tag:blogger.com,1999:blog-25087555504164625082024-03-08T01:38:11.905-08:00ဓမၼေဗာဓိPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.comBlogger38125tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-29208633721732611662009-11-16T04:55:00.000-08:002009-11-16T07:37:36.714-08:00၆။ သဟဇာတ ပစၥည္း၆။ သဟဇာတ ပစၥည္း (က)
၁၃၅၃-ခု၊ ဝါေခါင္လကြယ္ေန႔၊ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ေဟာၾကားမည့္ တရားေတာ္က ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္တဲ့ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ အစဥ္အားျဖင့္ သဟဇာတပစၥည္းကို ေဟာၾကားပါ့မယ္။
သဟဇာတပစၥည္း၌ သဟဇာတ၏ အနက္အဓိပၸါယ္
သဟဇာတ -ဆိုတာ သဟ-က = အတူတကြ၊ ဇာတ-က = ျဖစ္လာ။ မိမိႏွင့္ အတူတကြျဖစ္တဲ့ ပစၥယုပၸန္တရား၊ အက်ဳိးတရားေတြကို ျဖစ္ေပၚေအာင္ ေက်းဇူးျပဳတာကို "သဟဇာတပစၥည္း"လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ သဟ = အတူတကြ၊ ဇာတ = ျဖစ္တဲ့ ပစၥPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-855951577946476212009-09-18T23:12:00.000-07:002009-11-16T06:18:03.901-08:00ဝီထိ (၂)ဝီထိ (၂)
ဝီထိျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါေလးပါး
စကၡဳဒြါရဝီထိ (ဝါ) စကၡဳဝိညာဏ ဝီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း (၄)ပါး ျပည့္စံုရ၏ ။
(၁) စကၡဳပသာဒ-ဟုေခၚေသာ မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ ေကာင္းမြန္ရမည္။
(၂) ႐ူပါ႐ံု-ဟူေသာ ျမင္ႏိုင္သည့္ အဆင္းလည္း ရိွရမည္။
(၃) အာေလာက-ဟူေသာ အလင္းလည္း ရိွရမည္။
(၄) မနသိကာရ-ဟုေခၚေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈ အာဝဇၨန္းလည္း ရိွရမည္။
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ စကၡာ, ေလာက၊ ႐ူပထင္ၿပီး၊ မနသီ၊ ေလးလီစကၡဳဖို႔။
စကၡဳပသာဒ Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-29933780141626269502009-09-13T10:28:00.000-07:002009-11-16T06:18:53.989-08:00ဝီထိ (၁)ဝီထိ (၁)
သဟဇာတပစၥည္း အေၾကာင္းမသြားခင္ ဝီထိကို သၿဂႋဳဟ္နည္းအားျဖင့္ ျပန္လည္၍ နည္းနည္းတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
'ဝီထိ' သဒၵါသည္ 'အစဥ္အတုိင္း' ကို ေဟာ၏ ။ လူတို႔၏ သြားလာရာ ခရီးစဥ္သည္ ရြာစဥ္ကို မေက်ာ္ဘဲ တစ္ရြာၿပီးတစ္ရြာ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္သန္းသြားသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ စိတၱနိယာမအရ စိတ္တို႔၏ ျဖစ္စဥ္သည္ ျဖစ္သင့္ေသာ စိတ္အစဥ္တို႔ကို မေက်ာ္မူဘဲ စိတ္တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ရ၏ ။
ဥပမာ - မ်က္စိ အၾကည္ဓာတ္၌ အဆင္းအာ႐ံု Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-61599672223576638532009-09-13T10:01:00.000-07:002009-09-18T23:31:21.236-07:00၅။ သမနႏၲရ ပစၥည္း
ပစၥည္း = အနႏၲရပစၥည္းႏွင့္ တူ၏ ။
ပစၥယုပၸန္ = အနႏၲရပစၥည္း၏ ပစၥယုပၸန္ႏွင့္ တူ၏ ။
ပစၥယသတၱိ = ဧကရာဇ္မင္း၏ အရညဝါသီ ေတာထြက္၍ ရဟန္းျပဳျခင္းသည္ သားႀကီးရတနာအား မင္းအျဖစ္ကို ရေစျခင္းငွာ ေက်းဇူးျပဳသကဲ့သို႔ ေရွ႕ေရွ႕ျဖစ္ေသာ စိတ္ေစတသိက္တုိ႔သည္ ေနာက္ေနာက္ အျခားမဲ့ျဖစ္ၾကသည့္ စိတ္ေစတသိက္တို႔အား ေကာင္းစြာ အျခားမရိွေစဘဲ ျဖစ္ေပၚရန္ ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏ ။
