုတ္ေတြမွာ သြားတုိက္ေတာ့ ထင္ရွားတယ္။ ထင္ရွားတဲ့အခါ ႐ႈမွတ္ရတာ လြယ္ပါတယ္။

အျပင္က လာတုိက္တဲ့ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုပ္က (၁)ပိႆေလာက္ ေလးတဲ့ သံတူႀကီးနဲ႔ တူတယ္။ အတြင္းက ကာယအၾကည္ေလးက ေပတံုးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ဝါဂြမ္းေလးနဲ႔ တူတယ္။ ေပတံုးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ဝါဂြမ္းေလးကို (၁)ပိႆာေလာက္ ေလးတဲ့ သံတူႀကီးနဲ႔ ထုခ်လိုက္တဲ့အခါ ဝါဂြမ္းေလးမွာ မနားပဲနဲ႔ ေပတံုးမွာ သြားသြားၿပီးေတာ့ ထိေတာ့ အသံေတြ ျမည္ထြက္လာသလုိ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုပ္က ေနၿပီးေတာ့ ကာယအၾကည္ေလးကို တိုက္လုိက္တဲ့အခါ ကာယအၾကည္မွာပဲ မနားပဲနဲ႔ အတြင္းက မပာာဘုတ္ႀကီး (၄)ပါးမွာ သြားသြားၿပီးေတာ့ ထိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။ (အ႒သာလိနီ - ၃၀၄)

ထင္ရွားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေယာဂီမ်ား ႐ႈမွတ္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဘယ္ေနရာကပဲထိထိ 'ထိတယ္၊ ထိတယ္'လုိ႔ မွတ္ရပါတယ္။ ကိုယ္ကာယနဲ႔ အျပင္ပ ဝတၳဳေတြ၊ အခင္းေတြ၊ ၾကမ္းေတြနဲ႔ ထိတဲ့အခါလည္ 'ထိတယ္၊ ထိတယ္'လုိ႔ မွတ္လို႔ ရပါတယ္။

ကိုယ္ကာယအခ်င္းအခ်င္း၊ လက္အခ်င္းခ်င္းထိတာ၊ ေျခေထာက္ခ်င္း ေျခေထာက္ခ်င္းထိတာ၊ ကိုယ္ကာယ အခ်င္းအခ်င္းထိတာကိုလည္း 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' လုိ႔ ႐ႈမွတ္လို႔ ရပါတယ္။ ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္၊ ထုိင္တယ္၊ ထိတယ္-ဆိုတာလည္း အထိေတြပဲ။ ေဖာင္းတယ္-ဆိုတာလည္း ေလ အဆင့္ဆင့္ ဝမ္းဗုိက္ကို တိုးထိၿပီး ေဖာင္းတက္လာတာ၊ အထိကိုပဲ မွတ္ရတာပဲ ျဖစ္တယ္။

အဂၤ မဂၤါ ႏုသေရ ဝါေယာ - ဆိုတဲ့ အဂၤါႀကီးငယ္ေတြကို တြန္းကန္ၿပီးေနတဲ့ ဝါေယာက အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေလးေတြ ထိတာကို (အတြင္းကေနဓာတ္သေဘာေတြ ထိတာကို) 'ထိတယ္၊ ထိတယ္'လုိ႔ မွတ္လို႔ ရပါတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား၊ နားရြက္ဖ်ား၊ ေျခဖ်ား လက္ဖ်ားေတြမွာလည္း တိုးေနတဲ့၊ ထိေနတဲ့ သေဘာေလးေတြကိုလည္း 'ထိတယ္၊ ထိတယ္' 'တိုးတယ္၊တိုးတယ္'လုိ႔ မွတ္လို႔ ရပါတယ္။ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။ ဝါဂြမ္းေလးကို သံတူႀကီးနဲ႔ ထုခ်လုိက္ေတာ့ ေပတံုးမွာ သြားသြားတိုက္သလုိ ကုိယ္ကာယမွာ အထိေတြဟာ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္တဲ့။

အထိကို (၃)မ်ဳိး ႐ႈမွတ္၍ ရပံု

အထိကို (၃)မ်ဳိး ႐ႈမွတ္လုိ႔ ရပါတယ္။
- ကိုယ္ကာယနဲ႔ အျပင္က ဝတၳဳျဒပ္ေတြနဲ႔ ထိတဲ့အခါလည္း 'ထိတယ္၊ ထိတယ္။
- ကိုယ္ကာယအခ်င္းခ်င္း ထိတာကိုလည္း 'ထိတယ္၊ ထိတယ္'။
- အတြင္းက ဓာတ္သေဘာေတြ တြန္းသြားတဲ့၊ အတြင္းက တိုးေနတဲ့ ထိတဲ့ သေဘာေတြကိုလည္း 'ထိတယ္၊ ထိတယ္၊ တိုးတယ္၊ တိုးတယ္'။

သမာဓိဉာဏ္ အသင့္အတင့္ ရင့္က်က္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ အႏံွ႔အျပားမွာ မွတ္လို႔ ရပါတယ္။ ေခါင္းမွာလည္း တစ္လႈပ္လႈပ္ တစ္ရြရြ၊ မ်က္ႏွာမွာလည္း တစ္လႈပ္လႈပ္ တစ္ရြရြ၊ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား၊ နားရြက္ဖ်ားေတြမွာလည္း တစ္လႈပ္လႈပ္ တစ္ရြရြ၊ ေျခဖ်ား လက္ဖ်ားေတြမွာလည္း တစ္လႈပ္လႈပ္ တစ္ရြရြ တိုးေနတာေတြ မွတ္လို႔ ရပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့႐ုပ္ကေလးေတြ မွတ္လို႔ရသြားၿပီ။ ရၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိမ္ေမြ႕တဲ့ ႐ုပ္ထက္ သိမ္ေမြ႕တဲ့ နာမ္တရားေတြကိုလည္း ႐ႈမွတ္လုိ႔ ရသြားၾကေပတယ္။

ဤကဲ့သို႔ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ အနႏၲရ ပစၥည္းတရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ နာၾကားရတဲ့အတိုင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကၿပီးလွ်င္ မိမိတုိ႔ အလုိရိွအပ္ ေတာင့္တအပ္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္တို႔ကို ဒုကၡခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းရာ ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လြယ္ကူေသာအက်င့္ လွ်င္ျမန္စြာ ဆိုက္ေရာက္၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း..။

ဆရာေတာ္ဘုရား ေပးသနားေတာ္မူတဲ့ ဆုနဲ႔ ျပည့္စံုရပါလို၏။

သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ။

0 comments:

Post a Comment

 
အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ - တရားအလွဴေပးလွဴသူသည္ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ ေပးလွဴသူမည္၏။ (ဘဝတိုင္း ဉာဏ္ထက္ျမက္ေစ၏။)

ဤဓမၼblogမွ တရားမ်ားအား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ရန္ ျဖန္႔ေဝၾကပါခင္ဗ်ား။


တျခားဘာသာမ်ား ေလ့လာခ်င္ရင္....
သမၼာက်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Bible)
ကုရ္အာန္က်မ္းစာ-ျမန္မာျပန္ (Quran)
ဟိႏၵဴ ဘာသာ (Hinduism)
ဂ်ဴး ဘာသာ (Judaism)
ဂ်ိန္း ဘာသာ (Jainism)
အစၥလာမ္ ဘာသာ (Islam)

Followers

ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း

ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္