ေရွးေရွးစိတ္ေစတသိက္တို႔က ေနာက္ေနာက္ စိတ္ေစတသိက္တုိ႔အား အစဥ္ အဆPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-64684708034421084512009-08-28T10:37:00.000-07:002009-08-28T10:39:58.237-07:00၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (င)၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (င)ျမတ္စြာဘုရား တစ္ခ်ိန္ေသာအခါမွာ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူတယ္။ အရွင္ေပါ႒ိလဆိုတဲ့ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါး ရိွတယ္တဲ့။ ဂိုဏ္းႀကီး (၁၈)ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး သံဃာေတာ္ (၅၀၀)ကို ေန႔စဥ္ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ ပို႔ခ်ေပးေနတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေမႊေနာက္ၿပီးေတာ့ တရားဓမၼ အႏွစ္သာရေတြ ေဟာေနတဲ့ မေထရ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားထံ မၾကာခဏ Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-39690070090223564882009-08-23T21:30:00.000-07:002009-08-24T10:48:54.887-07:00၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (ဃ)၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (ဃ)ဝိပါက္ကေတာ့ အမွန္အတုိင္းပဲ။ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္အက်ဳိးေပးေတြနဲ႔၊ မေကာင္းတာေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရပါေသာ္လည္း မိမိတုိ႔က ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေတြပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ကုသိုလ္ေဇာေတြပဲ ေစာသြားပါတယ္။ "ဝိပါက္အမွန္၊ ေဇာအျပန္'လို႔ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေဆာင္ပုဒ္စီထားတာ ေနရာက်ပါတယ္။ ဝိပါက္က အမွန္အတုိင္းပဲ။ မေကာင္းတဲ့ ဆိုးက်ဳိးေတြ လာေတြ႕ေနရတယ္။ မိမိက ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေဇာက်ေPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-90393511795359946822009-08-18T09:18:00.000-07:002009-08-18T09:36:19.519-07:00၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (ဂ)၄။ အနႏၲရ ပစၥည္း (ဂ)အဗ်ာကတက အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳပံုအဗ်ာကတကေန အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာကို ေျပာျပပါေတာ့မယ္။ ေဇာ(၇)ႀကိမ္က ႏွလံုးလည္း မသြင္း၊ မွတ္လည္း မမွတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ (၇)ႀကိမ္လံုး အကုသုိလ္ေဇာေတြ ေစာသြားတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဝုေ႒ာက ပထမေဇာကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ အဗ်ာကတက အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာ ျဖစ္ေပတယ္။ ဝုေ႒ာက အဗ်ာကတက အကုသိုလ္ ပထမေဇာကို ေက်းဇူးျပဳတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဗ်ာကတအတြက္ (၃)ခ်က္ ရသြားေပၿပီ။'အဗ်ာကေတာPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-40812797761110646692009-08-08T10:16:00.000-07:002009-08-08T10:28:48.824-07:00၄။ အနနၲရပစၥည္း (ခ) ၄။ အနနၲရပစၥည္း (ခ)ပဥၥဒြါရမွာ စိတ္အစဥ္ေတြ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေရွ႕စိတ္ကေနၿပီး ေနာက္စိတ္ေတြကုိ အၾကားမရိွ အနႏၲရသတၱိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနပံုကို ေခါင္းစဥ္ပမဏာအေနနဲ႔ ေယာဂီမ်ား သေဘာက် နားလည္ေအာင္ ေရွးဦးစြာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာျပထားတာပါပဲ။ေနာက္ေတာ့ (၇)ခ်က္ေဟာပါတယ္။ (၇)ခ်က္ကေတာ့ ကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အဗ်ာကတက ၃-ခ်က္၊ ေပါင္း ၇-ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ (၇)ခ်က္ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပံုကို ဝီထိအစဥ္ (၁၇)ခ်Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-56385195951923694142009-08-05T10:58:00.000-07:002009-08-05T11:06:25.424-07:00၄။ အနႏၲရပစၥည္း (က) ၄။ အနႏၲရပစၥည္း (က)၁၃၅၃-ခု၊ ဝါေခါင္လဆုတ္ (၈)ရက္၊ (၈)ရက္ေန႔ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ေဟာၾကားရမည့္ တရားေတာ္က အနႏၲရပစၥည္း တရားေတာ္ ျဖစ္တယ္။ ပစၥယနိေဒၵသပါ႒ိေတာ္လာ အနႏၲရပစၥည္း တရားေတာ္ ျဖစ္တယ္။ အနႏၲရပစၥည္းတရားေတာ္ကို မေဟာၾကားမီ အနႏၲရပစၥည္းရဲ႕သေဘာတရားေလးေတြ ေယာဂီမ်ား မွတ္မိရေအာင္ ေရွးဦးစြာ ေဟာၾကားပါ့မယ္။ပ႒ာန္းဆိုေတာ့ ခက္ခဲ၊ နက္နဲ၊ သိမ္ေမြ႕တဲ့ တရားေတာ္ ျဖစ္တယ္။ "က်မ္းႀကီးပ႒ာန္း၊ က်မ္းငယ္ဆန္း၊ က်Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-68237655049670813162009-07-22T09:34:00.000-07:002009-07-22T09:58:34.651-07:00အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (င)အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (င)အစၧရာဂဏသံဃု႒ံ ၊ ပိသာစ ဂဏေသဝိတံ။ဝနႏၲံ ေမာဟနံ နာမ ၊ ကထံ ယာၾတ ဘဝိႆတီတိ။(ေဒဝတာသံယုတၱ-သံ-၁/၃၀-အစၧရာသုတၱ)အစၧရာဂဏသံယု႒ံ = နတ္သမီးေပါင္း သိန္းေသာင္းမက ေႂကြးေၾကာ္ဆူရာ ေနရာဌာန ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ပိသာစ ဂဏေသဝိတံ = တေစၧ ေျမဘုတ္ ဘီလူးတို႔၏ မီွဝဲရာဌာနႏွင့္ တူထေသာ၊ ေမာဟနံ = နတ္တို႔ကို ေတြေဝမိုက္မဲေစတတ္ေသာ၊ တံဝနံ = ထုိနႏၵဝန္ဥယ်ာဥ္ကို၊ ကထံနာမ = အဘယ္သို႔လွ်င္၊ ယာၾတ = ေက်ာ္လြန္၍ သြားရျခင္းသည္၊ ဘဝိႆတိ Pyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-38406131430349211562009-07-19T10:22:00.000-07:002009-07-22T09:58:34.651-07:00အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဃ)အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဃ)စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ပံုဣမိနာ ပန ဉာေဏန သမႏၷာဂေတာဝိပႆေကာ ဗုဒၶသာသေန လဒၶႆာေသာ လဒၶပတိေ႒ာ၊နိယတဂတိေကာ စူဠေသာတာပေႏၷာနာမ ေဟာတိ။ (ဝိသုဒၶိမဂ္)ဣမိနာ ပန ဉာေဏန = ဤသို႔ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကိုသာ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ႏွင့္၊ သမႏၷာဂေတာ = ျပည့္စံုေသာ၊ ဝိပႆေကာ = ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္၊ ဗုဒၶသာသေန = ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ျမတ္၌၊ လဒၶႆာေသာ = ရအပ္ေသာ သက္သာရာရိွသည္ျဖစ္၍၊ လဒၶပတိေ႒ာ = ရအပ္ေသာ ေထာက္ရာPyae Phyo (Shwe Myine)http://www.blogger.com/profile/06051405607509811375noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-22236546522722382482009-07-13T05:22:00.000-07:002009-07-22T09:58:34.652-07:00အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဂ) အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ဂ)ဝိပႆနာအရာတြင္ ပရမတ္ကုိ ႐ႈပံုဝိပႆနာအရာတြင္ ပရမတ္ကို မွတ္ရပါတယ္။ ပညတ္ကို မွတ္တာမ်ားေနရင္ သမထဆန္ေနလုိ႔ တရားသာမွတ္လို႔ ေကာင္းေနတယ္။ တရားအေတြ႕ ေႏွးေနတတ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိင္း ပုဂၢိဳလ္တုိင္း တရားအေတြ႕ မေႏွးခ်င္ၾကေပဘူး။ ျမန္ျမန္ေတြ႕ခ်င္ၾကေပတယ္။ ပညတ္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ေတြကိုေတာ့ ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ပရမတ္သေဘာကိုေတာ့ သိႏိုင္သမွ် သိေအာင္ စူးစိုက္ရပါတယ္။ေဆာင္Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-19920029840288111002009-07-08T11:15:00.000-07:002009-07-22T09:58:34.652-07:00အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ခ)အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (ခ)ဝီမံသာဓိပတိ ျဖစ္ပံုျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္း ဘဝတုိင္းမွာ ဝီမံသဆိုတဲ့ ပညာပါရမီကိုလည္း ျဖည့္ခဲ့ရတယ္။ ဝီမံသာဓိပတိ ထိုက္ေနပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းသႏၲာန္မွာေတာ့ သိပ္ၿပီး ထင္ရွားပါတယ္။ ထူးကဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သႏၲာန္မွာလည္း ထင္ရွားပါတယ္။ေယာဂီတို႔ရဲ႕ သႏၲာန္မွာလည္း အဓိပတိတရားေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိဘယ္အခ်ိန္အခါမွာ ျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တာမ်ားၾကေပတယ္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ေUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-17840009793243337572009-07-07T11:27:00.000-07:002009-11-15T06:38:44.284-08:00အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (က)အဓိပတိပစၥည္း - ၃ (က)
၁၃၅၃-ခု၊ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔၊ ေန႔လည္မွာ ေဟာၾကားရမည့္ တရားေတာ္ကေတာ့ အဓိပတိပစၥည္းတရား ျဖစ္တယ္။ ပစၥယနိေဒၵသ ပါ႒ိေတာ္လာ အဓိပတိပစၥည္းတရား ျဖစ္တယ္။ အဓိအတိပစၥည္းဆိုတာ အႀကီးအမွဴးအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ့တရား ျဖစ္တယ္။ ဣၿႏၵိယကလည္း အစိုးရေသာအားျဖင့္ အႀကီးအမွဴးျပဳၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ့တရား ျဖစ္တယ္။
ဘယ္လုိမ်ား ထူးျခားပါသလဲ ... အဓိပတိပစၥည္း၏ ေက်းဇူးျပဳပံုက စၾကာမင္းႀကီး အစိုးရပံုႏွင့္ တူေပUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-10129664495406270522009-07-05T09:40:00.000-07:002009-09-24T23:17:23.138-07:00အာရမၼဏပစၥည္း - ၂ (င)အာရမၼဏပစၥည္း - ၂ (င)
အရွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ပံု
ဒြါရ(၆)ပါးလံုး လံုျခံဳေအာင္၊ ဒြါရ(၆)ပါးလံုး ပိတ္ထားလို႔ေတာ့ မရေပဘူး။ (၅)ဒြါရကို ပိတ္ထားၿပီး တစ္ဒြါရကေန ႐ႈမွတ္ရမယ္။ ႐ႈမွတ္ရမည့္ အေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက ျပႆနာတစ္ခုေၾကာင့္ ရဟႏၲာကိုရင္ေလးက ေဟာၾကားပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါတယ္။ ဂိုဏ္းႀကီး(၁၈)ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဴပ္ၿပီး Unknownnoreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-5952029743184237542009-07-01T11:14:00.000-07:002009-07-22T09:57:51.418-07:00အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဃ)အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဃ)ပိန္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္လိုက္တဲ့အခါမွာလည္း ႐ႈမွတ္ၿပီးတာနဲ႔ ပိန္တာေလးက မရိွေတာ့ေပဘူး။ ေဖာင္းတယ္လို႔ ႐ႈမွတ္ရတာ အသစ္လား .. အေဟာင္းလား ... အသစ္ပဲ ျဖစ္္တယ္။ ကုန္ပ်က္တဲ့ဘက္ကို စိတ္ကို ညြတ္ထားရမယ္ဆိုတာ ကုန္ပ်က္တာေတြကို မျမင္ေသးပဲနဲ႔ 'ကုန္တယ္၊ ပ်က္တယ္' 'ကုန္တယ္၊ ပ်က္တယ္'လုိ႔ မ႐ႈမွတ္ရေပဘူး။ အဲဒီလို ႐ႈမွတ္လို႔ရိွရင္ ပိုေႏွးသြားလိမ့္မယ္။သူ႕႐ႈျမဲတို္င္းပဲ 'ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္၊ ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္၊ ၾUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-39723252315612438972009-06-30T07:42:00.000-07:002009-07-22T09:57:51.419-07:00အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဂ)အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ဂ)ဝိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္ဟု ဆုိ႐ိုးျပဳပံုအက်ဳိးေပး ဝိပါက္ကေတာ့ အနိ႒ာ႐ံု မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးေပး ျဖစ္တယ္။ မိမိက အခုလို အသိဉာဏ္ရိွတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေဇာေတြက်ေတာ့ ဘာေဇာေတြ ေစာသြားပါသလဲ .. ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက "ဝိပါက္အမွန္၊ ေဇာအျပန္"လို႔ ဆို႐ိုးျပဳၾကပါတယ္။ဝိေပါက္ကေတာ့ အမွန္အတိုင္း ကိုယ္ဆိုးခဲ့လို႔ မေကာင္းတဲ့ ဆိုးက်ဳိးေUnknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-51609791560425074552009-06-28T09:58:00.000-07:002009-07-22T09:57:51.419-07:00အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ခ)အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(ခ)တေယာဥပမာ ဥပမာအားျဖင့္ အ႒ကထာဆရာေတြက၊ ထိုထိုဆရာေတြက၊ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္ေတြက ဖြင့္ျပၾကတယ္။ အတိုက္ဓာတ္ရယ္၊ အခံဓာတ္ရယ္၊ အပြင့္ဓာတ္ရယ္ ျဖစ္ေပၚေနပံု ဥပမာႏွင့္ ျပၾကတယ္။ တေယာႀကိဳးရယ္၊ တေယာတံရယ္၊ တေယာ၏ အသံရယ္ .ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးပါလဲ ... သံုးမ်ဳိးပါ။ တေယာတံနဲ႔ အတိုက္ဓာတ္ အာ႐ံု(၆)ပါးနဲ႔ တူတယ္။ တေယာႀကိဳးႏွင့္ အခံဓာတ္ အၾကည္ဓာတ္ (၆)ျဖာႏွင့္ တူတယ္။ တေယာ၏ အသံႏွင့္ အပြင့္ဓာတ္ ဝိညာဏ္(၆)ပါး ႏွင့္တူတယ္။ Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-39220025099314840862009-06-25T01:15:00.000-07:002009-07-22T09:57:51.419-07:00အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(က) အာရမၼဏပစၥည္း - ၂(က)၁၃၅၃-ခု၊ ဝါေခါင္လဆန္း(ဂ)ရက္ေန႔၊ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ေဟာၾကားမည့္ တရားေတာ္က ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ အာရမၼဏပစၥည္း တရားေတာ္ျဖစ္တယ္။အာရမၼဏပစၥေယာတိ -႐ူပါယတနံ စကၡဳဝိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။သဒၵါယတနံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ဂႏၶာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ရသာယတနံ ဇိဝွါဝိညာဏဓာတုယာ တံသUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-11727107779324109992009-06-24T11:15:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.355-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(စ)ေဟတုပစၥည္း - ၁(စ)သမၼသနဉာဏ္၌ ျပန္ေလွ်ာက္ထားပံုကမၼ႒ာန္းဆရာက "ေယာဂီမွာ ႐ႈမွတ္လို႔သာ မေကာင္းတာ၊ တရားသေဘာအရေတာ့ ေကာင္းေနပါတယ္။ ဆိုးတဲ့ဉာဏ္မွာ ဆိုးတာေတြ႕ရတာ တရားေကာင္းတယ္ဟု ဆိုရပါတယ္"ဟု ေျပာေသာအခါ "အရွင္ဘုရားကသာ ေကာင္းတယ္ဟု ေျပာေနတယ္။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ေသရေတာ့မယ္"ဟု ျပန္ေျပာတယ္။ ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားတယ္။သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္ေနၾကတဲ့ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂီမ်ားက ဤကဲ့သို႔လည္း ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ "တပည့္ေတာ္ အိမ္မွာ ေနစဥ္က Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-28990786231495340932009-06-22T10:19:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.356-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(င)ေဟတုပစၥည္း - ၁(င)ဒါနကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံုအနိစၥျမင္ေတာ့ ေလာဘေတြကင္းစင္လို႔ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာလို႔ရိွရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ေရွးကထက္ ပုိၿပီး မျပည့္စံုဘူးလား။ ... ျပည့္စံုပါတယ္။ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အနိစၥျမင္ေတာ့၊ ေလာဘစင္သည္၊ ေလာဘစင္ေတာ့၊ အေလာဘဝင္သည္၊ အေလာဘဝင္၊ ဒါနလွ်င္ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။အနိစၥျမင္္ေအာင္႐ႈႏိုင္ေတာ့ Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-45202012115046976532009-06-19T11:19:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.356-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဃ)ေဟတုပစၥည္း ၁(ဃ)တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက ကပိလဝတ္ျပည္မွာ ေဂါပိကာဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ရိွတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးအမီးက အမ်ဳိးသမီးဘဝကို စက္ဆုပ္တယ္။ အမ်ဳိးသားဘဝကို အလြန္ပဲ လိုခ်င္တယ္တဲ့။ လိုခ်င္ေတာ့ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တယ္။ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳေအာင္ထိန္းတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအျဖစ္ကုိ မလုိခ်င္တဲ့သေဘာေတြ မၾကာခဏ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳတယ္။ အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကုိ လိုခ်င္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားအျဖစ္ကုိ မၾကာခဏ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳတယ္။အUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-48006438467701443352009-06-17T21:58:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.356-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဂ)ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဂ)ေဟတုပစၥည္းက ပစၥဳပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳပံုအမွာ။ ။ ေဟတုပစၥည္းက ပစၥုပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ ေနာင္ဘဝမ်ားမွာ ျဖစ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးဆက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက တိုက္႐ိုက္ေက်းဇူးျပဳတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိၾကရပါတယ္။ေရာဂါသမသီတိ ရဟႏၲာ = ေရာဂါလည္းေပ်ာက္၊ ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္လည္း ရိွတယ္။ ဇီဝိတသမသီတိ ရဟႏၲာ = ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ အသက္လည္းကုန္၊ မွတ္ေနရင္း မွတ္ေနရင္းUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-87705295471191289652009-06-17T04:08:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.357-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(ခ)ေဟတုပစၥည္း - ၁(ခ)ဟိတ္ (၆)ပါး အဓိပၸါယ္ေလာဘဟိတ္ - ဆိုတာ လိုခ်င္တာ၊ တပ္မက္တတ္တာ။ေဒါသဟိတ္ - ဆိုတာ အမ်က္ထြက္တာ၊ စိတ္ဆိုးတတ္တာ၊ ျပစ္မွားတတ္တာ။ေမာဟဟိတ္ - ဆိုတာ ေတြေတြေဝေဝသိတာ၊ အမွားကိုသိတာ။အေလာဘဟိတ္ - ဆိုတာ မလိုိခ်င္တတ္တာ၊ မတပ္မက္တတ္တာ။အေဒါသဟိတ္ - ဆိုတာ မျပစ္မွားတတ္တာ၊ ခ်မ္းသာေစတတ္တာ။အေမာဟဟိတ္ - ဆိုတာ မေတြမေဝသိတာ၊ အမွန္ကို သိတာ။ဤဟိတ္ (၆)ပါးလံုးဟာ ေယာဂီေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ရိွေနၾကတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္၊ Unknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2508755550416462508.post-8518063562598505372009-06-16T23:57:00.000-07:002009-07-22T09:55:13.357-07:00ေဟတုပစၥည္း - ၁(က)နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။ေဟတုပစၥည္း ၁(က)၁၃၅၃-ခု၊ ဒုတိယဝါဆို လကြယ္ေန႔မွာ ေဟာၾကားမည့္ တရားေတာ္က ေဟတုပစၥည္းတရား ျဖစ္တယ္။ေဟတုပစၥည္းဆိုတာ ပိဋကတ္သံုးပံုတို႔တြင္ အဘိဓမၼာပိဋကတ္မွာပါတဲ့ ပစၥည္းတရားျဖစ္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ထဲကလည္း အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္းတို႔တြင္ ပ႒ာန္းက်မ္းတြင္ပါဝင္ေသာ ပစၥည္းတရားျဖစ္ပါတယ္။ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္လာ ေဟတုပစၥည္းကို ေဟာၾကားပါေတာ့မယ္။ေဟတုပစၥေယာတိ။ေဟတူ ေဟတုသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနUnknownnoreply@blogger.com0